دپو

معنی کلمه دپو در فرهنگ معین

(دِ پُ ) [ فر. ] (اِ. ) ۱ - انبار اجناس ، مخزن . ۲ - محل تجمع وسایل و افراد یا نیروها برای انجام کاری . ۳ - کارگاه تعمیر و توقف لکوموتیو و نگه داری تجهیزات و انباشت پارسنگ ، آمادگاه (فره ).

جملاتی از کاربرد کلمه دپو

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال بارسلونا سی، باشگاه فوتبال رئال بتیس، باشگاه فوتبال ژیرونا، باشگاه فوتبال رئال اویدو، باشگاه خیمناستیک تاراگونا، باشگاه فوتبال بارسلونا بی، باشگاه فوتبال دپورتیوو لاکرونیا، باشگاه ورزشی تنریف، باشگاه فوتبال نووارا، و باشگاه فوتبال بارسلونا اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به ختافه، اسپانیول، دپورتیوو لاکرونیا و تیم ملی فوتبال کاتالونیا اشاره کرد.
پدرولا که در کمبریلز، تاراگونا، کاتالونیا به دنیا آمد، در سال ۲۰۱۴ از تیم محلی رئوس دپورتیوو به تیم جوانان اسپانیول پیوست. قبل از پیوستن به باشگاه بارسلونا در ژوئن ۲۰۲۱، به رئوس بازگشت.
یلی کیست امروز از کین بجوش مگر اندر آید بکین زردپوش
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده است می‌توان به باشگاه فوتبال دپورتیوو المپیا و باشگاه فوتبال هیوستون دینامو اشاره کرد.
روان گشتند از دنبال دشمن همه فولادپوش از خود و جوشن
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه ورزشی رئال مایورکا و باشگاه فوتبال دپورتیوو لاکرونیا اشاره کرد.
بزرگان چو رفتند نزدیک کوش چنین گفتشان شاه پولادپوش
بر و بُرز گردانِ پولادپوش جرس وار، از خنجر سخت کوش
دل نیست‌گوهری‌که به خاکش توان نهفت آیینه است آنچه نمدپوش کرده‌ای
همی رفت در پیشِ کاووس، کوش سپاهش چنان گشن و پولادپوش
او فوتبال خود را از باشگاه پارانائنزه آغاز کرد همچنین در باشگاه‌های دپورتیوو مالدونادو، سانتوس و پورتو سابقهٔ حضور دارد.
ادپور ۱۶۷ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه ورزشی رئال مایورکا، باشگاه فوتبال دپورتیوو آلاوس، باشگاه فوتبال کوردوبا، باشگاه فوتبال فوئنلابرادا، و باشگاه فوتبال هادرزفیلد تاون اشاره کرد.
رفتار دولت اسرائیل با فلسطینیان، به سیستم آپارتاید مانند شده، همانند رفتار آفریقای جنوبی با غیر سفیدپوستها در دوره آپارتاید.
شتابان همی تاخت تا شهر، کوش سپاه از پسِ پشت پولادپوش
پردهٔ ناموس هستی بود آغوش کفن از نفس آیینه تنگ آمد نمدپوشی گرفت
گر من به صلاح خویش کوشان بدمی سالار همه کبودپوشان بدمی
چو زی هم رسیدند آن زردپوش برآورد چون شیر غران خروش
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال بارسلونا سی، باشگاه فوتبال کوردوبا، باشگاه فوتبال آلکورکون، باشگاه فوتبال ویگان اتلتیک، باشگاه فوتبال بارسلونا بی، باشگاه فوتبال دپورتیوو لاکرونیا، باشگاه فوتبال اوساسونا، باشگاه فوتبال سلتاویگو، و باشگاه فوتبال بارسلونا اشاره کرد.