خصوصیات

معنی کلمه خصوصیات در لغت نامه دهخدا

خصوصیات. [ خ ُ صی یا ] ( اِ ) صفتهای مخصوص.( ناظم الاطباء ). این کلمه مستعمل فارسی زبانان است.

معنی کلمه خصوصیات در فرهنگ فارسی

( اسم ) جمع خصوصیت صفتهای مخصوص ویژگیها .

جملاتی از کاربرد کلمه خصوصیات

تمامی آسانسورها در داشتن خصوصیاتی مانند داشتن کابین، حرکت عمودی و توقف در سطوح مختلف با هم مشابه‌اند. اما از لحاظ نحوه اعمال نیروی محرکه به کابین متفاوت بوده و به چهار دسته آسانسورهای کششی، هیدرولیک، وینچی و مغناطیسی تقسیم می‌شوند. البته امروزه تکنولوژی‌های جدیدی مانند آسانسورهای پنوماتیک در دسته پنجم نیز قرار می‌گیرند
سریال به‌خاطر دقت علمی و خصوصیات فنی خود از سوی بسیاری از شرکت‌های امنیتی همچون آواست سافت‌ویر، پاندا سکیوریتی، آویرا، کاسپرسکی لب و پورتون میل مورد توجه و تحسین قرار گرفت. متخصصان هک و رایانه دقت علمی سریال را «بی‌نظیر» خواندند.
از دیگر خصوصیات این شخصیت کمک به سالمندان و فقرا است.
آن خصوصیات باشد هرچه باش یار باشد آنجهت دان جمله خاش
خصوصیات این افراد چنین بود: دانشجو، سفیدپوست، از طبقهٔ متوسط، بالغ (از لحاظ عقلی)، با ثبات (از لحاظ هیجانی)، نرمال، و باهوش، از سراسر آمریکا و کانادا. هیچ‌یک از آن‌ها سابقهٔ زندان نداشت، و ظاهراً، همهٔ آن‌ها به اصول و ارزش‌های اخلاقی مشابهی پایبند بودند. با شیر یا خط، ۱۲ نفر زندانبان و ۱۲ نفر دیگر، زندانی شدند. زیمباردو با ادارهٔ پلیس محلی صحبت کرده، و آن‌ها قبول کردند تا در این آزمایش با او همکاری کنند.
کس خصوصیات گوناگون او را درنیافت زانکه در حیرت بماند هر که آید از درش
عوامل مهمی چون گرما و سرما، و موارد دیگری مانند برف و باران، باد و خورشید و دما و غیره نقش مهمی در زندگی انسان دارند. توجه به این خصوصیات اقلیمی در هر نقطه از جهان هم به لحاظ زیبایی‌شناسی وهم آسایش درونی وکاهش مصرف انرژی به ما در طراحی ساختمان کمک می‌کند.
در کنار این خصوصیات، ارتباطات کلامی همچنین با سرنخ‌های غیرکلامی همراه است. این سرنخ‌ها پیام را روشن‌تر می‌سازند و نشانه‌ای در اختیار شنونده در این خصوص قرار می‌دهند که به چه طریق اطلاعات باید دریافت شوند.
که عبارت است از مشاهده جوامع گسترده یا یک سلسله از اجتماعات. هدف این روش به دست آوردن خصوصیات عمومی جامعه است.
به‌طور عمده، این ویژگی فلزات است، به این معنی که به‌طور کلی، هرچه خصوصیات فلزی یک عنصر بیشتر باشد، الکتروپوزیتیوی بیشتر می‌شود؛ بنابراین، فلزات قلیایی از همه عناصر دیگر، الکتروپوزیتیو تر هستند. دلیل این امر این است که آنها یک تک الکترون در لایه ظرفیت خود دارند و از آنجا که این الکترون نسبتاً از هسته اتم دور است، به راحتی خارج می‌شود. به عبارت دیگر، این فلزات انرژی یونش کمی دارند.