میادین
معنی کلمه میادین در لغت نامه دهخدا

میادین

معنی کلمه میادین در لغت نامه دهخدا

میادین. [ م َ ] ( ع اِ ) ج ِ میدان. ( منتهی الارب ) ( آنندراج ). ج ِ عربی میدان. ( یادداشت مؤلف ) : شهسوار میادین دین پروری. ( جامعالتواریخ رشیدی ). از طاق و رواق میادین مجالس و رفعت علوّ ایوان. ( ترجمه محاسن اصفهان ص 118 ). و رجوع به میدان شود.

معنی کلمه میادین در فرهنگ معین

(مَ ) [ ع . ] (اِ. ) جِ میدان .

معنی کلمه میادین در فرهنگ عمید

= میدان

معنی کلمه میادین در فرهنگ فارسی

جمع میدان
( اسم ) جمع میدان

معنی کلمه میادین در دانشنامه عمومی

میادین ( به انگلیسی: Maidaan ) یک فیلم سینمایی هندی در ژانر فیلم زندگی نامه ای و ورزشی به کارگردانی و نویسندگی امیت راویندرنات شارما است. بازیگران اصلی این فیلم اجی دیوگن و پریامانی هستند.
فیلمبرداری اصلی در ۱۹ اوت ۲۰۱۹ آغاز شد. این فیلم داستان دوران طلایی فوتبال هند را بین سالهای ۱۹۵۶–۱۹۶۲ را روایت می کند.
• اجی دیوگن در نقش سید عبدالرحیم
• پریامانی
• گجراجو رائو
• بومان ایرانی
این فیلم قرار بود در تاریخ ۲۷ نوامبر ۲۰۲۰ اکران شود. ولی به سال ۲۰۲۱ موکول شد.
میادین (شهر سوریه). میادین ( به عربی: المیادین ) یک منطقهٔ مسکونی در سوریه است که در منطقه میادین واقع شده است. میادین ۴۴٬۰۲۸ نفر جمعیت دارد و ۱۹۵ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.

معنی کلمه میادین در دانشنامه اسلامی

[ویکی فقه] میادین به سوره هایی گفته می شود که با الم شروع می شوند. مانند: ۱. سوره بقره، ۲. سوره آل عمران، ۳. سوره عنکبوت، ۴. سوره روم، ۵. سوره لقمان، ۶. سوره سجده.
سایت اندیشه قم
...

معنی کلمه میادین در ویکی واژه

جِ میدان.

جملاتی از کاربرد کلمه میادین

در این روز در سطح شهر تهران نیروهای ضد شورش، امنیتی، یگان‌ویژه، نیروی انتظامی، سپاه، لباس شخصی و بسیج در میادین و نقاط مرکزی شهر حضور گسترده‌ای داشتند.
در ۱۴ اکتبر ۲۰۱۷ ارتش سوریه کنترل شهر میادین واقع در ۸۰ کیلومتری ابو کمال را به دست گرفت. پس از آن ابو کمال به تنها شهر بزرگ باقی مانده در کنترل داعش تبدیل شد.
او در سال ۱۹۴۷ از میادین فوتبال خداحافظی کرد.
شورای هماهنگی راه سبز امید که باصدور بیانیه‌ای از مردم ایران دعوت کرد که روز یکشنبه، اول اسفندماه، ساعت سه به منظور هفتمین روز شهادت دو شهید تظاهرات ۲۵ بهمن و همچنین بزرگداشت یاد و خاطره سایر شهدای جنبش سبز و حمایت از سران جنبش سبز در میادین شهر حضور داشته باشند.
المیادین علاوه بر شبکه تلویزیونی ماهواره ای، دارای وب گاه اینترنتی است که به زبان های عربی، انگلیسی و اسپانیایی فعالیت می کند.
الشعراوی دوران حرفه‌ای خود را در جنوآ آغاز کرد؛ و در سال ۲۰۱۱ پس از درخشش قرضی در پادوا به میلان پیوست. او به عنوان یکی از آینده‌دارترین جوانان نسل خود در نظر گرفته می‌شد. او در نیمهٔ اول فصل ۱۳–۲۰۱۲ به شدت درخشید. پس از چندین دورهٔ طولانی دور از میادین به دلیل مصدومیت، او فصل ۱۶–۲۰۱۵ را به صورت قرضی در موناکو و سپس در رم گذراند و در پایان فصل به‌طور دائم به رم پیوست. او در سال ۲۰۱۹ به باشگاه چینی شانگهای گرینلند شنهوآ منتقل شد و هجده ماه بعد به رم بازگشت.
او جزو ۱۴ نفری بود که در سال ۱۳۶۵ ه. ش، و هنگام بازی‌های آسیایی ۱۹۸۶ در اعتراض به کادر فنی تیم ملی، از این تیم استعفا داد. پس از این استعفا او سه ماه از حضور در میادین محروم شد و دیگر به تیم ملی برنگشت.
او پس از تقریبا یک سال از اعلام بازنشستگی خود با قراردادی یک ساله به باشگاه سابقش خرونینگن بازگشت. شایعاتی مبنی بر پیوستن او به النصر امارات به گوش می‌رسید ولی در نهایت او پیوستن به باشگاه سابقش را ترجیح داد. او در اولین بازی اش برای خرونینگن مصدوم شد و حدود دو ماه دور از میادین بود. وی در سال ۲۰۲۱ بعد از یک سال حضور در باشگاه خرونینگن برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد.
المیادین یک شبکهٔ تلویزیونی ماهواره‌ای عرب‌شیعه گراست است که ۱۱ ژوئن ۲۰۱۲ در بیروت لبنان تأسیس شد. المیادین شبکه‌ای با محتوای غالباً خبری است و در بیشتر کشورهای عرب خبرنگار دارد. رقبای این کانال در جهان رسانه‌ای عرب، الجزیره، العربیه، اسکای نیوز عربی و تلویزیون عربی بی‌بی‌سی هستند.
در ۲ اوت ۲۰۱۵، چمبرلین در پیروزی ۱–۰ مقابل چلسی در فینال جام خیریه انگلستان ۲۰۱۵ تک گل را به ثمر رساند و باعث قهرمانی دوباره آرسنال شد. تنها گل او در لیگ برتر به بورنموث بود، گل او در بازی خارج از خانه برای آرسنال به ثمر رسید. در ۲۳ فوریه ۲۰۱۶، وی در شکست خانگی ۲ بر ۰ بارسلونا در لیگ قهرمانان از ناحیه زانو آسیب جدی دید. که در ابتدا انتظار می‌رفت او تا هشت هفته از میادین دور باشد، ولی مصدومیتش بیشتر از دو ماه طول کشید و مانع از بازگشت وی برای بقیه فصل، از جمله مسابقات تابستانی یورو ۲۰۱۶ شد.
از وی می‌آید که گفت: «أَنْتَ بینَ نِسْبَتَیْنِ: نِسْبَةٍ إلی آدمَ، و نِسْبَةٍ إلی الْحَقِّ. فَاذا انْتَسَبْتَ إلی آدمَ دَخَلْتَ فی مَیادینِ الشَّهَواتِ وَمَواضِعِ الآفاتِ والزَّلّاتِ وَهیَ نسبةُ تَحقّقِ البشریّةِ؛ لقوله، تعالی: انّه کانَ ظَلُوماً جَهُولاً (۷۲/الاحزاب). و إذا اَنْتَسَبْتَ إلی الحَقِّ دَخَلْتَ فی مَقاماتِ الْکَشْفِ و البراهینِ والعِصْمَةِ، و هیَ نِسبَةُ تحقُّقِ العُبودیّةِ؛ لقوله، تعالی: و عِبادُ الرّحمنِ الّذینَ یَمْشُونَ عَلَی الأرْضِ هَوْناً (۶۳/الفرقان).» تو اندر میان دو نسبتی: نسبتی با آدم، و نسبتی با حق، تعالی. چون با آدم نسبت کردی، اندر میادین شهوت‌ها و مواضع آفت‌ها و زلت‌ها افتادی که نسبت طبیعت بی قیمت بود و چون به حق نسبت کردی، اندر مقامات کشف و برهان و عصمت و ولایت افتادی. آن نسبت به آفت بشریت بود واین نسبت تحقیق عبودیت. نسبت آدم اندر قیامت منقطع شود و نسبت عبودیت همیشه قایم بود، تغیر بدان راه نیابد. چون بنده خود را به خود یا به آدم نسبت کند، کمال این، آن بود که گوید: «اِنّی ظَلَمْتُ نَفسی(۱۶/القصص)»، و چون به حق نسبت کند آدمی محل آن بود که حق تعالی گوید: «یا عِبادِ لاخَوْفٌ عَلَیْکُمُ الْیَوْمَ (۶۸/الزّخرف).» واللّه اعلم.