عجب که دیده ما سیر گردد از نعمت که ساختند نگون، کاسه گدایی ما
نقشهٔ سیاسی و تاریخی خلیج فارس، مؤسسه گیتاشناسی، نقشهٔ شماره ۱۹۲.
به گستاخی حدیث بوسه گفتم به خنده گفت کای خسرو، دهان کو
به نظر لئورا وچا ولیری سه گونه باور نسبت به حسین وجود دارد: آنهایی که عنصر گیتی شناسانه در آنها غالب است و «نور» در آنها نقش مهمی دارد، آنها که شخصیت آخرالزمانی دارند و آنهایی که حسین در آنها شخصیتی تاریخی دارد که برای محققان شناخته شده است، ولی در هالهای از معجزات قرار دارد که او را به جایگاهی فراانسانی بالا میبرد. بهباور ولیری در گروه اول که حاصل تأثیر باورهای ماوراءالطبیعی، خیلی قدیمیتر از اسلام و بسطدادهشده از سوی غُلاتِ شیعه است، حسین کارکردی در پیوند با دیگر اهل بیت دارد و کاملاً برابر برادرش حسن است.
اترها بسته به گروه کربنی که به اکسیژن آنها پیوند داشته باشد در این سه گروه جای میگیرند. در اینجا از هر نوع یک نمونه آورده شدهاست.
وجود این سه گهر با وجود حضرت شاه چو چار عنصر تن دهر را مقوی حال
در سه گز قالب نماید او عیان هر چه بود و هر چه باشد در جهان
سه گوهریم من و نای ورمح از یک کان که هست کار جهان از نظام ما متقن
ایشاه حسن در خور این حسن لطف کن یکبوسه گر من از تو بخواهم تو ده ببخش
نیست اکنون چو ترا قوت رفتار طبیب زین چه حاصل که بکویش دو سه گامی داری
سه گوهر است که بستد لطافت از سه گهر یکی ز آب و دوم ز آتش و سوم ز هوا
معنی بسیار را از لفظ کم جان می دهم بحر را در کاسه گرداب جولان می دهم
برادر بزرگتر: پیتر پونسی. بازیگر پیتر در سه گانهٔ نارنیا: ویلیام موزلی
تا چند ازین بی خبران ای ساقی دل کرده سبک، کیسه گران ای ساقی
دولت روم سه گروه از متخصصان پیشگویی را به کار میگرفت: