سفر اکتشافی

معنی کلمه سفر اکتشافی در فرهنگستان زبان و ادب

{exploration trip} [گردشگری و جهانگردی] سفری برای شناخت مکان ها و پدیده های ناشناخته

معنی کلمه سفر اکتشافی در ویکی واژه

سفری برای شناخت مکان‌ها و پدیده‏های ناشناخته.

جملاتی از کاربرد کلمه سفر اکتشافی

در سال ۱۶۱۷، در اسناد ژاپنی یک مالک کشتی شوئین سن (کشتی دارای مجوز بازرگانی) ۵۰۰ تنی ثبت شده‌است. در مارس ۱۶۱۷، آدامز با خرید یک کشتی جانک که سایرز از سیام آورده بود، به سمت کوچین چین حرکت کرد و نام این کشتی را به «هدیه خدا» تغییر داد. سرانجام در سال ۱۶۱۸، آدامز آخرین سفر اکتشافی تجاری خود را از کوچین چین به تونکین (مدرن ویتنام)، انجام داد
در سال ۱۸۸۰، او مقاله‌ای با نام وقایع یک سفر اکتشافی از یاد رفته که گزارشی از دومین و سومین سفر اکتشافی‌اش بود را منتشر کرد. سپس در سال ۱۸۸۹، کتاب استرالیا دو بار پیموده شد: داستانی از سفر اکتشافی را در دو جلد ارزشمند منتشر کرد. این کتاب دربارهٔ پنجمین سفر اکتشافی او بود. او سفرهای جزئی دیگری هم داشت و سال‌های آخر عمرش را به عنوان کارمند در دفتر بازرس معادن در کولگاردی گذراند، جاییکه دانش و اطلاعات ارزشمندش از سرزمین‌های داخلی کشور، همیشه در اختیار کاوشگران بود. گیلز در سال ۱۸۸۰، مدال طلای حامیان انجمن جغرافیای سلطنتی را دریافت کرد و پادشاه ویتوریو امانوئل دوم او را به عنوان (شوالیه نشان تاج ایتالیا) برگزید.
این ناحیه در سال ۱۸۵۹ ایالت شد. سفر اکتشافی لوئیس و کلارک در سال ۱۸۰۵ به رود کلمبیا به این سرزمین رسید. در آن زمان رود کلمبیا «رود اورگن» نامیده می‌شد و به همین جهت این سرزمین را به نام اورگن خواندند. نخستین ماندگاه در سال ۱۸۱۱ در این سرزمین تأسیس شد.
هنگامی که در آنجا بود، او با مهاجری ایرلندی به‌نام مارگاریت مورفی آشنا شده و از وی یک دختر داشت، هرچند آنها باهم ازدواج نکردند. دختر آنها الیزا به عمر پنج سالگی درگذشت. در جریان این مدت، کِنِدی مهارت‌های حرفه‌ای خود را توسعه داد، اما اختلاف او با یک قاضی محلی، جیمز بلیر موجب شد تا او در ماه مه ۱۸۴۳ دوباره به سیدنی فراخوانده شود. با این وجود، کاری که او در خلیج پورتلند انجام داده بود، مورد تحسین قرار گرفته و نظر مثبت میچل را به خود جلب نمود، چیزی که باعث شد تا میچل پس از مدت کوتاهی او را برای سفر اکتشافی بعدی انتخاب نماید.
گیلز تا سال ۱۸۷۲، زمانی که با دو مرد دیگر، چمبرز پیلار در قلمرو شمالی را ترک می‌کرد، قصد سفر اکتشافی سازمان یافته‌ای را نداشت و در ۲۲ اوت، سرزمین‌های ناشناختهٔ زیادی را به سمت شمال‌غرب و غرب طی کرد. آن‌ها طی سفر خود به دریاچهٔ آمادئوس رسیدند که مسیرشان را مسدود کرده بود و از آنجاییکه اسب‌های‌شان ضعیف شده بودند، مجبور شدند به رودخانهٔ فینکه و سپس به شارلوت واترز و آدلاید بازگردند، جاییکه گیلز، در ژانویه ۱۸۷۳ وارد آنجا شد. گیلز این سفر اکتشافی خود را نافرجام تلقی کرد، هرچند با توجه به تعداد و تجهیزات گروهش، عملکرد خوبی به‌شمار می‌رفت.
این فیلم دربارهٔ نخستین سفر اکتشافی موفقیت‌آمیز در تمامِ مسیرِ رودخانهٔ نیل - از سرچشمه‌اش در اتیوپی تا مدیترانه - است. سرپرست این مأموریت اکتشافی زمین‌شناسی به نام «پاسکال اسکاتورو» است که طی ۱۱۴ روز، از ۲۲ دسامبر ۲۰۰۳ تا ۲۸ آوریل ۲۰۰۴ انجام شد.
او متولد کنگوستو، در شهرستان ال بیرثو، و برادرزاده لوپه گارسیا دی کاسترو، فرماندار پرو بود. او بیشتر به خاطر دو سفر اکتشافی در اقیانوس آرام در سال ۱۵۶۷ و ۱۵۹۵ در جستجوی سرزمین ناشناخته جنوبی شناخته شده‌است.