زاوا

معنی کلمه زاوا در فرهنگ اسم ها

اسم: زاوا (پسر) (کردی) (تلفظ: zava) (فارسی: زاوا) (انگلیسی: zava)
معنی: داماد

معنی کلمه زاوا در ویکی واژه

داماد

جملاتی از کاربرد کلمه زاوا

سوی کوش پاسخ چنین کرد شاه که دادی تو داد، ای سزاوارِ گاه
ملک عجم هست زیر مهر نگینش زانکه سزاوار گشت ملک عجم را
در طی ۲۶۷ سال بین ۱۶۰۱، سال پس از نبرد سکیگاهارا، و ۱۸۶۷، سال بازگشت حاکمیت به امپراتور، در ادو ۴۹ آتش‌سوزی بزرگ واقع شد. در مقایسه، در همان دوره، آتش‌سوزی‌های بزرگ در کیوتو، اوساکا و کانازاوا، ایشیکاوا به ترتیب فقط نه، شش و سه بود که باعث برجسته شدن رقم آتش‌سوزی در ادو از دیگر کلانشهرها در ژاپن می‌شود. طبق گفته‌های دیگر، در طول تاریخ ادو بیش از ۸۵ آتش‌سوزی عمده رخ داده‌است. بین سالهای ۱۶۰۰ و ۱۹۴۵، ادو / توکیو هر ۲۵–۵۰ سال تقریباً در اثر آتش‌سوزی، زمین‌لرزه، سونامی، فوران آتشفشان‌ها و جنگ با خاک یکسان شده‌است.
بعد از گذشت مدتی، فرشید رمزی - کارگردان نمایش تلویزیونی شش و هشت - با فریدون فروغی قرارداد بست و فروغی در سال ۱۳۵۱، بعد از پنج‌سال مشابه‌خوانی آثار ری چارلز را کنار گذاشت. این همکاری باعث تولد آثاری چون «زندون دل» و «غم تنهایی» با اشعاری از آرش سزاوار و آهنگسازی ویلیام خنو شد که اولی، فروغی را تبدیل به هنرمندی صاحب سبک کرد. «فتنهٔ چکمه‌پوش» ساختهٔ همایون بهادران دومین فیلم سینمایی بود که فروغی در سال ۱۳۵۱، برای تیتراژ آن ترانه‌ای را به همین نام اجرا کرد. در همین سال توسط یکی از دوستانش با گلی فتوره‌چی آشنا شد و با او ازدواج کرد.
طفلان شهر بی خبرند از جنون ما یا این جنون هنوز سزاوار سنگ نیست
این عروس خاطر بنده که صد گنج گهر از سزاواری او پیرایه و گوهر سزد
بدانچه از رگ من خون چکد دریغی نیست که هرچه با تو کند جنس آن سزاواری
نیستی اهل و سزاوار ستایش را نه نکوهش را، زیرا که نه مختاری
در سال ۱۸۴۰ آیزاوا اولین رئیس اساتید مدرسه میتو کودوکان شد، اما در سال ۱۸۴۴ زمانی که توکوگاوا ناری‌آکی از رهبری قلمروی میتو استعفا داد، مجبور به استعفا شد. او بعداً دوباره به مدرسه میتو کودوکان بازگشت.
کاین شهنشاه سزاوار پرستیدن ماست شاه عادل را گر ما بپرستیم رواست
آکیرا یوشیزاوا در ابداع بسیاری از تکنیک‌های مختلف اوریگامی پیشگام است، مانند تکنیک اوریگامی مرطوب که او سهم به سزایی در ابداع آن داشته است.
هر که ما را در هوای او ملامت میکند راستی خود را سزاوار غرامت می کند
همه بندگانیم و ایزد یکی‌ست پرستش جز او را سزاوار نیست
چه کسی چون خسرو (انوشیروان) و شاپور و هرمزان سزاوار ستایش و کرنش است!
به ناخن سنگ بر کندن ز کهسار به از حاجت به نزد ناسزاوار
آزاواخ نژادی از سگها در آفریقای غربی است که به عنوان سگ شکاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، آنها همچنین به دلیل کمبود گوشت شکار در منطقه به وظیفه دوم نگهبان کمپ منتقل شده‌اند. این نژاد از سگ با ریشه‌های باستانی در سراسر منطقه ساحلی مالی، نیجر و بورکینافاسو یافته می‌شود. این منطقه شامل دره آزاواگ است که آزاواخ مربوط آن نامگذاری شده‌است. آزاواخ معمولاً توسط قوم طوارق پرورش داده می‌شود.