رودری
معنی کلمه رودری در فرهنگستان زبان و ادب

رودری

معنی کلمه رودری در فرهنگستان زبان و ادب

{door pad, door panel, door trim, trim panel} [قطعات و اجزای خودرو، مهندسی بسپار] صفحه ای با پوشش بسپاری یا نظیر آن که در قسمت داخلی در بر روی آن نصب می شود

معنی کلمه رودری در دانشنامه عمومی

رودری (بازیکن فوتبال زاده ۱۹۸۴). رودری ( انگلیسی: Rodri؛ زادهٔ ۱۷ اوت ۱۹۸۴ ) بازیکن فوتبال اهل اسپانیا است.
از باشگاه هایی که در آن بازی کرده است می توان به باشگاه فوتبال هرکولس، باشگاه فوتبال رایو وایکانو، باشگاه فوتبال بارسلونا سی، باشگاه فوتبال اسپارتاک مسکو، باشگاه فوتبال اوپن، باشگاه فوتبال آلمریا، باشگاه فوتبال بارسلونا بی، باشگاه فوتبال دپورتیوو لاکرونیا، باشگاه فوتبال بارسلونا، و باشگاه ورزشی ماریتیمو اشاره کرد.
وی همچنین در تیم ملی فوتبال زیر ۲۰ سال اسپانیا بازی کرده است.
رودری (بازیکن فوتبال زاده ۱۹۹۰). رودری ( انگلیسی: Rodri؛ زادهٔ ۶ ژوئن ۱۹۹۰ ) بازیکن فوتبال اهل اسپانیا است.
از باشگاه هایی که در آن بازی کرده است می توان به باشگاه فوتبال شفیلد ونزدی، باشگاه فوتبال رئال ساراگوسا، باشگاه فوتبال رئال وایادولید، باشگاه فوتبال آلمریا، باشگاه فوتبال مونیخ ۱۸۶۰، باشگاه فوتبال بارسلونا بی، باشگاه فوتبال سویا، و باشگاه فوتبال بارسلونا اشاره کرد.
وی همچنین در تیم ملی فوتبال زیر ۲۱ سال اسپانیا بازی کرده است.
رودری (بازیکن فوتبال زاده ۱۹۹۶). رودریگو ارناندس کاسکانته ( به اسپانیایی: Rodrigo Hernández Cascante؛ زادهٔ ۲۲ ژوئن ۱۹۹۶ ) که عموماً با نام های رودری و رودریگو نیز شناخته می شود، بازیکن فوتبال اهل اسپانیا است که در حال حاضر در پست هافبک دفاعی برای باشگاه فوتبال منچستر سیتی در لیگ برتر انگلستان و تیم ملی فوتبال اسپانیا بازی می کند. او به دلیل پاس ها، تکل ها، قدرت بدنی و شوت های از راه دورش معروف شده است . او به عنوان یکی از بهترین هافبک های دفاعی جهان نیز شناخته می شود.
رودریگو ارناندس کاسکانته در ۲۲ ژوئن سال ۱۹۹۶ در مادرید اسپانیا به دنیا آمد . او در سال ۲۰۰۷ در سن یازده سالگی از باشگاه رایو ماخادائوندا به باشگاه جوانان اتلتیکو مادرید پیوست. در سال ۲۰۱۳، او به دلیل قدرت بدنی ضعیف، از این تیم جدا شد و سپس به تیم جوانان ویارئال پیوست.
در ۷ فوریه سال ۲۰۱۵، رودریگو اولین بازی خود را در تیم بزرگسالان به عنوان یک تعویض دیرهنگام انجام داد و با نتیجه ۳ - ۱ در خارج از خانه، اسپانیول بی را در سگوندا دیویسیون بی شکست دادند. ۱۵ روز بعد، او اولین شروع خود را در پیروزی ۲ - ۰ مقابل رئال زاراگوزا بی به دست آورد.
در ۱۷ دسامبر سال ۲۰۱۵، رودریگو اولین بازی خود را برای تیم اصلی ویارئال انجام داد و با پیروزی خانگی ۲ - ۰ مقابل اوئسکا در کوپا دل ری، آن فصل را شروع کرد. در ۱۷ آوریل سال ۲۰۱۷، او اولین بازی خود در لالیگا در حالی که در نیمه دوم بازی مقابل رایو وایکانو به جای دنیس سوارز وارد زمین شد، انجام داد. در نهایت، آن بازی خارج از خانه را با نتیجه ۲ - ۱ واگذار کردند.
در ۴ دسامبر سال ۲۰۱۷، او قرارداد خود را تا سال ۲۰۲۲ تمدید کرد. در ۱۸ فوریه سال ۲۰۱۸، او اولین گل خود را در لالیگا مقابل اسپانیول به ثمر رساند.
رودریگو در ۲۴ مه سال ۲۰۱۸، درحالی که باشگاه اتلتیکو مادرید با ویارئال برای انتقال او به توافق رسید، به این تیم پیوست. او قراردادی ۵ ساله برای ۲۰ میلیون یورو ( به اضافه ۵ میلیون یورو ) امضا کرد. رودری در ۱۵ آگوست، اولین بازی خود را در سوپر جام اروپا ۲۰۱۸ مقابل رئال مادرید برای ۷۱ دقیقه انجام داد .
اتلتیکو مادرید
• سوپرجام اروپا ( ۱ ) : ۲۰۱۸
منچستر سیتی
• لیگ برتر فوتبال انگلستان ( ۳ ) : ۲۱ - ۲۰۲۰، ۲۲ - ۲۰۲۱ و ۲۳ - ۲۰۲۲
• جام خیریه انگلستان ( ۱ ) : ۲۰۱۹
• جام حذفی انگلیس ( ۱ ) : ۲۳ - ۲۰۲۲
• جام اتحادیه انگلیس ( ۲ ) : ۲۰ - ۲۰۱۹ و ۲۱ - ۲۰۲۰
• لیگ قهرمانان اروپا ( ۱ ) : ۲۳ - ۲۰۲۲
• سوپرجام اروپا ( ۱ ) : ۲۰۲۳
• جام باشگاه های جهان ( ۱ ) : ۲۰۲۳
معنی کلمه رودری در دانشنامه عمومی

معنی کلمه رودری در ویکی واژه

صفحه‌ای با پوشش بسپاری یا نظیر آن که در قسمت داخلی در بر روی آن نصب می‌شود.

جملاتی از کاربرد کلمه رودری

چون ماه بران منظر شاه است به خرگاه چون سرودرین گلشن داراست خرامان
در این سریال راس لینچ، لورا مارانو، رانی رودریگز و کلم وردی ایفای نقش می‌کنند.
صوفی چرخ خرقه و شال کبود خویش تا جایگاه ناف به عمدا فرودرید
جاست کاز مجموعه‌ای از بازی‌های اکشن و ماجراجویی جهان باز است که ریکو رودریگز یکی از عوامل سازمان نظامی شخصیت اصلی آنهاست. از نقاط قوت این سری بازی این است که به بازیکن این اجازه را می‌دهد تا برای ایجاد هرج و مرج در شهر آزادی عمل داشته باشد. از روند بازی این بازی می‌توان به استفاده از قلاب و چتر نجات اشاره کرد. اساس این بازی از نظر منتقدان قابل پذیرش نبود تا اینکه جاست کاز ۲ تحسین منتقدان را پذیرفت. جاست کاز ۲ بیشتر از نسخه‌های پیشین در بین بازیکنان پر طرفدار است. استودیو آوالانچ از این نسخه پشتیبانی می‌کند و در تاریخ ۱۶ دسامبر ۲۰۱۳ این بازی انتشار پیدا کرد. در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۱۵ بازی جاست کاز ۳ با خط داستانی نسبتاً متفاوت نسبت به نسخه‌های قبلی منتشر شد.
آلما انیمشن کوتاهی از رودریگو بلاس انیماتور اهل اسپانیا و یکی از اعضای گروه انیمیشن سازی کمپانی پیکسار است که در اثری مستقل و با بازگشت به سرزمین مادری خویش انیمیشن کوتاه «آلما» را خلق نمود. «آلما» در زبان اسپانیولی به معنی روح است و این انیمیشن کوتاه روایتگر چگونگی به دام افتادن روح توسط بدن می‌باشد.
آنا لوسیا توره رودریگز (زاده ۲۱ آوریل ۱۹۴۵) یک هنرپیشه اهل برزیل است. آنا لوسیا توره در سائوپائولو به دنیا آمد. در کودکی، خانواده او به شهر ریودوژانیرو و سپس به سائوپائولو نقل مکان کردند.
اسپانیا، قرن یازدهم. «رودریگو دیاس» (هستون)، وطن‌پرست اسپانیایی، که سودای متحد کردن نیروهای پراکندهٔ کشورش را برای مقابله با حملات قبایل آفریقاییِ «مور» در سر می‌پرورانَد، در آستانهٔ ازدواج با دختر شوالیهٔ قهرمان امپراتوری (لورن) نیز هست…
اسکار رودریگز آرنایز یک بازیکن فوتبال اهل اسپانیا است که در سویا بازی می‌کند.
دوونین از دوره‌های زمین‌شناسی را داد. براساس کارهایی که در زمینهٔ چینههای ولزی انجام داد، دوره کامبرین را در سال ۱۸۳۵ پیشنهاد کرد، وی همچنین در کار مشترکی با رودریک مورچیسون دوره سیلورین را پیشنهاد کرد. بعدها در سال ۱۸۴۰ برای پایان آنچه که بعدها به عنوان منازعه بزرگ دونین شناخته شد و در مورد سنگ‌های نزدیکی مرز بین دوره‌های سیلورین و کربنیفر بود، او و مورچیسون دوره دوونین را پیشنهاد دادند.
زندگی رودریگو در کودکی همراه با شادی و خوشی بود.او در سن بسیار کم وارد مدرسه شد. وی معمولاً با دوست صمیمی اش سانچو به ماجراجویی می پرداخت و گاهی به دیدن معشوقه اش جیمنا می رفت و...
صاحب نظران بر این باورند که اصطلاح «خلیج عربی» برای نخستین بار در دوره تحت قیمومت شیخ نشین‌های خلیج فارس توسط کارگزاران انگلیس و به‌طور ویژه از طرف یکی از نمایندگان سیاسی انگلیس مقیم در خلیج فارس به نام رودریک اوون انجام شد که در کتابی به نام حباب‌های طلایی در خلیج عربی در سال ۱۹۵۸ نوشت که «من در تمام کتب و نقشه‌های جغرافیایی نامی غیر از خلیج فارس ندیده بودم ولی در چند سال اقامت در سواحل خلیج فارس (بحرین) متوجه شدم که ساکنان ساحل عرب هستند بنابراین ادب حکم می‌کند که این خلیج را عربی بنامیم»
او در مسابقات جهانی فوتبال زیر ۲۰ سال ۲۰۱۷ در تیم زیر ۲۰ سال ایتالیا قرار داشت و در آنجا دروازه‌بان دوم در پشت آندره زاکانیو بود. وی یک بازی را در این مسابقات انجام داد، بازی ۳ امتیازی که در آن ایتالیا در ضربات پنالتی اروگوئه را شکست داد پس از آنکه پلیزاری دو پنالتی را توسط رودریگو آمارال و خوان مانوئل بوسلی سیو کرد.