ربوه

معنی کلمه ربوه در فرهنگ معین

(رَ وَ یا وِ ) (اِ. ) پشته ، بلندی .

معنی کلمه ربوه در فرهنگ عمید

زمین بلند، پشته، تپه.

معنی کلمه ربوه در فرهنگ فارسی

( اسم ) پشته بلندی توده بلند .
محمد بن احمد بن عبدالعزیز دمشقی اوراست : المواهب الکمیه فی شرح فرایض السراجیه وی بسال ۷۶۴ در گذشته است .

معنی کلمه ربوه در دانشنامه اسلامی

[ویکی الکتاب] معنی رَبْوَةٍ: زمین خوبی که گیاه در آن بسیار سبز میشود و نمو میکند
معنی مَّعِینٍ: آب جاری بر روی زمین (در عبارت"وَءَاوَیْنَاهُمَا إِلَیٰ رَبْوَةٍ ذَاتِ قَرَارٍ وَمَعِینٍ:هر دو را به سرزمینی بلند که جایی هموار و چشمه سار بود منزل دادیم ")-زلال (کلمه معین در نوشیدنیها به معنای آن نوشیدنی است که از پشت ظرف دیده شود ، مانند آب و شرا...
ریشه کلمه:
ربو (۲۰ بار)
«رَبْوَه» از مادّه «ربا» به معنای زیادی و افزایش است و در اینجا به معنای سرزمین بلند می باشد.

معنی کلمه ربوه در ویکی واژه

پشته، بلندی.

جملاتی از کاربرد کلمه ربوه

فشربوها انتم بالاستغفار فان افضل العلم لا اله الا اللَّه و ان افضل الدعاء استغفر اللَّه. ثم تلا رسول اللَّه (ص): فَاعْلَمْ أَنَّهُ لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ وَ اسْتَغْفِرْ لِذَنْبِکَ وَ لِلْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِناتِ، قوله: وَ لِلْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِناتِ، هذا اکرام من اللَّه تعالی لهذه الامة حیث امر نبیهم (ص) ان یستغفر لذنوبهم و هو الشفیع المجاب فیهم. کرامتی و فضلی عظیم است که رب العزة این امت را داد که فرمود پیغامبر را تا گناهان ایشان را مغفرت‌ خواهد، و مغفرت خواست وی آنست که از بهر ایشان شفاعت کند و رب العزة شفاعت وی قبول کند.
برجهید آن کشته ز آسیبش ز جا در خطاب اضربوه بعضها
عناصر بدن را می‌توان به عناصر اصلی و عناصر کمیاب تقسیم کرد. انواع این مواد می‌توانند شامل آب، پروتئین‌ها، بافت همبند، چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها و استخوان‌ها باشند.
نشاسته یک افزودنی زیست تخریب پذیر رایج است و ترکیب پلاستیک‌های مصنوعی با نشاسته روز به روز رایج تر می‌شود. از آنجایی که نشاسته یک کربوهیدرات پلیمری است، می‌تواند به‌طور مستقیم توسط میکروارگانیسم‌ها مصرف شود. نشاسته یک منبع تجدیدپذیر و ارزان است که در تمام طول سال در دسترس است و آن را به یک افزودنی زیست تخریب پذیر تبدیل می‌کند.
فلمّا نزلت هذه الآیة، قال المشرکون: انّ الضّریع لتسمن علیه ابلنا و کذبوا فی ذلک فانّ الإبل انّما ترعاه ما دام رطبا و یسمّی شبرقا فاذا یبس کان ضریعا لا یأکله شی‌ء فانزل اللَّه عزّ و جلّ: لا یُسْمِنُ وَ لا یُغْنِی مِنْ جُوعٍ قیل فی التّفسیر: یلقی علیهم الجوع فاذا استغاثوا اطعموا الضّریع و الزّقّوم فیغصّون به فیتذکّرون. انّهم اذا غضّوا فی الدّنیا بطعامهم سوّغوه بالماء فیسقون مِنْ عَیْنٍ آنِیَةٍ بعد استغاثة طویلة. فاذا ادنوا من وجوههم تناثرت لحوم وجوههم فی الشّراب فاذا شربوه قطع امعائهم. ثمّ وصف اهل الجنّة فقال: وُجُوهٌ یَوْمَئِذٍ ناعِمَةٌ متنعّمة ذات نضارة و نعمة.
اسپیرولینای خشک شده سرشار از پروتئین است و بین۵۱ تا ۷۰ درصد پروتئین دارد. این محصول همچنین شامل ۲۴ درصد کربوهیدرات، ۸ درصد چربی و ۵ درصد آب به همراه انواع مختلفی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است.
مَغز یکی از حسّاس‌ترین و پیچیده‌ترین اعضای بدن در همه مهره‌داران و بیشتر بی‌مهرگان است که در برخی گونه‌ها ۲ درصد از وزن بدن جان‌دار را تشکیل می‌دهد. مغز در انسان حدود ۲۰ تا بیش از ۲۵ درصد کالری (انرژی) روزانه را مصرف می‌کند و بیشتر انرژی مورد نیاز خود را از کربوهیدرات‌ها (گلوکز خون) جذب می‌کند و این سوخت را به‌سرعت مصرف می‌کند. حتّی زمانی‌که شخص در خواب است، مغز بیشتر از هر عضوی از بدن اکسیژن مصرف می‌کند. به نارسایی مغزی ایسکمی مغزی می‌گویند.
غیر ان سیدا جادت لها الطافه ان روحی ربوه و استنزلت اطلالها
زیرا که هر وجود همی ترسد از عدم کندر حضیض افتد، از ربوهٔ سنی
بنو عمّ الرسول و اقربوه احبّ الناس کلهم الیّا
الربوه غران یک منطقهٔ مسکونی در عربستان سعودی است که در استان مکه واقع شده‌است.
۴. علاقه زیاد به خوردن کربوهیدرات و مواد نشاسته‌ای مانند ماکارونی، ذرت، نوشابه و نظایر آنها.
با افزودن به ترتیبِ هر یک از این آنزیم‌ها به عصاره استخراج شده از باکتری‌های کشته شده کپسول‌دار، به ترتیب پروتئین، کربوهیدرات، لیپید و نوکلئیک‌اسید تجزیه می‌شوند؛ از آنجا که عامل ترانسفورماسیون فقط یکی از این مواد است، طبیعتاً بایست با از بین رفتن آن ماده، ترانسفورماسیون(انتقال صفات) هم متوقف شود.
وَ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ کلّ واقف علی الباب بشاهد الطلب و لکنّه عزیز لا یدرکه طالبوه و لا یعجزه هاربوه. طالبان بامید ادراک، روی در بادیه طلب نهاده عاشقان بطمع وصال، جان و دل هدف تیر بلا ساخته و حقیقت صمدیّت و کمال احدیت عزیز است از ادراک بشر و منزّه از دریافت عقل مختصر. او جلّ جلاله همه عالم را ببویی و گفتگویی خشنود کرده و قطره‌ای از جرعه قدح عزّت بکس نداده! مرد در آینه مینگرد و صورت خویش در آینه می‌بیند پیش دیده خود از آنجا که ظاهر گمان است، گوید: دست فراز کنم و آن صورت را در قبضه خود آرم. هیهات، آن قربی است که عین بعد است! اگر در طلب آن صورت برخیزد، عمر بپایان رسد و هرگز دست وی بدان نرسد و از وجود آن ذره‌ای نیابد:
مجلس پیر مغان است و پر از باده سبوها طیب الله بها وقت کرام شربوها
واژهٔ «گلیکودرخت‌پار» برای معرفی درخت‌پارهایی استفاده می‌شود که در ساختارشان کربوهیدرات‌ها قرار دارند.
خاک بو کرد آن دگر از ربوه‌ای گفت این هست از وثاق بیوه‌ای
الربوه السفلی یک منطقهٔ مسکونی در عربستان سعودی است که در استان مکه واقع شده‌است.
کمتر از ۱ گرم پروتئین، قند، چربی یا کربوهیدرات،
غم چو بینی در کنارش کش به عشق از سر ربوه نظر کن در دمشق