ربه کا

ربه کا

معنی کلمه ربه کا در دانشنامه عمومی

ربه کا (رمان). ربکا رمانی اثر دافنه دوموریه ( ۱۹۰۷–۱۹۸۹ ) ، بانوی نویسنده انگلیسی است، که در ۱۹۳۸ منتشر شد. بسیاری این اثر را که از جین ایر تأثیر گرفته است، بهترین اثر نویسنده می دانند.
کتاب با این جمله شروع می شود که یکی از آغازهای مشهور تاریخ ادبیات است: «دیشب در عالم رؤیا دیدم که بار دیگر در ماندرلی پا گذاشتم» و توسط زن جوانی روایت می شود که تا پایان داستان نام او را نمی فهمیم و صرفاً به نام خانم دووینتر شناخته می شود. داستان در باب زن جوان خدمتکاری است که با مردی ثروتمند آشنا می شود و مرد جوان به او پیشنهاد ازدواج می دهد. دختر جوان پس از مدتی زندگی، پی می برد مرد جوان همسر زیبای خود را در یک حادثه از دست داده و سیر داستان پرده از این راز برمی دارد که زن جذاب و متوفی مرد جوان، زنی فاسد و هوس باز بوده و شبی که او منتظر معشوق اش بوده، ناگهان با شوهرش روبرو می شود و پس از دادن خبر دروغین بارداری اش به دست او کشته می شود و شوهرش آقای ماکسیمیلیان دووینتر جسدش را به همراه قایق شخصی اش در دریا غرق می کند. پس از یک سال با پیدا شدن جسد ربه کا ماکسیم دووینتر پای میز محاکمه کشیده می شود. به آتش کشیده شدن قصر مرد ثروتمند و افشای راز همسر جذاب و زیبایش نشانی از حقایق و نیمه پنهان وجود آدمها است که با ظاهری آراسته و با شکوه پوشانده شده است. در حالی که در داخل این ظاهر براق و خیره کننده، آدمها در حال زجر کشیدن و زجر دادن یکدیگر هستند و هیچ یک از این حقایق به چشم افراد ساده دل و ظاهر بین که از خارج این زندگی به آن نگاه می کنند، نمی آید.
راوی:: همسر دوم ماکسیم دووینتر، که راوی داستان می باشد، ولی نام او در داستان گفته نشده است.
ماکسیم دووینتر: مالک ماندرلی؛ در آغاز رمان او همسر زیبای خود را تازه از دست داده است.
ربه کا: همسر سابق ماکسیم دووینتر، او زنی زیبا و باهوش توصیف شده و در طول رمان سرنوشت او رازآلود بیان شده است.
خانم دنورس: مستخدم ارشد ماندلی که شخصیت او شوم بیان شده است که در طول رمان وابستگی زیادی به ربکا دارد.
مشهورترین اقتباس این اثر فیلم سینمایی ربه کا با شرکت لارنس اولیویر است که آلفرد هیچکاک آن را به سال ۱۹۴۰ میلادی ساخت و برندهٔ جایزه اسکار هم شد.
این کتاب به بسیاری از زبان های دنیا ترجمه شده است. حسن شهباز، نازگل نیکویی و مریم اسکندری و محمدصادق سبط الشیخ از جمله ترجمه های آن در ایران هستند.

معنی کلمه ربه کا در ویکی واژه

ربه کا (جمع ربه کا‌ها)
#

جملاتی از کاربرد کلمه ربه کا

رندان مشکیبید ز معشوقهٔ فربه کاین شکل دلاوبز سراپاش سرین است
بطعنه پیش سگی گفت گربه کای مسکین قبیلهٔ تو بسی تیره‌روز و ناشادند
پوست نرم آید و بدن فربه کار هر عضو یک ز دیگر به
طمع و آز ز جودت فربه کان و دریا ز تو لاغر گشته
تجربه کار عملی به او کمک کرد تا موقعیتی در یک روزنامه اتحادیه بگیرد و به دفتر واشینگتن در سال ۱۹۵۷ انتقال یابد، پس‌ازآن سه سال به‌عنوان خبرنگار مسئول کاخ سفید و کنگره برای یک روزنامه پنسیلوانیایی کار کرد. آن‌ها در سال ۱۹۵۹ هنگامی‌که مجله فورچون از الوین دعوت نمود که ستون‌نویس بخش کارگری شود به شهر نیویورک بازگشتند و کمی بعد الوین در مورد کسب‌وکار و مدیریت می‌نوشت. پس از خروج از مجله فورچون در سال ۱۹۶۲، تافلر تبدیل به یک فریلنسر شد و برای ژورنال‌ها و مجلات علمی مقالات بلند نوشت.
برای نقش کنستانس ولش -زن در سفید- تولیدکنندگان سریال، به دنبال «بازیگر زن کاملی» بودند. ناتر، یکی از طرفداران سریال کلمه ال، در یک شب شاهد بازی سارا شاهی در این فیلم بود. او شاهی را بازیگر «واقعاً تیز» و «خوب»، و با «کیفیت اغواکننده‌ایی» می‌داند. وقتی که او برای اولین تستش به استودیو آمد، ناتر می‌دانست که این شخص، بازیگر این نقش خواهد شد. از آن‌جا که صحنه‌های مربوط به شوهر کنستانس را جوزف ولش باید صرفاً برای بحث داستان کنستانس در آن حضور یابد، ناتر برای پیدا کردن یک «بازیگر کامل مرد» به یاد استیو رایلزبک، که قبلاً با او تجربه کار داشته می‌افتد، و به او پیشنهاد این نقش را می‌دهد.
زر نماند و مرد ریگ اسبم بماند هم نماندی گربه کاری آمدی
یاد این سخن از تجربه کاران دارم غیر از غم یار جاودانی همه هیچ
ارگان‌های فرماندهی عملیاتی هنگام آغاز جنگ در سال ۱۹۴۱ هم از نظر ساختار سازمانی و هم آموزش و آمادگی نیروها از آمادگی لازم برخوردار نبودند. پاکسازی‌های نظامی از سال ۱۹۳۷ آشفتگی شدیدی در فرماندهی نیرو ایجاد کرده بود و کسانی که در جایگاه‌های فرماندهی قرار داشتند نه آموزش و نه تجربه کافی جهت اجرای مؤثر وظایفشان داشتند. به افرادی که برای فرماندهی گردان و هنگ آماده شده بودند فرماندهی سپاه، ارتش و جبهه محول می‌شد. شرایط مشابهی اثربخشی نیروهای ستادی را نیز در تمامی سطوح کاهش داده بود.
المنتور برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد و سریعا به عنوان یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین افزونه‌های صفحه‌ساز وردپرس مطرح گردید. توسعه‌دهندگان این افزونه به طور مداوم در حال به‌روزرسانی و افزودن ویژگی‌های جدید به منظور بهبود تجربه کاربری هستند.
دربارهٔ آیفون ایکس نظرات مختلفی بیان شده از جمله نمایشگر و کیفیت ساخت آن که به‌طور جهانی مورد ستایش قرار گرفت و دوربین نیز در بررسی‌ها عملکرد مثبتی از خود بر جای گذاشت. به علت اینکه «بالای» صفحه نمایش حسگر و معرفی یک روش احراز هویت جدید، گوشی به خصوص قطبش پذیر شد. این تکه به شدت توسط کاربران در رسانه‌های اجتماعی مورد تمسخر قرار گرفت، هرچند توسعه دهندگان برنامه به‌طور غیر مستقیم با دید مثبت به تغییراتی که در برنامه‌ها و بازی‌هایشان به تجربه کاربر داده بودند پاسخ دادند.
صبر در عشق تو کاریست پسندیده ولی کرده ام تجربه کار من شیدایی نیست
اما فارست فیلم نامه این مجموعه را نوشته و همزمان نخستین تجربه کارگردانی خود را نیز دارد. همسرش، بن مندلسون، از ستارگان این فیلم است. جمیما کریک و خواهرش لولا کریک برای اولین بار در کنارهم بازی می‌کنند. تهیه این فیلم از ۱۷ اکتبر ۲۰۱۶ آغاز شد.
صاحبا! وقت شد اکنون که پی دردسرت صندل آرد ز خموشی، خرد تجربه کار
یاد است مرا این سخن از تجربه کاران رخساره شجاعت نسبی حیز جبان را؟!
این بازی حکم بازی فینال لیگ هفتم حرفه‌ای ایران را داشت. در این بازی هر نتیجه‌ای غیر از برد پرسپولیس، حکم به قهرمانی سپاهان آن هم در استادیوم آزادی تهران می‌داد. برای تماشای این بازی بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ تماشاگر سرخ‌پوش از ساعت‌ها قبل از شروع مسابقه در استادیوم آزادی جمع شده بودند. داوری این بازی بر عهده سعید مظفری زاده بود. اولین گل این بازی در دقیقه ۱۶ توسط محسن خلیلی وارد دروازه سپاهان شد ولی احسان حاج صفی در دقیقه ۲۹ گل پرسپولیسی‌ها را پاسخ گفت. در نهایت در پایان وقت قانونی و پس از اعلام ۷ دقیقه وقت تلف شده توسط داور پرسپولیس در دقیقه ۵ یک ضربه کاشته پشت محوطه جریمه صاحب شد که با ضربه سر سپهر حیدری در دقیقه ۶ از وقت‌های تلف شده باعث قهرمانی پرسپولیس برای دومین بار در تاریخ ۷ ساله لیگ برتر شد.
مرا ز تجربه کاران نصیحتی یادست که توبه نامه به خط شکسته می باید
قلعه فورگ بعد از قلعه الموت مهم‌ترین مقر حضور اسماعیلیان به حساب می‌آمده و در این محل فداییان مطلق را تحت تعلیم و آموزش‌های مخصوص قرار می‌دادند. فداییان مطلق گروهی بودند که حتی اسم نداشته و پس از ترک قلعه برای انجام مأموریت نام‌شان عوض می‌شد و به اسم مستعار برای قتل دشمنان فرقه اسماعیلیه می‌رفتند. اساس تعلیم فداییان به این صورت بود که بتوانند دشمن را غافل‌گیر کرده، یک یا دو ضربه کارد به او زده و قبل از این که دیگران به خود بیایند، ناپدید گردند.
سایت‌های اینترنتی اکثراً صفحات بسیاری دارند. با گذشت چند ماه یا چند سال از فعالیت یک سایت معمولاً بسیاری از این صفحات حذف می‌شوند یا آدرس آنها تغییر می‌کند. در این شرایط لینک سازی‌های داخلی و خارجی شما به صفحات ۴۰۴ منتهی می‌شوند که می‌تواند تأثیر منفی زیادی بر تجربه کاربری و سئو سایت شما داشته باشد.
دیجیتال اوشن با تمرکز بر ساده‌سازی و بهبود تجربه کاربران، توانسته است جایگاه خود را به عنوان یکی از ارائه‌دهندگان برتر خدمات ابری در جهان تثبیت کند. امروزه این شرکت میلیون‌ها توسعه‌دهنده و کسب‌وکار را در سراسر جهان حمایت می‌کند.