ذاتا
معنی کلمه ذاتا در فرهنگ فارسی
جملاتی از کاربرد کلمه ذاتا
رحیم ذاتا مشفق دلا زمن بشنو حکایتی که از آن دیده اشکبار شود
رفتار ناخواسته یا مخرب در وب ممکن است زیرا اینترنت ذاتاً ناشناس است. شبکههای مبتنی بر هویت واقعی جایگزین قابلیت ناشناس ماندن میشوند و از آنجا که هویت فرستنده و گیرنده مشخص است، ذاتاً قابل اعتمادتر هستند. (سیستم تلفنی مثالی از شبکه مبتنی بر هویت است)
تو اصل ذات و ذاتاندر تو پیدا حقیقت روشنت شد جمله اشیا
هرگز هزینه رسیدن به هدف را بیش از اندازه واقعی برآورد نکند. این آروینها ذاتاً بهینه هستند زیرا آنها فکر میکنند که هزینه راه حل مسئله کمتر از مقدار واقعی آن است. از آنجا که
میباشد که بسیار ناچیز است و علاوه بر این،این نیرو ذاتاً از منشأ کوانتومی-مکانیکی است.
در خشم نیک ذاتان، بیم ضرر نباشد آری زآتش گل، هرگز شرر نخیزد
ام کیف احمد ناظما اوناثرا ذاتا ترقت عن حضیض خیال
خلق و تماشای این نوع تصاویر بهتدریج بیشتر بهعنوان اشکالی از تماشاگری جنسی و پورنوگرافی توصیف شدند. این موضوع به این دلیل نبود که اکثر چنین تصاویری ذاتاً جنسی بودند، با این که بیشتر آنها توسط خودشان کاملاً بیگناه بودند، بلکه به خاطر ارتباط آنها با ماهیت وبسایتی که در آن منتشر شده بودند و به خاطر اندازه مجموعههای آنها بود.
بعد از آن همراهانش وی را بر روی یک تخت چوبی بسته و به مسیر خود ادامه میدهند. اما به علت صعب العبور بودن مسیر کوهستانی و سختی حمل برانکارد، سر پرست آنها سه نفر داوطلب (جان فیتز جرالد، جیم بریجر و هاوک فرزند گلاس (یک دو رگهٔ سفید و سرخ) را بر میگزیند تا همانجا منتظر بمانند تا بعد از مرگ گلاس (از آنجایی که به نظر میرسد وی به زودی خواهد مرد) وی را محترمانه دفن کرده و بعد از آن به سمت دهکده حرکت کنند. اما فیتز جرالد بد ذات (تام هاردی) که از خطر سرخپوستها به شدت نگران است و ذاتاً نیز شرور و شیاد است تصمیم میگیرد که گلاس را دور از چشم همراهانش به قتل برساند تا هر چه زودتر به سمت دهکده حرکت کنند اما فرزند گلاس بلافاصله سر رسیده و شروع به فریاد زدن میکند.
مراسم مذهبی عمومی در یک محوطه مقدس برگزار میشد که توسط یک آگور مشخص شده بود. معنی اصلی کلمه لاتین «تمپلیوم» این فضای مقدس بود. بعدها بود که این واژه برای اشاره به یک ساختمان به کار رفت. خود شهر یک فضای ذاتاً مقدس بود. مرز باستانی آن «پومریوم» توسط خود رومولوس با گاو و گاوآهن مشخص شده بود.
اگرچه مواد سازندهٔ اسلایم ذاتا بیخطر است اما پاککردن سطوحی همچون فرشهاوکاغذ و خصوصا موی سر از آن، دشوار است.
جرمی بنتام در کتاب «مقدمهای بر اصول اخلاق و قانون گذاری» از اصالت سودمندی دفاع میکند و میگوید: «هدف قانونگذار باید این باشد که حداکثر خوشی افراد را تأمین کند؛ و سپس اضافه میکند که چون مجازات، توأم با درد است، لذا ذاتاً شر محسوب میشود و باید فقط موقعی اجرا گردد که از بروز شر بزرگتری جلوگیری کند.»