دلسا

معنی کلمه دلسا در فرهنگ اسم ها

اسم: دلسا (دختر) (فارسی) (تلفظ: delsā) (فارسی: دلسا) (انگلیسی: delsa)
معنی: همچون دل، مثل قلب، ( به مجاز ) دارای احساس و عاطفه، ( دل، سا ( پسوند شباهت ) )، همچو دل که جایگاه عواطف و احساسات در انسان است، ( به مجاز ) دارای احساس، دارای عاطفه

جملاتی از کاربرد کلمه دلسا

آنالیز مفاهیم نهفته یک روش در پردازش زبان طبیعی است که در مدلسازی ارتباط مفهومی بین تعدادی متن بر اساس مجموعهٔ کلماتی که دربردارند کاربرد دارد.
به گفته هالستون، «السا سبک خاصی داشت: لباسی را که مدلسازی می‌کرد، از خودش خلق می‌کرد.»
روشها شامل مطالعات موردی و مدلسازی تئوری و تجربی انتقال فرهنگی درون گروه‌های اجتماعی است. سعید ای. دالابانی در سال ۲۰۱۳ رویکرد سیستم ارزش را به جنبه ظهور فرهنگی اقتصاد کلان اضافه کرد.
آنتونلا روکوزو، با چندین برند از جمله آدیداس، الو یوگا و ریکی سارکانی مدلسازی کرده است. او همچنین با طراح مد انگلیسی استلا مک‌کارتنی کار کرده است.
از مردم این مرحله دلساز نبینی در طارم این قبه هم آواز نبینی
اینکه چه متغیرهایی باید به عنوان متغیرهای توضیح دهنده استفاده شوند می‌تواند به تئوری‌های اقتصادی یا برداشت شخصی مدل‌ساز بستگی داشته‌باشد. شکل تابع نیز تابع نظر مدلساز است و او می‌تواند شکلهای تابعی متفاوتی را امتحان کند که بیشترین سازگاری را با داده‌های موجود داشته باشد.
یکی از مسائل کلاسیک در الگوریتم‌های ژنتیک مسئله ۸ وزیر است. ماهیت مسئله به گونه‌ای است که مدلسازی آن و همچنین اعمال عملگرهای الگوریتم ژنتیک بر روی آن بسیار ساده است. همچنین علاوه برای الگوریتم ژنتیک، روش الگوریتم تبرید شبیه‌سازی شده نیز در ساده‌ترین شکل خود برای مسئله چند وزیر نیز روش مناسبی هست همچنین از مسائل مهم دیگری که با استفاده از این الگوریتم قابل حل می‌باشد مسئلهٔ فروشندهٔ دوره‌گرد یا مسئلهٔ چیدمان دینامیک می‌باشد.
همین‌طور ماشین‌های حالات متناهی می‌توانند تعداد زیادی از مسئله‌ها را مدلسازی کنند که در بین آن‌ها می‌توان به ماشین طراحی الکترونیکی، طراحی پروتکل ارتباطات، تجزیه گر زبان و دیگر کاربردهای مهندسی نام برد. در تحقیقات زیست‌شناسی و هوش مصنوعی، ماشین‌های حالت یا ماشین‌های حالت سلسله مراتبی برای توصیف دستگاه عصبی و در زبان‌شناسی به منظور توصیف گرامرهای زبان‌های طبیعی استفاده می‌شوند.
زنان: ارمیا، ندا، دلسا، هلن، روشنا و شهرزاد.
طی املم به جهد و پرواز نشد کارم به طواف و سعی دلساز نشد
فصل سوم این برنامه با انتخاب ۱۴ شرکت‌کننده از بین چندین نفر در شهر لندن در کشور انگلستان آغاز شد، ۱۴ نفر به نام‌های مجید، امیرحسین، امیربهمن، آدرین، احسان، آریا، کیان، شاهین، ارمیا، ندا، دلسا، هلن، روشنا و شهرزاد که در پایان چندین مرحله ارمیا برنده این دوره از مسابقه شد.
همچنین در معماری قرن بیستم، سطوح دیواره‌ها تخت و مسطح شدند و دیگر از تزیینات پر زرق و برق دوران‌های قدیم خبری نیست. همین سطوح تخت و اثرات نامطلوب آن بر صوت موجب شد که پنل‌های جاذب و پخشاگر اختراع شوند. پخشاگرهای شرودر با امکان طراحی ریاضی ابداع شدند و مدلسازی آن‌ها هر روز رو به بهبود می‌رود. همچنین پلیمرهای زیادی سنتز شدند که با استفاده از آن‌ها می‌شود در سطوح دلخواه، جذب مورد نیاز را به دست آورد.