درمانگر

معنی کلمه درمانگر در فرهنگستان زبان و ادب

{therapist} [روان شناسی] فردی آموزش دیده که بیماری های جسمی یا اختلالات روانی را درمان می کند

معنی کلمه درمانگر در ویکی واژه

فردی آموزش‏دیده که بیماری‌های جسمی یا اختلالات روانی را درمان می‌کند.

جملاتی از کاربرد کلمه درمانگر

گفتار درمانگران به درمان کودکانی می‌پردازند که در درک و بیان زبان مادری یا استفاده صحیح از گفتار دچار مشکل هستند و نیز بزرگسالانی که به دلیلی، توانایی گفتاری خود را از دست داده‌اند.
آلیسا یونگ در پایان ژوئن ۱۹۸۱ به عنوان اولین دختر سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان بورکهارد یونگ (شهردار لایپزیگ از سال ۲۰۰۶) و پرستار سابق کودکان و بعدها موسیقی درمانگر جولیان کرشنر به دنیا آمد. او سه خواهر و برادر دارد.
اشو در آموزه‌های خود از تمام جنبه‌های توسعهٔ آگاهی انسان سخن می‌گوید و بر این باور است که زندگی انسان امروزی بایستی بر پایهٔ مراقبه بنا شده باشد اما مراقبه‌ای که با نیازها و حقایق زندگی انسان امروزی هماهنگ است. او شیوه‌های گوناگون نوینی برای مراقبه پدیدآورد تا هرکس بسته به نیاز و روحیهٔ خویش، آن را برگزیده و با آن کار کند. او همچنین در پی همکاری با درمانگران، روش‌های جدید درمانی را بر پایهٔ مراقبه به وجود آورد.
شیخ در آخر عهد در وصیت روی به جمع کرد و گفت: به خدمت درویشان مشغول باید بود و خدمت ایشان را میان باید بست، کودکان را بازی نباید کرد و جوانان را بوالعجبی نباید کرد، پیران را قرایی و مرایی نباید کرد،علم هر دو جهان درین کلمات گفته شد اِنّا لله و اِنّا اِلیه راجعون قحط خدای آمد! قحط خدای آمد! قحط خدای آمد! پیش ازین قحط نان و آب بوده است اکنون قحط خدای آمد! درمانگرید کی این سخن بر ما ختم شد، و دست بروی فرود آورد و ختم کرد.
اما لوئیز کورین در ۱۳ دسامبر ۱۹۹۵ در رویال تونبریج ولز، کنت متولد شد. پدر او، کریس کورین، یک تاجر و مادرش، ژولیت کورین، یک گفتار درمانگر از آفریقای جنوبی است. او دو برادر کوچکتر به نام‌های ریچارد و جانتی دارد. خانواده او در سیل، کنت مستقر هستند.

او در ادامه به تحصیل زبان انگلیسی در کالج سنت جان در آکسفورد پرداخت و به عنوان نفر سوم کلاس فارغ‌التحصیل شد. خواندن زندگینامه کارل یونگ الهام بخش او شد تا روانکاو شود. او معتقد است که روانکاوی به شعر نزدیکتر است تا پزشکی: «برای من، روانکاوی همیشه یک اثر با زبان‌های مختلف ادبیات بوده‌است - نوعی شعرِ کاربردی.» او کارآموزی خود را بلافاصله پس از ترک آکسفورد آغاز کرد و از سن ۲۷ سالگی برای کار روانکاوی واجد شرایط بود. او علاقه خاصی به کودکان داشت و به عنوان روان درمانگر کودک شروع به کار کرد: «روان درمانی کودک مثل روان درمانی برای افراد غیر روان درمانگر است و این از لذت‌های آن است.»

چون خاک را هم در غمت افتاده ام پیش رهت هم لحظه ای درمانگر ای چشم جانها سوی تو
سایمون معتقد است که هنر در مانی یا روان در مانی هنری مستلزم توجه به نیازهای روانی بیماران، نظیر نیاز به آزادی، اظهار وجود و آرامش است وبر همین اساس نیازمند توجه به جزئیات مهارت‌های هنری نیست و فعالیت‌ها و تولیدات هنری را نه به خاطر رویکرد زیبایی شناسانه آن‌ها بلکه به دلیل نقش روانکاوانه و درمانگرشان مورد توجه قرار می‌دهد.
بیشتر درمانگران آگاهند که کدام مقوله‌های تشخیصی تحت پوشش بازپرداخت بیمه‌ای هستند یا نه. طیف وسیعی از سازمان‌های مراقبت سلامت، سرویس‌ها را فقط برای طیف بسیار محدودی از تشخیص‌ها ارائه می‌دهند.بعنوان مثال اختلالات شخصیت خیلی به ندرت تحت پوشش هستند.
بادت فدا جان رهی داغم به دل تا کی نهی ای قامت سرو سهی از مردمی درمانگر