دارایی‌ها

معنی کلمه دارایی‌ها در فرهنگستان زبان و ادب

{assets} [اقتصاد] مجموع ارزش واقعی و مالی کل مایملک

معنی کلمه دارایی‌ها در ویکی واژه

مجموع ارزش واقعی و مالی کل مایملک.

جملاتی از کاربرد کلمه دارایی‌ها

برای مثال برای تحلیل ارزش گذاری یک شرکت توجه کردن به مدیریت شرکت، سهام سرمایه، دارایی‌های نامشهود، ترکیب ساختار سرمایه‌ای شرکت (بدهی، اوراق قرضه و حقوق صاحبان سهام) دورنمای درآمد آتی شرکت و ارزش بازار دارایی‌های شرکت مورد توجه می‌باشد.
دارایی‌هایی که معیارهای طبقه‌بندی به عنوان ” نگهداری شده برای فروش“ را احراز می‌کنند، به اقل مبلغ دفتری و خالص ارزش فروش اندازه‌گیری و احتساب استهلاک چنین دارایی‌هایی متوقف می‌شود، ودارایی‌هایی که معیارهای طبقه‌بندی به عنوان ” نگهداری شده برای فروش“ را احراز می‌کنند در ترازنامه، و نتایج عملیات متوقف شده در صورت سود و زیان، به‌طور جداگانه ارائه می‌شوند.
وی در لیسبون چشم به جهان گشود و از موثرترین و فعالترین مروجین فرقه فرانسیسکان بود. در سال ۱۲۳۲ میلادی یک سال پس از مرگش، او در زمره قدیسین به‌شمار رفت. آنتونیوی قدیس حامی کشور پرتغال و همچنین دارایی‌های به سرقت رفته و مفقود شده و حیوانات محسوب می‌شود و روز یادبودش سیزدهم ژوئن می‌باشد.
آریوبرزن حاکم شهر کیوس احتمالاً پسر فارناباز دوم، از دودمان فارناکیان بود، که از سال‌های ۴۷۰ پیش از میلاد حاکم داسکیلیون در فریگیه هلسپونت بودند. کیوس در نزدیکی داسکیلیون واقع شده‌است و ظاهراً سهمی از دارایی‌های خانوادگی آریوبرزن بوده‌است.
بر طبق اسناد موجود دولت ترکان جوان طی سال‌های ۱۹۱۴–۱۹۱۸م ضمن مصادرهٔ دارایی‌های غیرمنقول ارمنیان، که شامل ۲٬۰۵۰ کلیسا و ۲۰۳ صومعه بوده، بسیاری از آنان را تخریب کرده در حالی که طبق گزارش اسقف اورمانیان،[پانویس ۱] خلیفهٔ وقت ارمنیان استانبول، در ۱۹۱۲م ۲٬۲۰۰ کلیسا و دیر در ارمنستان غربی فعال بوده‌اند.
«هرچیزی که به نحوی به شئون امّت مربوط می‌شود بایستی در آن مشورت صورت گیرد خواه این مشورت در اصل باشد یا در فرع، همانند (ساختن) مدارس، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها، کارخانجات، صنایع سنگین و غیره؛ زیرا این گونه مراکز با اموال و دارایی‌های امّت دایر و راه اندازی می‌شود.»
ارزش‌گذاری کسب و کارها و دارایی‌ها می‌تواند به روش‌های مختلفی صورت پذیرد، از جمله روش‌های مبتنی بر درآمد، روش‌های مبتنی بر هزینه، روش‌های مبتنی بر بازار و همچنین روش‌های ترکیبی و پیشرفته.
آگاهی از برند یکی از دارایی‌های اصلی برند است که به محصول، خدمات یا شرکت ارزش می‌بخشد. سرمایه‌گذاری در ایجاد آگاهی از نام تجاری می‌تواند منجر به مزایای رقابتی پایدار شود، بنابراین منجر به ارزش بلند مدت می‌شود.
این قانون ارمنیان را (مردم کوچ داده شده) و دارایی‌های آنان را (اموال با میل خود رها شده و دارایی‌های بی صاحب) اعلام می‌کرد.