خداحافظی

معنی کلمه خداحافظی در لغت نامه دهخدا

خداحافظی. [ خ ُ ف ِ ] ( حامص مرکب ) خدانگهداری. وداع. بدرود. ( یادداشت به خط مؤلف )
- غزل خداحافظی را خواندن ؛ خداحافظی کردن. بدرود گفتن. اصطلاحی است برای بیان «تمام شدن » و «بسر رسیدن وقت چیزی ».

معنی کلمه خداحافظی در فرهنگ عمید

گفتن «خداحافظ».

معنی کلمه خداحافظی در فرهنگ فارسی

یا خدا حافظی کردن . تودیع کردن بدرود گفتن .

معنی کلمه خداحافظی در ویکی واژه

saluto

جملاتی از کاربرد کلمه خداحافظی

در سال ۱۳۵۳ آشتیانی همراه با خداحافظی بازیکنان قدیمی باشگاه در حالی که ۲۸ سال سن داشت به عنوان کاپیتان پرسپولیس انتخاب شد و در همان سال جام سوم تخت جمشید را به عنوان کاپیتان تیم بالای سر برد. آشتیانی در فصل ۱۳۵۵ با کسب عنوان نایب قهرمانی لیگ تخت جمشید از عرصه بازیگری خداحافظی کرد.
افشین پس از سپری کردن یک فصل نه چندان موفق در استقلال تهران و استقلال خوزستان در تاریخ ۳۱ تیر ۹۶ با قراردادی یک ساله به فولاد خوزستان بازگشت. آرش افشین در لیگ هفدهم با پیراهن فولاد خوزستان نتوانست درخششی داشته باشد و در لیست مازاد این تیم قرار گرفت.آرش افشین ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ رسما از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.
در ۳ اکتبر ۱۹۶۵، کاسترو نامه بدون تاریخی را عمومی کرد که ادعا شده بود گوارا هفت ماه پیش آن را نوشته است. در نامه که سپس «نامه خداحافظی» چه گوارا نام گرفت، گوارا ضمن تأکید بر همبستگی خود با انقلاب کوبا، اعلام کرد که قصد دارد کشور را ترک نماید تا در جنگ‌های انقلابی ممالک دیگر مشارکت کند. او همچنین از تمام مناصب خود در دولت و حزب کمونیست کوبا استعفا داد و شهروندی افتخاری خود در کوبا را نیز کنار گذاشت.
ادوارد به طرف قصرش فرار می‌کند و پلیس هم به‌دنبال اوست. کیم خود را مخفیانه به قصر می‌رساند و ادوارد ر امی بیند و به او می‌گوید که دوستش دارد. در همین موقعیت جیم از راه می‌رسد و ادوارد را مورد حمله قرار می‌دهد و ادوارد هم او را می‌کشد و بعد از کیم خداحافظی می‌کند.
در ۱۸ مه ۲۰۱۹، او آخرین گل خود را برای بایرن در بوندسلیگا به ثمر رساند که در پایان، تیم با نتیجه ۵-۱ مقابل آینتراخت فرانکفورت پیروز شد و روبن در خداحافظی باشکوهی هشتمین قهرمانی اش را با پیراهن بایرن در بوندسلیگا جشن گرفت. همچنین در ۲۵ مه، روبن به پنجمین قهرمانی اش در جام‌حذفی آلمان با پیروزی ۳–۰ بایرن در مقابل لایپزیگ، دست پیدا کرد. او در این فصل در ۱۹ بازی ۶ گل و در مجموع در ۲۰۱ بازی بوندسلیگا ۹۹ گل به ثمر رساند.
نیلوفر اردلان در سال ۱۳۹۶ تصمیم به خداحافظی از دنیای فوتبال و دنیای فوتسال به عنوان بازیکن گرفت و رسماً وارد عرصه مربیگری شد.
اسماعیل زاهد ویشگاهی درسال ۱۳۷۸ و در سن ۳۵ سالگی از فوتبال خداحافظی کرد