خارج شدن

معنی کلمه خارج شدن در لغت نامه دهخدا

خارج شدن. [ رِ ش ُ دَ ] ( مص مرکب ) بیرون رفتن. بیرون آمدن. برون آمدن.

معنی کلمه خارج شدن در فرهنگ معین

( ~. شُ دَ ) [ ع - فا. ] (مص ل . ) ۱ - بیرون شدن ، بیرون رفتن (از خانه ، شهر و غیره . ) ۲ - ترک کردن (اداره ، موسسه و غیره ).

معنی کلمه خارج شدن در فرهنگ فارسی

( مصدر ) ۱ - بیرون شدن بیرن رفتن ( از خانه شهر و غیره ) . ۲ - ترک کردن ( اداره موسسه و غیره ) .

معنی کلمه خارج شدن در ویکی واژه

uscire
بیرون شدن، بیرون رفتن (از خانه، شهر و غیره.)
ترک کردن (اداره، موسسه و غیره)

جملاتی از کاربرد کلمه خارج شدن

همچنین سایت‌ها و خبرگزاری‌های وابسته به مشایی فیلتر اینترنتی و از دسترس خارج شدند.
تعدادی از واگن‌های قطار خط تهران - کرمان یک‌شنبه شب از خط خارج شدند. هنوز از وضعیت مسافران و خدمه قطار خبری در دست نیست. بی‌بی‌سی فارسی
ترووافلوکساسین و آلاتروفلوکساسین هر دو از ژوئن ۲۰۰۶ از بازار آمریکا خارج شدند.
گرچه شوراهای منطقه‌ای در کوه‌های نفوسه لیبی وابسته به شورای ملی انتقالی بنا بر گزارش‌ها از زبان بربری نفوسی استفاده می‌کنند و خواستار اعطای وضعیت رسمی مشترک با زبان عربی در قانون اساسی جدید آینده شده‌اند، وضعیت رسمی بربری در لیبی مانند مراکش و الجزایر نیست. از آنجایی که مناطقی از جنوب و غرب لیبی در جنوب و غرب طرابلس مانند کوه‌های نفوسه از کنترل نیروهای دولت قذافی در اوایل تابستان ۲۰۱۱ خارج شدند، کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های بربری برای به اشتراک گذاشتن و گسترش فرهنگ و زبان بربری به وجود آمده‌اند.
اگرچه که گوزمن برای مدت طولانی‌ای به شکل موفق توانسته بود مخفی بماند اما یکی از اعضای تیم حفاظت وی که دستگیرشده‌است اظهار داشت که اخیراً وی ریسک خارج شدن از محل اقامتش را می‌کرده.
بر اساس آمار رسمی، مجموع اراضی کشاورزی کشور ۱۵٫۵ میلیون هکتار برآورد می‌شود که ۹٫۳ میلیون هکتار آن اراضی دیم و ۶٫۲ میلیون هکتار اراضی آبی است. بیشترین تهدید برای اراضی کشاورزی خشکسالی، کمبود آب و خارج شدن اراضی از زیر کشت است. برای حفظ اراضی کشاورزی و افزایش تولید و بهره‌وری، ۳ برنامه دولت که در سال‌های اخیر اجرا شده‌است، تجهیز اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری، احیای اراضی و همچنین مهار آب‌های مرزی است.
«آخرین مسافر» فیلم پرهیجان و دلهره‌آور به کارگردانی امید نوشین است. فیلم با شرکت کارا توینتون و دوگری اسکات از یک روز معمولی و مکالمه بین یک زن و مرد غریبه مسافر قطار شروع می‌شود. ماجرا در پی از خط خارج شدن این قطار شهری با مسافران معمولی وارد مرحله تازه‌ای می‌شود.
جمعی از کارگران شرکت اکسیر صنعت مشغول به کار در پروژه پالایشگاه آبادان و تعدادی از کارگران پیمانکاری‌های نوروزی و زردادخانی شاغل در فولاد آلیاژی یزد برای اعتراض به افزایش نیافتن دستمزدهایشان در سال ۱۴۰۲، دست به اعتصاب زده و از محوطه این شرکت‌ها خارج شدند.
در ۸ شهریور ۱۳۶۰ ،انفجار در دفتر نخست‌وزیری جمهوری اسلامی ایران رجایی و باهنر کشته شدند و حوادث خشونت‌آمیز دیگر در آن سال ادامه یافت. برآورد اشتباه مجاهدین خلق از میزان آسیب‌پذیری حکومت و اقدامات مسلحانه آنان نهایتاً بر قدرت حامیان خمینی افزود، به‌طوری‌که تمامی مراکز تصمیم‌گیری در اختیار آنان قرار گرفته و فضای سیاسی کشور بسته شد. بدین ترتیب، همه گروه‌های سیاسی، جز آن‌هایی که در ردیف نیروهای «مکتبی» قرار داشتند، از میدان خارج شدند.
اندی کار حرفه‌ای خود را با کورُس شاهمیری آغاز کرد. هر دو از نوازندگان گیتار برای شهرام شب‌پره بودند که از آن گروه به تدریج خارج شدند. آن‌ها ۴ آلبوم با هم ضبط کردند. اما برای پیشرفت بیشتر از هم جدا شده و به تنهایی ترانه خواندند. با این‌حال، دوستی‌شان تا به امروز ادامه دارد.