پردازش

معنی کلمه پردازش در لغت نامه دهخدا

پردازش. [ پ َ زِ ] ( اِمص ) توجه. اشتغال :
به سه روز شاه جهان را ز رزم
نبد ایچ پردازش خواب و بزم.فردوسی.ولی این کلمه بیش از یکجای نیامده و ظاهراً تصحیفی است و شاید اصلاً در این بیت پرواش از... بوده است.

معنی کلمه پردازش در فرهنگ معین

(پَ زِ ) (اِمص . ) ۱ - به کاری دست زدن ، آهنگ کاری کردن . ۲ - انجام دادن مجموعه ای از عملیات مختلف روی اطلاعات و داده ها در کامپیوتر.

معنی کلمه پردازش در فرهنگ فارسی

( اسم ) آسایش فراغت .

معنی کلمه پردازش در فرهنگستان زبان و ادب

{processing} [رایانه و فنّاوری اطلاعات، مهندسی مخابرات] انجام عملیات بر روی داده ها

جملاتی از کاربرد کلمه پردازش

در نتیجه تقسیم‌بندی واحد تجاری و خط محصول ، واحد تجاری یکسان (مانند مشتری، تأمین‌کننده، محصول) توسط خطوط تولید مختلف خدمات ارائه می‌شود. داده های اضافی در مورد نهاد تجاری به منظور پردازش تراکنش وارد می شود. افزونگی داده‌های موجودیت تجاری در چرخه حیات پیش به دفتر کار ترکیب می‌شود، جایی که منبع واحد معتبر برای داده‌های طرف، حساب و محصول مورد نیاز است، اما اغلب یک بار دیگر به صورت اضافی وارد یا اضافه می‌شود.
برای به دست آوردن این اثر، رسیدن به جداسازی فاز ضروری است. یکی از این فازها به عنوان محرک برای شکل موقت، با استفاده از دمای انتقالی که می‌تواند نقطه ذوب یا دمای انتقال شیشه باشد، عمل می‌کند. فاز دوم دمای انتقال بالاتری دارد و در بالاتر از این دما، پلیمر ذوب می‌شود و با روش‌های مرسوم پردازش می‌شود.
الکترونیک کم-مصرف، الکترونیکی مانند پردازنده‌های نوت‌بوک است که برای استفاده از توان الکتریکی کمتر از حد معمول، غالباً با برخی هزینه‌ها، طراحی شده‌اند. در مورد پردازنده‌های نوت‌بوک، این هزینه توان پردازش است. پردازنده‌های نوت‌بوک تمایل دارند که در مقایسه با همتایان رایانه‌های رومیزی آنها، با هزینه پردازش کمتر، مصرف توان کمتری داشته باشند.
امکان دریافت دستورها صوتی و پردازش هوشمند،
ازان چون مهر تابان است حسنش از زوال ایمن که لغزد پای خط ازچهره آیینه پردازش
سلسله پردازشو رو به بیابان گذار چند سراسر توان رفت درین کوچه بند
از هرچه شکوه تو به رنج است پردازش اگرچه کان و گنج است
زبان هر مژه چشم نکته پردازش کلیم با من صد قسم گفتگو دارد
مشترکی را به وجود آورد. این فرایند که نیازمند به فهرست وسیعی از مهارت در پردازش فردی، گوش دادن، مشاهده، صحبت کردن، سوا ل تجزیه و تحلیل حرکات و ارزیابی امکان مشارکت و همکاری است. موانع ارتباط موفق شامل پیام اضافی (زمانیکه یک شخص پیام‌های بسیار زیادی در یک زمان دریافت می‌کند)، و پیچیدگی پیام است.
ز پردازش گرفته آسمان اوج صفا بر روی دکانش زند موج
مگر بندد حجاب عشق چشم چهره‌پردازش وگرنه زود دست کوهکن از کار می‌ماند
به عنوان مثال در زمینه ارتباطات :۳ میلیارد تماس‌های تلفنی در آمریکا هر روز ۳۰ میلیارد ایمیل‌های روزانه، ۱ میلیارد اس‌ام‌اس وجود دارد که ذخیره تمام این داده‌ها در حافظه با دسترسی تصادفی برای پردازش غیرممکن است؛ که راه حل این مسئله پردازش داده‌ها به عنوان یک جریان و بردازش روی این داده‌ها می‌باشد.
آگنس با جوزف لبادی دوست شد و در سال ۱۹۲۴ متوجه شد که کتاب‌ها و موارد مربوط به جنبش‌های رادیکال که او در سال ۱۹۱۱ به دانشگاه میشیگان اهدا کرده بود، به سختی مورد توجه قرار گرفته بود. این مجموعه بدون پردازش باقی ماند و در یک قفس قفل شده نگهداری شد. آنگاه او شروع به کار داوطلبانه تمام وقت کرد، و با دقت سازماندهی و فهرست‌نویسی آنچه را که به عنوان مجموعه لبادی شناخته می‌شود، را آغاز کرد. کمک‌های او به مجموعه بی‌نظیر بود. او از روش‌های غیرمتعارفی برای تنظیم مجموعه استفاده کرد. بر روی کارت‌های فهرست، بر پایه نظرات شخصی گاهی، اطلاعات کتاب‌شناختی را به موارد اضافه می‌کرد.
چو گنگی رو نهد بر روضه آئینه پردازش زبان او همان ساعت چو طوطی می شود گویا
دو سه بریشم از این ارغنون فروتر گیرد که تند می‌رسد آواز عقل پردازش
حریف گوشه ابروی صیقل نیستم صائب من و آیینه تاری که نتوان داد پردازش
نادیده هنوز آن رخ غم پردازش بر بود دلم زلف کمند اندازش