پایین آمدن

معنی کلمه پایین آمدن در فرهنگ معین

( پایین آمدن ) (مَ دَ ) (مص ل . ) ۱ - به زیر آمدن . ۲ - فروریختن سقف . ۳ - ارزان شدن ، کاهش قیمت .

معنی کلمه پایین آمدن در فرهنگ فارسی

( پایین آمدن ) ( مصدر ) ۱- بزیر آمدن فرود آمدن پیاده شدن هبوط منحط شدن انحطاط مقابل بالا رفتن . ۲- خوابیدن و فرو ریختن سقف و دیوار و مانند آن رمبیدن : سقف و دیوار و مانند آن رمبیدن : سقف خانه ام پایین آمد . ۳- کم شدن ارزان شدن نازل شدن : هزینه پایین میاید . یا پایین آمدن از خر شیطان .

معنی کلمه پایین آمدن در ویکی واژه

به زیر آمدن.
فروریختن سقف.
ارزان شدن، کاهش قیمت.

جملاتی از کاربرد کلمه پایین آمدن

گروهی از رانندگان خودروهای سنگین در اعتراض به پایین آمدن سهمیه سوخت در برابر ساختمان شرکت نفت در زاهدان تجمع اعتراضی برپا کردند.
در طول قرن پانزدهم، مدارس تحت حمایت دولت از نظر کیفی پایین آمدند و توسط دانشکده‌های خصوصی، مرکز تحقق احیای نئوکنفوسیانیسم در قرن شانزدهم، از اهمیت برخوردار شدند. تحصیلات عالی توسط سونگ گیون گوان، دانشگاه ملی کنفوسیوس، در سئول ارائه شد. ثبت نام آن به ۲۰۰ دانشجویی که امتحانات خدمات دولتی پایین‌تری را گذرانده بودند و برای بالاترین نمره امتحانات را کسب کرده بودند محدود شد.
در اعترافات داوطلبانه حسین بروجردی در کتاب پشت پرده انقلاب که در آن زمان ناظر بر عملکرد کمیته‌ها بود آمده که در جریان تیرباران فرماندهان ارتش شاهنشاهی ایران در پشت بام مدرسه رفاه، پس از تیرباران و پس از آنکه نماز شکر به امامت خمینی خوانده می‌شود خلخالی در هنگام پایین آمدن از پشت بام تکرار می‌کرد: «کَسَک…ها طلبه‌ها را از پشت بام حوزه علمیه به پایین پرتاب کردند ما هم برخلاف رأی امام (مقصود خمینی) کاری نکردیم. امام در بهشت زهرا به همه سران ارتش اعلام کرد: اگر می‌خواهید آقایی کنید با ما باشید. آن‌ها (رژیم پهلوی) به شما می‌گویند که اگر با ما بیایید، اعدام می‌شوید، اما ما اعدام نمی‌کنیم. الان هم من رأی به اعدام ندارم بلکه تیرباران کردم!!!»
هر یکی جستی از آن دیگر سبق تا بپایین آمدند از نه طبق
در ۱۴ ژانویه ۲۰۱۸ (۲۴ دی ۱۳۹۷) دولت امرسون منانگاگوا اقدام به افزایش ۱۳۰٪ قیمت سوخت در زیمبابوه زد و مردم زیمبابوه در کنار این موضوع به افزایش سطح فقر، افت اقتصادی و پایین آمدن استانداردهای زندگی اعتراض کردند. به دنبال آن، دولت زیمبابوه با خشونت به مردم پاسخ داد و صدها نفر را دستگیر و چند تن را کشت. این اعتراض‌ها پس از سه روز پایان یافت.
یکی از دلایل پایین آمدن یک دهه از عمر این بیماران عدم مراقبتهای دایمی و کافیست و مصرف دارو قطعاً نمی‌تواند به اندازه تغذیه مناسب و به اندازه ورزش در کنترل دیابت مؤثر باشد.
واکنش‌های رایج این نوع ترس عبارت‌اند از: سریع پایین آمدن، حالت خزیدن به خود گرفتن، به زانو درآمدن یا خم‌کردن بدن.
۲ عامل اساسی در پایین آمدن کیفیت روغن، اکسیژن و نور می‌باشد. از آنجایی که عملیات اکسیداسیون بلا فاصله پس از برداشت شروع می‌شود زیتون باید در مدت ۲۴ ساعت اولیه خرد شده باشد. در فاصله بین برداشت و خرد شدن، آنزیم‌ها آنقدر فعال هستند که می‌توانند باعث پایین آوردن کیفیت روغن شوند.