ویلچر
معنی کلمه ویلچر در فرهنگ معین

ویلچر

معنی کلمه ویلچر در فرهنگ معین

(چِ ) [ انگ . ] (اِ. ) صندلی چرخ داری که از آن برای کمک به حرکت و جابه جایی بیماران و معلولان استفاده می شود، چرخک . (فره ).

معنی کلمه ویلچر در دانشنامه عمومی

چرخک یا ویلچِر ( به انگلیسی: wheelchair ) وسیله نقلیه ای است برای افراد و بیمارانی که به علت سالمندی، بیماری نخاعی و یا ضعف شدید جسمانی قادر به حرکت نیستند.

معنی کلمه ویلچر در ویکی واژه

صندلی چرخ داری که از آن برای کمک به حرکت و جابه جایی بیماران و معلولان استفاده می‌شود، چرخک. (فره)

جملاتی از کاربرد کلمه ویلچر

در گذشته کف اکثر اتوبوس‌های شهری در سطح بالا قرار داشت. اما امروزه بیشتر اتوبوس‌های شهری در حال جایگزینی با اتوبوس‌های ارتفاع پایین هستند. برخی از اتوبوس‌ها حتی دارای رمپ‌های هیدرولیکی، پنوماتیکی یا برقی هستند که امکان سوار شدن افراد ویلچر سوار یا کالسکه کودک را تسهیل می‌کنند.
تیم‌های غیر حرفه‌ای باشگاه شامل رشته‌های بسکتبال با ویلچر، دو و میدانی، راگبی، بیس‌بال، والیبال، هاکی روی چمن، هاکی روی یخ و رقص روی یخ می‌شود.
ابراهیم احمدی یکی از بازیکنان تیم ملی بسکتبال با ویلچر اهل ایران است.لژونر تیم اسپایدر لیگ برتر انگلستان
در یک رستوران، مردم در تلویزیون از جنایت‌های کوین آگاه می‌شوند که لقب «گروه مغول» را گرفته است. زنی به تشابه کوین با یک تروریست اشاره می‌کند که روی ویلچر می‌نشیند و ۱۵سال پیش دستگیر شده است. معلوم می‌شود مردی که کنار او نشسته، دیوید دان است و زن را به یاد «آقای شیشه‌ای» می‌اندازد.
این ورزشگاه که در سال ۲۰۲۰ تاسیس شده دارای ۱۲٬۰۰۰ نفر ظرفیت است و میزبان مسابقات والیبال بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ و مسابقات بسکتبال با ویلچر بازی‌های پارالمپیک تابستانی ۲۰۲۰ است.