ویرایش

معنی کلمه ویرایش در فرهنگ معین

(یِ ) (اِمص . ) زیاد یا کم کردن مطلب ، تصحیح و تنقیح متن هایی که جهت چاپ و نشر آماده می کنند.

معنی کلمه ویرایش در فرهنگ عمید

تصحیح متن به لحاظ رسم الخط، جمله بندی، محتوا، و مانند آن.

معنی کلمه ویرایش در فرهنگستان زبان و ادب

{edit} [رایانه و فنّاوری اطلاعات] [رایانه و فنّاوری اطلاعات] یکی از گزینه های گزینگان که امکان تغییرات گوناگون در هر پرونده را ایجاد می کند متـ . ویرایش کردن [عمومی] تصحیح و آماده سازی متن مکتوب برای چاپ
{editing} [رایانه و فنّاوری اطلاعات] فرایند کار با نرم افزار ویراستار

معنی کلمه ویرایش در ویکی واژه

زیاد یا کم کردن مطلب، تصحیح و تنقیح متن‌هایی که جهت چاپ و نشر آماده می‌کنند.

جملاتی از کاربرد کلمه ویرایش

خودزندگی نامه بین که در سال ۱۹۰۴ منتشر شد، شامل فهرست کاملی از آثار او و همچنین تاریخ سیزده سال آخر زندگی او توسط پروفسور دبلیو.ال. دیویدسون از دانشگاه آبردین است. که شامل مروری بر خدمات بین به فلسفه است. آثار بیشتر شامل نسخه هایی با یادداشت هایی از فلسفه اخلاقی پیلی (۱۸۵۲) است. آموزش به عنوان یک علم (۱۸۷۹)؛ پایان نامه هایی در مورد موضوعات برجسته فلسفی (۱۹۰۳، عمدتاً تجدید چاپ مقالات درباره‌ی ذهن)؛ او با جی.اس. میل و گروت در ویرایش کتاب « تحلیل پدیده‌های ذهن انسان» جیمز میل (۱۸۶۹) و در ویرایش آثار ارسطو و آثار جزئی گروت همکاری کرد. او همچنین خاطراتی نوشت که پیشوند کتاب بقایای فلسفی جی کروم رابرتسون (۱۸۹۴) بود.
در سال ۲۰۱۸ مجموعه ای از گفته‌های خود را تحت عنوان لحظات انگیزشی و در سال ۲۰۱۹ ویرایش دوم را با عنوان لحظات انگیزشی ۲ منتشر کرد.
دو حالت کلید زنی - کلید مجموعه و کلید اتوماتیک - پشتیبانی از گردش فریم‌های کلیدی مختلف را پیشنهاد می‌کنند. کنترل‌های سریع و بصری برای فریم‌های کلیدی - از جمله: کات، کپی و پیست - به کاربر اجازه می‌دهند پویانمایی‌ها را به راحتی ایجاد کنند. مدار پویانمایی ممکن است به‌طور مستقیم در دریچهٔ دید مشاهده و ویرایش شود.
فوتوماتیک یک سری عکس است که با هم ویرایش شده و در یک سکانس به نمایش در می‌آیند و معمولاً صدای یک گوینده، موسیقی متن و صدا هم به این عکس‌ها اضافه می‌شود تا نشان داده شود فیلم چطور باید فیلمبرداری شود. آژانس‌های تبلیغاتی معمولاً از این روش استفاده می‌کنند تا کارایی استوری برد را مشاهده کنند، پیش از اینکه دست به کار ساخت یک آگهی تلویزیونی کامل شوند.
مقبره مارگیمه مربوط به دوره ایلخانی است و در شهرستان خرم‌آباد، بخش مرکزی، روستای سراب تلخ واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۸۳ با شمارهٔ ثبت ۱۱۶۸۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.ویرایش امید گودرزی
کتاب اقتصاد برای دهه‌ها پرفروشترین کتاب درسی اقتصاد بود و تنها از هر یک ویرایشهای فاصله سالهای ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۶، ۳۰۰ هزار نسخه فروش رفت. کتاب به چهل و یک زبان ترجمه شد و در مجموع بیش از چهار میلیون نسخه از آن به فروش رسید.
محیط‌های مدرن یک‌پارچهٔ توسعه نرم‌افزار امکانات مختلفی از جمله ویرایش و اشکال زدایی را مخصوص نود جی‌اس ارائه می‌کنند.