وندی

وندی

معنی کلمه وندی در فرهنگستان زبان و ادب

{affixing} [زبان شناسی] مربوط به وند

معنی کلمه وندی در دانشنامه عمومی

وندی (خواننده). سون سیونگ وان ( به کره ای: 손승완 ) ( زاده ۲۱ فوریه، ۱۹۹۴ ) ، که بیشتر با نام حرفه ای وندی ( به کره ای: 웬디 ) شناخته می شود، خوانندهٔ اهل کره جنوبی است. او عضو گروه دخترانه رد ولوت است.
وندی در بیست و یک ماه فوریهٔ سال ۱۹۹۴ در محلهٔ سونگ بوک دونگ، در شهر سئول متولد شد. او به دلیل داشتن خانواده ای اهل موسیقی، از پنج سالگی علاقهٔ خود را برای خواننده شدن نشان داد. علاوه بر اشتیاقش برای خوانندگی، او سازهای زیادی مانند پیانو، گیتار، فلوت و ساکسفون را می نوازد. او تا سال پنجم ابتدایی با خانواده اش در جیچیون زندگی کرد تا اینکه برای تحصیل در خارج از کشور با خواهر بزرگترش، سان سیونگ هه، به کانادا مهاجرت کرد. او مدتی در شهر براکویل، در استان انتاریو ماند و بعد از آن به ایالات متحده رفت و به عنوان دانش آموز و ورزشکار افتخاری به مدرسهٔ شتک سنت مری واقع در شهر فریبلت، مینه سوتا پیوست و تعداد زیادی جایزه در زمینه های علمی و مربوط به موسیقی دریافت کرد. در آنجا بود که او شروع به استفاده از نام انگلیسی خود یعنی «وندی شان» کرد.

معنی کلمه وندی در ویکی واژه

مربوط به وند.

جملاتی از کاربرد کلمه وندی

«نه جبریلی نه فردوسی نه حوری نی خداوندی کف خاکی که میسوزد ز جان آرزومندی»
ماری بن سلیمان، اخبار فطارکة کرسی المشرق، به کوشش هنریکوس جیسموندی، رم، ۱۸۹۹م؛
اگر بنده‌ای سر بر این در بنه کلاه خداوندی از سر بنه
ای خداوندیکه دست حق رقیبان ترا طوق حبل من مسد اندر رقاب انداخته
بر در هر پیر کمربندیت به که به سر تاج خداوندیت
آن خداوندی که اسم اعظمش باشد علی مر، خداوندیش صدبار امتحان کرد آسمان
هست وصلش با خداوندان بخت خسروا، بخت از خداوندی بخواه
گرچه هرکس راست پیوندی به آن نخل امید قطع پیوند از دو عالم هست پیوند دگر
ز من امروز میخواهد سجودی خداوندی که دی او را شکستم
من ز کس بر دل کجا بندی نهم نام هر دون را خداوندی نهم
سلول‌های بافت‌ها و اندام‌ها باید به یکدیگر قلاب و متصل شده و نیز این مجموعه به اجزای ماتریس برون سلولی پیوند شود. سلول‌ها انواع گوناگونی از مجتمع‌های پیوندی را برای دست‌یابی به این عملکردها دراختیار دارند و در هر مورد، پروتئین‌های نگه دارنده از طریق غشای پلاسمایی با پیوند پروتئین اسکلت سلولی بین هر سلول با سلول‌های کناری خود و همچنین با پروتئین‌های درون ماتریکس خارج سلولی٬ ساختار پیوندی لنگرمانندی تشکیل می‌دهند.
گرفتم خود به من پیوندی آخر چه طرف از لعل من بربندی آخر؟