ورور

معنی کلمه ورور در لغت نامه دهخدا

ورور. [ وِرْ وِ ] ( اِ صوت ) زمزمه ای که افسونگر در وقت افسون دادن میکند. ( ناظم الاطباء ) ( فرهنگ فارسی معین ). حکایت صوت هر سخن میانه جهر و همس که کس از دور درنیابد. ( یادداشت مؤلف ). || حرف زدن. وراجی کردن. ( فرهنگ فارسی معین ).
ورور. [ وَرْ وَ ] ( ع اِ ) مرغ زنبورخوار که به فارسی کاسکینه گویند. ( ناظم الاطباء ).
ورور. [ وَرْ وَ ] ( حرف اضافه ، ق ) نزدیکی ها. ( یادداشت مؤلف ): خدا وقتی هامیده ورور جماران هم هامیده ؛ یعنی خدا وقتی خواهد عطا فرماید در نزدیکی های جماران نیز دادن تواند. ( یادداشت مؤلف ).
ورور. [ وِ رُ وِ ] ( اِ صوت ) زمزمه و حکایت صوت هر سخن که دانسته نگردد.
- امثال :
ملایی نیست و ورور، پالاندوزی است و دریای علم . ( یادداشت مؤلف ). رجوع به وروور شود.

معنی کلمه ورور در فرهنگ معین

(وِ وِ ) (شب جم . ) تندتند حرف زدن ، وراجی کردن .

معنی کلمه ورور در فرهنگ فارسی

( اسم ) ۱ - زمزمه ای که افسونگر دروقت افسون کردن کند. ۲ - حرف زدن وراجی کردن
زمزمه و حکایت صوت هر سخن که دانسته نگردد

معنی کلمه ورور در ویکی واژه

[wror]
ورور مذکر (جمع وروڼه)
تندتند حرف زدن، وراجی کردن.
برادر

جملاتی از کاربرد کلمه ورور

‫آن برکه باز پر شده از آبِ چشمه سار ؟‬ ‫بولاخ گنه گلیب ، گؤلی دوْلدورور ؟‬
تنها سکوی الکس در موتوجی پی در مسابقه آراگون 2014 به همراه تیم فوروراد یاماها بدست آمده است. الکس اسپارگارو در 2019 برای سومین فصل متوالی برای تیم آپریلیا موتورسواری خواهد کرد.[نیازمند منبع]
آورورا اکسینز در استاوانگر متولد شد. او در اُ-اس (شهری در نزدیکی برگن) بزرگ شد.
استخراج زغال‌سنگ نقش مهمی در توسعه صنعتی هوکایدو با میدان زغال‌سنگ ایشیکاری ایفا کرده‌است. شهرهایی مانند موروران در درجه اول برای تأمین زغال‌سنگ بقیه مجمع الجزایر توسعه یافتند.
سازاق سازین قوراراق ، قولاقدی سانکی بورور چکیبدی ایپلیگیمی ، قیریبدی قئیطانیمی
یکسو ز خصم شرقی پرداخت باختر یکسو ز خصم غربی پیراست خوروران‌
در آوریل ۲۰۲۲، مجموعه تلویزیونی انیمه اقتباس شده از این اثر ساخته ویت استودیو و کلوورورکس در شبکه تی‌وی توکیو و ایستگاه‌های وابسته به آن پخش شد و تحت مجوز کرانچی‌رول در سراسر جهان منتشر شد. بخش دوم انیمه در اکتبر ۲۰۲۲ پخش شد.
هماره تا ز خراسان دوباره تیغ زند سوار چرخ‌، که در خوروران به خون غلتید
آئورورا دختر نابغه‌اش را ۹ ژوئن ۱۹۳۳ با شلیک چهار گلوله در حین خواب به قتل رساند و هرگز از کشتن ایلدگارت پشیمان نشد و تکرار کرد که اگر به گذشته برگردد، دوباره این کار را خواهد کرد. او پس از محاکمه به ۲۶ سال زندان محکوم شد که بیشتر آن را در آسایشگاه روانی سیمپوسوئلوس گذراند.
هی سؤیوقدان قورولوب بیگ دورورام کیمدی یئنگه - موشاتا بیلمه ییرم
کلمبیا در باند ۲۲ از پایگاه هوایی ادواردز در روز ۱۶ نوامبر ۱۹۸۲ فرود آمد. زمان این فرود ۶:۳۳ دقیقه بعد از ظهر بود که بعد از طی ۲ میلیون مایل(بیش از ۳ میلیون کیلومتر) در فضا و ۸۱ بار دوران به دور زمین انجام شد. این سفر ۵ روز و ۱۴ دقیقه و ۲۶ ثاینیه به طول انجامید. اس‌تی‌اس-۵ اولین پروازی از سری شتال بود که اعضا لباس فشار را در زمان پرواز، بازگشت و فرود به تن نداشتند. این شبیه به کاری است که شورور در وسخد و برنامه سایوز از زمان سایوز ۱۱ در سال ۱۹۷۱ انجام می‌دهند.