منصوری
معنی کلمه منصوری در لغت نامه دهخدا

منصوری

معنی کلمه منصوری در لغت نامه دهخدا

منصوری. [ م َ ] ( ص نسبی ، اِ ) منسوب به منصور. ( یادداشت مرحوم دهخدا ). رجوع به منصور شود. || قسمی آواز. یکی از گوشه های چهارگاه. ( از یادداشت مرحوم دهخدا ). || قسمی کاغذ منسوب به ابوالفضل منصوربن نصربن عبدالرحیم کاغذی ، از مردم سمرقند. و قسمی دیگر از کاغذ نیز به نام منصوری شهرت داشته است اقدم از زمان ابوالفضل منصور. ( یادداشت مرحوم دهخدا ).
منصوری. [ م َ ری ی ] ( ص نسبی ) منسوب است به منصورة. ( از انساب سمعانی ). رجوع به منصورة شود.
منصوری. [ م َ ] ( اِخ ) یکی از دهستانهای بخش مرکزی شهرستان شاه آباد است که در جنوب خاوری شاه آباد واقع است. شمال دهستان دشت و جنوب آن کوهستانی است. رودخانه ٔراوند و رودخانه شیان در این دهستان به هم ملحق می شوند و قسمتی از اراضی و قراء این دهستان از این رودخانه مشروب می شوند. محصول عمده دهستان چغندرقند و محصولات دامی است. این دهستان از 22 آبادی بزرگ و کوچک تشکیل شده است و 7500 تن سکنه دارد. مرکز دهستان آبادی داربید و قراء مهم آن چنگان ، مله سر، سیاه پله. چقاجنکه و حمیل است. ( از فرهنگ جغرافیائی ایران ج 5 ).
منصوری. [ م َ ] ( اِخ ) دهی از دهستان خنافره است که در بخش شادگان شهرستان خرمشهر واقع است و 1000 تن سکنه دارد که از طایفه ابوجعفر هستند. ( از فرهنگ جغرافیائی ایران ج 6 ).
منصوری. [ م َ ] ( اِخ ) دهی از دهستان فسارود است که در بخش داراب شهرستان فسا واقع است و 139 تن سکنه دارد. ( از فرهنگ جغرافیائی ایران ج 7 ).
منصوری.[ م َ ] ( اِخ ) دهی از بخش پشت آب شهرستان زابل است و 757 تن سکنه دارد. ( از فرهنگ جغرافیائی ایران ج 8 ).
منصوری. [ م َ ] ( اِخ ) تیره ای از ایل کلهر. ( جغرافیای سیاسی کیهان ص 61 ). رجوع به کلهر شود.
منصوری. [ م َ ] ( اِخ ) ابوالعباس احمدبن محمدبن صالح ، از فقهای داودیین و کتاب المصباح و کتاب الهادی و کتاب النیر از اوست. ( ابن الندیم ) ( یادداشت مرحوم دهخدا ).

معنی کلمه منصوری در فرهنگ معین

(مَ ) [ ع - فا. ] (اِ. ) یکی از گوشه های چهارگاه .

معنی کلمه منصوری در فرهنگ فارسی

دهی از بخش پشت آب شهرستان زابل . جلگه گرم معتدل . دارای ۷۵۷ تن سکنه. آب از رود هیرمند. محصول : غلات لبنیات . صنایع دستی : کرباس بافی .
۱ - ( صفت ) منسوب به منصور ۲ - ( اسم ) یکی از گوشه های چهارگاه
منسوب است به منصوره

معنی کلمه منصوری در دانشنامه عمومی

منصوری ( به انگلیسی: Mansory ) شرکت خودروسازی لوکس آلمانی - سوئیسی مستقر در آلمان است، که در زمینه تیونینگ و سفارشی سازی خودرو فعالیت می نماید. شرکت منصوری در سال ۱۹۸۹ توسط یک مهاجر ایرانی تبار، بنام کوروش منصوری تأسیس شد.
این شرکت که در سال های نخست در زمینه ارائه خدمات مهندسی و تأمین قطعات مختلف خودرو، برای شرکت های مطرح تیونیگ فعالیت می کرد، در اواسط دهه ۱۹۹۰ با هدف توسعه فعالیت هایش، به شهر مونیخ، آلمان نقل مکان کرد و تمرکز خود را بر تیونینگ و توسعه مدل های خاصی از خودروهای شرکت های رولز - رویس، بنتلی، استون مارتین و فراری معطوف نمود.
شرکت منصوری در سال ۲۰۰۱، نخستین کارخانه تولیدی خود را، راه اندازی کرد، که در پی آن به طور مستقل، اقدام به تولید قطعات و تجهیزات مورد نیاز تیونینگ خودروهای سفارشی خود نمود. این شرکت هم اکنون دارای ۲ کارخانه تولیدی در کشورهای آلمان و سوئیس می باشد و دفاتر بین المللی آن، در شهرهای اوساکا، سئول، لس آنجلس، ابوظبی و سنگاپور مستقر می باشند.
برخی از شرکت هایی که منصوری تاکنون با آن ها مشارکت داشته، عبارتند از: استون مارتین، لامبورگینی، مرسدس بنز، فراری، آئودی، رنجرور، پورشه، مازراتی، رولز - رویس موتور کارز و بنتلی.
شرکت منصوری هم اکنون در حوزه هایی چون طراحی داخلی هواپیماهای تجاری و کشتی های تفریحی، طراحی و تولید لوازم خانگی، تجهیزات اداری و کالاهای لوکس فعالیت می کند.
کوروش منصوری در سال ۱۹۸۹ میلادی کمپانی ام پی دیزاین ( به انگلیسی: MPdesign ) را در کشور انگلستان تأسیس نمود، شرکتی که خدمات مهندسی و قطعات تیونینگ دیگر شرکت های معتبر را تأمین می کرد. شرکت منصوری فعالیت خود در تیونینگ خودروهای لوکس را با محصولات بنتلی، استون مارتین، فراری و رولز رویس آغاز نمود. اما آنچه این شرکت می خواست بسیار فراتر از این بود، بنابراین در سال ۲۰۰۱ در شهر برند، آلمان کارخانهٔ مستقلی جهت تیونینگ، طراحی و ساخت قطعات اتومبیل و ارتقا خودرو، تأسیس نمود.
در سال ۲۰۰۴ از اولین محصول این کمپانی، که یک استون مارتین دی بی۹ تیونینگ شده بود، رونمایی شد. درست یک سال پس از رونمایی اولین محصول رسمی برند منصوری، دومین محصول تیونینگ شده این شرکت، باز هم تیونینگ شده ای از کمپانی استون مارتین بود و آستون مارتین ونکوئیچ را با یک پوشش مشکی براق، به همراه المان های زرد و طلایی، ترکیب نموده بود. منصوری پس از دریافت یک سفارش ویژه، نمونه سفید همین خودرو را نیز آماده کرد.
معنی کلمه منصوری در فرهنگ معین
معنی کلمه منصوری در فرهنگ فارسی
معنی کلمه منصوری در دانشنامه عمومی
معنی کلمه منصوری در ویکی واژه

معنی کلمه منصوری در ویکی واژه

یکی از گوشه‌های چهارگاه.

جملاتی از کاربرد کلمه منصوری

پدرش حاج میرزا سید حسن حسنی فسائی از روحانیون فارس بود. خودش نیز در مدرسه منصوریه شیراز تحصیلات دینی کرد که نیاکانش بنا کرده بودند. سپس به کار تدریس در همین مدرسه پرداخت و متولی چند موقوفه و ملقب به مهذب‌الدوله شد. در کنار تدریس فقه و اصول دانش روز را نیز آموخت.
به اسرار حقیقت چون لب منصور شد گویا لب جام از می منصوری مینای عشق تو
دقیقی آغاز به نظم درآوردن شاهنامه را از پادشاهی گشتاسپ گرفته‌است، نه از آغاز، که این یکی از دلایلی بوده که شماری او را زرتشتی بدانند؛ ولی بر پایه خالقی مطلق، پیش از فردوسی، قهرمانان ملی ایران گشتاسپ و اسفندیار بودند، نه رستم. از آنجایی که گرشاسپ نیز جایی در خدای‌نامه و شاهنامه ابومنصوری نداشته، دقیقی کار را با پادشاهی گشتاسپ آغاز کرده که آغاز روایت اسفندیار نیز هست.
تیم‌های خبری اعزامی از سوی شبکه خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در حالی که از سوی محسن منصوری، استاندار تهران و شماری از مقامات ارشد نهادهای زندان ایران همراهی می‌شدند، مدعی شدند درگیری میان خود زندانیان بند جرایم مالی سبب این حریق شده‌است. خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، به نقل از «یک مقام امنیتی» به «درگیری» زندانیان با زندان‌بانان اشاره کرد و نوشت گروهی از زندانیان «انبار لباس زندان را به آتش کشیده‌اند.»
ای مست و خراب، لاف مخموری چیست در بیخودی‌ات شیوه منصوری چیست
منصوری عضو شورای مشاوران سید محمد خاتمی و عضو شورای مرکزی، دفتر سیاسی و نیز معاون سیاسی دبیرکل جبهه مشارکت ایران اسلامی بود.
علی‌اصغر بهاری، از دایی‌های خود چیزهایی را که باید بیاموزد آموخت تا اینکه در هجده سالگی، همراه با ارکستر ابراهیم‌خان منصوری در کنسرتی که در یک سالن بر پا شده بود شرکت می‌کند و از همین‌جا آوازه شهرت بهاری به گوش موسیقی‌دانان می‌رسد و او را به نام نوازنده خوب و آگاه به نواختن گوشه‌هایی ایرانی می‌پذیرند.
ساقیا مستم از آن بادهٔ منصوری کن تا که فریاد اناالحق بسر دار کشم
از سال ۱۳۳۸ خورشیدی در «استودیو ایران فیلم» مشغول کار شد. سپس به «استودیو عصر طلایی» رفت و مدتی مدیر فنی «استودیو شاهین فیلم» بود. در سال ۱۳۵۰ خورشیدی با همکاری (آرکادی بوغوسیان و روبیک منصوری) «استودیو فیلمکار» را بنیان نهاد.
بود هر ذره منصوری درین دار فَمَا فِی الدَّارِ غَیرُ اللّهِ دیّارُ
بنابر گفته سایت مهرنیوز، عادل المنصوری خبرنگار شبکهٔ العالم در سال ۲۰۰۸م توسط تروریست‌ها ربوده شد. پیکر بی‌جان وی دو روز بعد یافته شد.
بیار ساقی جانها، که قاسمی تشنه است شراب ناب «انا الحق » ز جام منصوری
ابن عطاءالله در اسکندریه متولد شد و در هر دو مسجد الازهر و مدرسه منصوریه در قاهره تدریس کرد.
آن باده انگوری مر امت عیسی را و این باده منصوری مر امت یاسین را
ور تو منصوری و حلاج اسم تست جمله انوار خدا در جسم تست
ما بر آنیم که مانند تو منصوری نیست همه ارباب نظر نیز بر آنند ای دوست
خطاب دوست خواهم گفت بشنو بدین اسرار منصوری تو بگرو
نصرت پایدار چون ز فناست طالب پای دار منصوریم
در بهمن ۱۳۸۷، خبر بازی دوستانه تیم نوجوانان پسر (به مربیگری علیرضا منصوریان) و تیم دختران استقلال منتشر شد. این واقعه پس از انقلاب بی‌سابقه بود و جنجال و واکنش‌های بسیاری برانگیخت. این بازی دوستانه، منجر به انحلال تیم زنان استقلال شد. در ۱۳۹۳ مجدداً تیم بانوان استقلال فعال شد اما در ۱۳۹۵ و به دستور مدیر عامل استقلال رضا افتخاری این تیم برای دومین بار (و سومین بار بعد از انقلاب ایران) تعطیل شد. این در حالی بود که تیم زنان استقلال در آن زمان کارش را از دسته دو شروع کرده بود و با قهرمانی در دسته یک به لیگ برتر بانوان راه یافته بود.