مسیو
معنی کلمه مسیو در لغت نامه دهخدا

مسیو

معنی کلمه مسیو در لغت نامه دهخدا

مسیو. [ م ُ ی ُ ] ( فرانسوی ، اِ ) به معنی آقا و محترم و شریف. ( از فرهنگ نظام ). || در تداول عامه ، خطاب به اقلیت مسیحی ارامنه و یا آشوریها گفته میشود ونیز در خطاب به فرنگیان و فرنگی مآبان مستعمل است.

معنی کلمه مسیو در فرهنگ معین

(مُ یُ ) [ فر. ] (اِ. ) آقا (در خطاب به فرنگیان گفته می شود. )

معنی کلمه مسیو در فرهنگ فارسی

( اسم ) آقا ( در خطاب بفرنگیان یافرنگی مابان مستعمل است ) .

معنی کلمه مسیو در دانشنامه عمومی

مَسیو ( به فرانسوی: Massieux; تلفظ فرانسوی:  ​ ) یک کمون در بخش ان در شرق فرانسه است.
مسیو ۳ کیلومتر مربع مساحت دارد و ۴۸۳ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.
معنی کلمه مسیو در فرهنگ معین

معنی کلمه مسیو در ویکی واژه

آقا (در خطاب به فرنگیان گفته می‌شود.)

جملاتی از کاربرد کلمه مسیو

بگرام به محل شهر قدیمی در افغانستان گفته می‌شود که مورخان چینی آن را کیپیش و جغرافی‌نگاران یونانی کاپیسا یاد کرده‌اند. خرابه‌های آن در شصت کیلومتری جنوب غربی کابل واقع است و بین بستر رودخانه و باریک آب قرار دارد. در جلگه کاپیسا یا کوه دامن و به‌خصوص در برج عبدالله که آن را قلعه شاهی نامیده‌اند، توسط موسیو فوشه و مسیوها گن فرانسوی حفریاتی شده و آثار زیادی از تمدن بودایی در آن محل بدست آمده‌است. هیوئن تسنگ زائر چینی در خاطرات خود می‌نویسد که کاپیسا روی‌هم‌رفته دارای صد معبد و شش هزار شمن (راهب) بودایی بوده‌است.
در ۱۸۰۸، این الگوها به نام کونت الویس وون بخ ویدمن‌اشتاتن (مسیول چینی امپراتوری وین) نام گرفتند. زمانی که شعله شهاب‌سنگ آهنی را گرم می‌کند، ویدمن‌اشتاتن متوجه تفاوت رنگ و جلا مناطق مختلف (به خاطر تفاوت میزان اکسیده شدن) شد. او این دستاورد رو منتشر نکرد و فقط به همکارانش در مورد آن گفتگو کرد.
او که در این زمان کودکی بیش نبود در اوایل برای تکمیل مهارت به کارگاه قالیبافی آلمانی‌ها واقع در کوچه حرمخانه (بازار کفاشان امروز) رفته و با قالی‌بافی زندگی حرفه‌ای خود را آغاز نمود. بعد از کسب مهارت لازم در بافت فرش و کار به همراه پدر در شرکت فرش آن زمان تبریز (امیر نو امروز) که ریاست آن را علی اف با یکی از سرپرستان دیگر بنام مسیو بارِر (مشاور موثق سیسل ادواردز در تدوین کتاب قالی ایران) بر عهده داشت، مشغول گردید.
پورنجاتی در تمام دوره مجلس ششم به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی از سوی اعضای این کمسیون برگزیده شد. وی در دوران پس از دوم خرداد ۱۳۷۶ همواره با هویت مستقل اصلاح طلبی فعالیت داشته و عضو هیچ‌یک از احزاب و گروه‌های جبهه اصلاحات نبوده‌است.
او موسیقی را در بخش مدرسهٔ نظام آغاز کرد. بعد از یک سال که به آموزش موسیقی پرداخت، به نزد مسیو لومر فرانسوی به تحصیل پرداخت.
با هم ز لعل گویا گویان به شور و غوغا صحبت بکام آقا عصرت بخیرمسیو
موقتاً در مشهد صلح برقرار شد اما دولت قوام‌السلطنه راضی به این وضع نبود. در تیرماه ۱۳۰۰، تلاش دولت برای تشویق عشایر به مقاومت علیه پسیان، و به‌ویژه علیه مالیات‌بگیران مسیو دوبوا، بیش از پیش علنی می‌شد. تنش‌ها در مشهد بالا گرفت و نجدالسلطنه که عملاً نمی‌توانست کاری از پیش ببرد استعفا داد و کلنل پسیان کنترل کامل امور در مشهد را به دست گرفت.
ابوالفضل ابوترابی ۳ فروردین ۱۳۵۵ در روستای عزیزآباد، تیران و کرون، در استان اصفهان زاده شد. وی تحصیلات خود در نجف‌آباد را در رشته مهندسی راه‌وساختمان به پایان رساند و در رشته علوم قضایی (قضاوت) در دانشگاه علوم قضایی تهران به ادامه تحصیل پرداخت و در سال ۱۳۸۱ پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد حقوق، به قضاوت در اصفهان مشغول شد. او سپس دادستان شهرستان تیران و کرون گردید و پس از آن توانست به عنوان نماینده نجف‌آباد، تیران و کرون به مجلس نهم راه یابد. او هم‌اکنون عضو کمسیون شوراها و امور داخلی کشور است.
میان مسیو و آقا چه فرقست که او در ساحل این در دِجله غرقست
دادم به مسیوهال خراسان را عیسی صفت گریختم از احمق
اسنودراپ یک موتور بازی انحصاری است که توسط مسیو انترتینمنت و یوبی‌سافت برای استفاده در مایکروسافت ویندوز ، نینتندو سوئیچ ، پلی‌استیشن ۴ و ایکس باکس وان ساخته شده است. این موتور برای نخستین بار در ای ۳ ۲۰۱۳ و برای بازی تام کلنسی دی دیویژن معرفی شد.
بز بیچاره گفت ای «مسیو» دوست را در بلا منه به گرو
مسیو نیکلا، منشی اول سفارت فرانسه در ایران، می‌نویسد:
راه دیگر کاهش دادن زمان اجرای جستجو این است که بار مسیولیت بیشتری در بخش استنتاج قرار داده شود. خصوصاً، استنتاج می‌تواند به‌طور نسبی کارآمد باشد حتی اگر گراف مسئله یک جنگل نباشد بلکه، گرافی کوچکتراز آن با عرض القایی باشد. این با انجام جستجو روی مجموعه ای از متغیرهایی که چرخهٔ همبندی نیستند، ولی زمانی که حذف می‌شوند برای گراف پهنای عرضی با کران ب اجاد می‌کنند، استخراج می‌شود. به چنین دسته متغیرهایی یک ب-همبندی از مسئله گفته می‌شود.