مساحت بال

معنی کلمه مساحت بال در فرهنگستان زبان و ادب

{wing area} [حمل ونقل هوایی] مساحت سطح بال از لبۀ فرار تا لبۀ حمله که تمامی سطوح متحرک در پیکربندی پایاسیر را نیز شامل می شود

معنی کلمه مساحت بال در ویکی واژه

مساحت سطح بال از لبۀ فرار تا لبۀ حمله که تمامی سطوح متحرک در پیکربندی پایاسیر را نیز شامل می‌شود .

جملاتی از کاربرد کلمه مساحت بال

ادمونتون مرکز استان آلبرتا و ششمین شهر بزرگ کانادا، مقداری کوچکتر از کلگری است. در حالیکه این شهر جمعیتی بالغ بر ۱ میلیون نفر را داراست، شهر جمعیت بسیار کمی را نسبت به مساحت خود، ۶۴۸ کیلومتر مربع، پوشش داده‌است. این زمین بزرگ به شهر اجازه داده‌است که مساحت بالایی از فضاهای سبز، که جذابیتی برای شهر به‌شمار می‌رود را دارا باشد. دره رودخانه‌ای ادمنتون بیست برابر بزرگ‌تر از پارک مرکزی نیویورک می‌باشد.
مساحت بال: ۳۷ متر مربعوزن خالی: ۹۵۰۰ کیلوگرم
سوپر هورنت‌ها نسبت به هورنت‌ها حدود ۱۳۰ سانتی‌متر طول بیشتر، ۲۵٪ مساحت بال بیشتر و قابلیت حمل ۳۳٪ بیشتر سوخت در مخازن داخلی هستند که این سوخت اضافه تا ۴۱٪ برد عملیاتی و تا ۵۰٪ استقامت پروازی آن‌ها را افزایش می‌دهد.
اف‌و ۴۷ به صورت تک‌باله بال چتری و تا حدود زیادی با پیکربندی مرسوم طراحی شده بود. تنها مورد غیر معمول در طراحی این هواگرد مساحت بال گسترده‌تر آن بود. پیش‌نمونه اولیه در سال ۱۹۳۲ آماده و نخستین پروازهای آزمایشی آن در انجمن صنعت هوانوردی آلمان در تراومونده و پایگاه هواشناسی هامبورگ انجام گرفت و در نهایت برای تجهیز ده مرکز عمده هواشناسی آلمان سفارش داده شد. از این هواگردها بین سال‌های ۱۹۳۴ تا ۱۹۳۶ میلادی در عملیات‌های هواشناسی استفاده به عمل آمد. گفته می‌شود از هواگردهای باقیمانده اف‌و ۴۷ در اواخر جنگ جهانی دوم جهت انتقال گلایدرها نیز افتاده گشت.