مرگ و میر

معنی کلمه مرگ و میر در فرهنگ فارسی

مرگامرگ

معنی کلمه مرگ و میر در ویکی واژه

mortalità

جملاتی از کاربرد کلمه مرگ و میر

یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ نشان داد که تنهایی عاطفی احتمال مرگ را در بزرگسالان مسن تر که به تنهایی زندگی می‌کنند، به‌طور قابل توجهی افزایش داده‌است. در حالی که هیچ افزایش مرگ و میر با تنهایی اجتماعی مشاهده نشده‌است.
در زمینه مرگ و میر نوزادان، برخی از کشورهای کمونیستی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتند، به گونه‌ای که آلمان شرقی از برخی از کشورهای کاپیتالیستی نیز مرگ و میر کمتری داشت. اما شوروی در دو دهه آخر موجودیتش نسبت به دهه ۱۹۷۰ پسرفتی را تجربه کرد. مرگ و میر نوزادان در دو دهه اول حکومت کمونیستی در کوبا بیشتر شد اما زان پس با سرعت زیادی کاهش پیدا کرد و امروزه از این نظر با کشوری مثل آمریکا در یک سطح قرار دارد.
با نزدیک به ۷٬۰۰۰ متر (۲۳٬۰۰۰ فوت) ارتفاع، آکونکاگوا بلندترین قله خارج از قاره آسیا است. اعتقاد بر این است که این کوه بالاترین میزان مرگ و میر را در بین هر کوه دیگری در آمریکای جنوبی دارد - حدود سه کشته در سال - که به همین علت به آن لقب «کوه مرگ» داده شده‌است. از زمان شروع ثبت صعودها، بیش از ۱۰۰ نفر در آکونکاگوا جان خود را از دست داده‌اند.
توجه: میزان بروز و مرگ و میر در هر ۱٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ است و با جمعیت استاندارد ۲۰۰۰ ایالات متحده تنظیم می‌شود. درصد بقای مشاهده شده بر اساس داده‌های سال‌های ۲۰۰۳–۲۰۰۹ است.
دانشمندان می‌گویند یافته‌ها هنوز نیاز به کار بیشتری از طریق آزمایشات تصادفی دارند، اما به طورکلی بر اساس یک مطالعه، استاتین‌ها می‌توانند شانس مرگ و میر ناشی از کووید را تا ۱۲ درصد کاهش دهند.
بی‌خبر از مرگ و میر