مراسم تشییع جنازه

معنی کلمه مراسم تشییع جنازه در ویکی واژه

مراسم تشیع جنازه

جملاتی از کاربرد کلمه مراسم تشییع جنازه

صبح روز۲۱ ژانویه ۲۰۱۹در روز دویست و بیست و ششمین سالگرد درگذشت شاه لوئی شانزدهم، هانری دورلئان در آپارتمان خود واقع در خیابان میرومسنیل در پاریس در سن ۸۵ سالگی در حالی که خود را برای رفتن به مراسم عشای ربانی به یاد آن مرحوم آماده می‌کرد درگذشت. در کلیسای سن ژرمن اکسروا. مرگ او توسط پسرش، ژان دورلئان، از طریق یک بیانیه مطبوعاتی که در صبح منتشر شد، اعلام شد. دومی جانشین او به عنوان مدعی اورلئانیست تاج و تخت فرانسه شد و در سن ۵۳ سالگی، کنت جدید پاریس و شد. مراسم تشییع جنازه پاریس در دروکس برگزار می‌شود۲ فوریه ۲۰۱۹. شخصیت‌های مختلفی مانند سوفی اسپانیا، سابق ایران، فرح پهلوی، آلبرت دوم موناکو، روزنامه‌نگار استفان برن، و حتی فرد مراکش در آن حضور.
این دعا بخشی از نمازنامهٔ رومی را تشکیل می‌دهد و بیشتر در مراسم تشییع جنازه خوانده می‌شود. در بازنگری‌ای که در سال ۱۹۷۰ شد بخش‌هایی از این دعا کم شد.
رندهاوا در۱۴ ژانویه ۲۰۱۲میلادی ، در سن ۱۶ سالگی در بیمارستانی در لاهور درگذشت ، مراسم تشییع جنازه وی ، که در روز بعد برگزار شد ، با حضور وزیر ارشد پنجاب ، شهباز شریف برگزار شد . وی در دهکده اجدادی خود در نزدیکی، فیصل آباد به خاک سپرده شد .
آدام به دوستش میراندا، قهرمان زن داستان، که به آنفلوانزا مبتلاست می‌گوید: «وضعیتی بدتر از این ممکن نیست… همه تماشاخانه‌ها و تقریباً همه فروشگاه‌ها و رستوران‌ها تعطیل شده‌اند، در طول روز خیابان‌ها پر از مراسم تشییع جنازه و در شب مملو از آمبولانس است.» پورتر روند بیماری و درمان و نیز توان‌یابی میراندا را در طول هفته‌ها به تصور می‌کشد، پیش از آن که زن بهبود کامل بیابد و با جهانی ویران از آنفلوانزا و جنگ مواجه شود. خود پورتر خود نیز تقریباً از این بیماری به حال مرگ افتاد.
گرین اسپن در سن ۷۰ سالگی هنگام تعطیلات در ققنوس، آریزونا در دسامبر ۲۰۱۴ در اثر نارسایی قلبی درگذشت. مراسم تشییع جنازه گرین اسپان در کنیسه بث تورا در تورنتو با تدفین در گورستان کوه پلستان برگزار شد. جان توری ، شهردار تورنتو، دربارهٔ گرین اسپن گفت: "زندگی به عنوان وکیل مدافع همیشه آسان نیست. ادوارد گرین اسپن در محافل حقوقی، شهر و کشور ما بزرگتر از چهره زندگی بود. او یک وکیل درخشان بود و فهمید که چقدر مهم است که همه دفاع داشته باشند، و او یک قهرمان خستگی ناپذیر برای حقوق بشر بود. از این گذشته او یک شهروند بزرگ و یک انسان شگفت انگیز بود. از طرف خودم و به نمایندگی از مردم تورنتو، تسلیت صمیمانه خود را به خانواده وی تسلیت عرض می‌کنم. او واقعاً از دست خواهد رفت. "
یاسین شخصی فلج و تقریباً نابینا بود. او به‌دلیل حادثه‌ای ورزشی که در ۱۲ سالگی برایش اتفاق افتاد، از صندلی چرخ‌دار استفاده می‌کرد. او در سال ۲۰۰۴ پس از نماز صبح در شهر غزه، بر اثر شلیک موشک از سوی هلیکوپتر اسرائیلی کشته شد. این حمله که باعث کشته شدن هر دو محافظ و ۹ نفر از اطرافیانش شد، در سطح بین‌المللی محکوم شد. ۲۰۰ هزار فلسطینی در مراسم تشییع جنازهٔ او در غزه شرکت کردند.
در مراسم تشییع جنازه استاد نجات‌اللهی، هزاران نفر شرکت داشتند که در این مراسم دست کم ۵ نفر کشته و ۱۳۰ نفر مجروح شدند. نام وی تبدیل به یکی از چهره‌های شاخص در حین پیروزی انقلاب اسلامی شد و خیابان ویلا پس از انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ به نام وی نام گذاری شد.یک دبستان دخترانه در رشت نیز به نام وی در محله عینک قرار دارد.
پس از ترک دفتر، بوش گهگاه به بیزاری خود از کلم بروکلی اشاره می‌کرد. جورج دبلیو بوش در مراسم تشییع جنازه پدرش در سال ۲۰۱۸ به بیزاری او از کلم بروکلی اشاره کرد.
هزاران تن از شیعیان قطیف در شرق عربستان سعودی در مراسم تشییع جنازهٔ مردی شرکت کردند که مخالفان دولت می‌گویند توسط پلیس و در جریان تظاهراتی در اعتراض به دستگیری نمر باقر النمر، روحانی برجستهٔ شیعه کشته شده‌است.
مراسم تشییع جنازه او در ۱۶ ژوئیه ۲۰۱۱ در کلیسای جامع سنت اشتفان در وین انجام شد. او در گورابهٔ سلطنتی در وین به خاک سپرده شد و قلبش در آرامگاه صومعه پانونهالما دفن شد.