مدیریت نوآوری

مدیریت نوآوری

معنی کلمه مدیریت نوآوری در فرهنگستان زبان و ادب

مدیریت نوآوری
{innovation management, managing innovation} [مدیریت فنّاوری] برنامه ریزی و سازمان دهی و هدایت و واپایش فرایند نوآوری از بروز اندیشۀ خلاق آغازین تا ارزش افزایی و رسیدن به محصول نهایی

معنی کلمه مدیریت نوآوری در دانشنامه عمومی

مدیریت نوآوری. مدیریت نوآوری یا مدیریت خلاقیت و نوآوری ( به انگلیسی: Innovation Management ) یک رشتهٔ علمی میان رشته ای است و یکی از گرایش های تخصصی علم خلاقیت نوآوری شناسی ( Creanovatology ) تحت عنوان خلاقیت نوآوری شناسی سازمانی مدیریتی محسوب می گردد. موضوع این رشته، مدیریت فرایندها و پدیده های خلاقیت و نوآوری در سازمان ها می باشد. مدیریت خلاقیت نوآوری به دلیل ماهیت موضوعی حوزهٔ دانشی میان رشته ای و چند تخصصی بسیار گسترده ای را شامل می گردد و با دیگر مفاهیم و رویکردهای سازمانی و مدیریتی مانند مدیریت دانش، یادگیری سازمانی، مدیریت سرمایه های فکری، مدیریت فناوری، مدیریت تحقیق و توسعه، مدیریت ارزش، مهندسی محصول جدید، مهندسی نوآوری، مهندسی سیستم، مدیریت پروژه، کارآفرینی، مدیریت کیفیت و تعالی سازمانی ارتباط زیادی دارد.

معنی کلمه مدیریت نوآوری در ویکی واژه

برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی و هدایت و واپایش فرایند نوآوری از بروز اندیشۀ خلاق آغازین تا ارزش‌افزایی و رسیدن به محصول نهایی.

جملاتی از کاربرد کلمه مدیریت نوآوری

- در سال ۲۰۰۵ گواهی آمادگی با تخصص «مدیریت نوآوری و خلاقیت» را با نمرات ممتاز از دانشگاه دولتی مسکو دریافت نمود.