متعهد

معنی کلمه متعهد در لغت نامه دهخدا

متعهد. [ م ُ ت َ ع َهَْهَِ ] ( ع ص ) تیمار دارنده. ( ناظم الاطباء ). || پیوسته مشغول به یک کار و مواظب در کار. ( ناظم الاطباء ). || هم عهد و عهد گیرنده و ضامن. ج ، متعهدین. ( ناظم الاطباء ). آن که عهد و پیمان بندد و اجرای کاری رابعهده گیرد تا انجام دهد : بنده درگاه متعهد جمیع امور آن عالی جاهان و لشکریان و سپاهیان میشود. ( مجمل التواریخ گلستانه ص 201 ).
- متعهد شدن ؛ پیمان کردن. پیمان بستن. تعهد کردن. ( یادداشت به خط مرحوم دهخدا ).

معنی کلمه متعهد در فرهنگ معین

(مُ تَ عَ هِّ ) [ ع . ] (اِفا. ) ۱ - ضامن ، برعهده گیرنده . ۲ - دارای حس مسئولیت در برابر ادای وظیفه .

معنی کلمه متعهد در فرهنگ عمید

۱. دارای عهدوپیمان برای انجام وظیفه.
۲. کسی که امری را عهده دار شود، دارای تعهد.

معنی کلمه متعهد در فرهنگ فارسی

کسی که عهدوپیمان ببندد، کسی که امری راعهده دارشودمتعهدله:کسی که عهدوپیمان بنفع اوبسته شده است
( اسم ) آنکه عهد و پیمان بندد کسی که اجرای کاری را بعهده گیرد عهده دار : بند. در گاه متعهد جمیع امور آن عالی جاهان و لشکریان و سپاهیان میشود . جمع: متعهدین .

معنی کلمه متعهد در دانشنامه عمومی

متعهد (فیلم). متعهد ( به انگلیسی: Committed ) فیلمی کمدی محصول سال ۲۰۰۰ و به کارگردانی لیزا کروگر است. در این فیلم بازیگرانی همچون هدر گراهام، کیسی افلک، لوک ویلسون، گوران ویسنجیک، پاتریشیا ولاسکوئز، آلفونسو آرائو، مارک روفالو، کلیا دووال، سامر فینیکس، کیم دیکنز، آرت آلکساکیس و جان استوارت ایفای نقش کرده اند.

جملاتی از کاربرد کلمه متعهد

در مارس ۲۰۲۰، مایکروسافت اظهار داشت که با وجود بیماری همه‌گیر کرونا، آنها انتظار داشتند اکس‌باکس سریز ایکس تا پایان سال ۲۰۲۰ ارسال شود، اگرچه آنها زنجیره‌های تأمین و ایمنی کارگران خود را کنترل می‌کردند. سپس، اسپنسر معتقد بود که اگرچه سخت‌افزار به موقع ارسال می‌شود، بازی‌هایی که برای پنجره انتشار اکس‌باکس سریز اکس آماده شده‌اند ممکن است به دلیل همه‌گیری به تأخیر بیفتند. تا اوت سال ۲۰۲۰، مایکروسافت متعهد شد پنجره انتشار اکس‌باکس سریز اکس در نوامبر ۲۰۲۰ را تأیید کند که انتشار کنسول هنوز در مسیر درست است.
در اکتبر ۲۰۰۸، بینگ متعهد شد که از ۱۷ تا ۱۹ اکتبر به کمپین «نه» به گزارهٔ ۸، به‌صورت رقابتی سرمایه اهدا کند.
در انگلستان، آمار موارد تجاوز جنسی گزارش شده یک کاهش پیش‌رونده در میزان محکومیت را نشان می‌دهد، به‌طوری‌که در سال ۲۰۰۲ به کمترین حد خود یعنی ۵٫۶٪ رسید. دولت نگرانی خود را از افزایش سالیانه موارد گزارش شده تجاوز جنسی ابراز کرده و متعهد شده به این «شکاف عدالت» رسیدگی کند