ماکسی

معنی کلمه ماکسی در فرهنگ معین

[ تر. ] (اِ. ) پیراهن یا دامن زنانة بلند تا مچ پا.

معنی کلمه ماکسی در ویکی واژه

پیراهن یا دامن زنانة بلند تا مچ پا.

جملاتی از کاربرد کلمه ماکسی

متفکران برجسته «افلاطونی میانه» عبارتند از:پلوتارک، آپولیوس، آلبینوس، ماکسیموس تایر
اولیه، الگوریتم روند ماکسیموم گولدبرگ و تارجان استفاده می‌شود. در آزمایش‌های ما فقط بخش کوچکی از زمان اجرا برای این قدم اولیه مصرف شد.
نهایات کمال سالکان این مقام باشد اما این با کسی باشد که از اینجا در سلوک و ترقی باشد و از اینجا بدانجا شود یعنی از خود بدو شود. اماکسی که از آنجا بدینجا آید ازو بخود آید.
در نظریهٔ بازی‌های ترکیبیاتی الگوریتم مینیماکسی برای راه حل‌ها ی بازی وجود دارد.
در ۷۹ میلادی یک رومی از آسیای صغیر با نام تِرنتینوس ماکسیموس خود را نِرون قیصر روم خواند و تا فرات تاخت، اما چون کاری از پیش نبرد به اردوان سوم پناهنده شد.
عالم جمال یار است بی‌پردهٔ تکلف اماکسی چه بیند آیینه زنگ دارد
دل شکست اماکسی بر نالهٔ ما پی نبرد موی چینی جوهر آیینهٔ فغفور شد
آناستازیا ماکسیمووا (روسی: Анастасия Ивановна Максимова؛ زادهٔ ۲۷ ژوئن ۱۹۹۱) ژیمناست ریتمیک اهل روسیه است.
با این حال او از گود دور نبود. سال بعد، مور تمام ۹ مسابقه خود از برنده شد، منجمله پیروزی ۱۰ بر صفر و بدون عنوان در برابر مدعی سنگین‌وزن نینو والدز کوبایی و برای حفظ کمربند در بازی برگشت ۱۵ راندی در برابر ماکسیم پیروز شد. او قبل از پایان سال دو مسابقه دیگر در آرژانتین انجام داد.
از فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی که وی در آن‌ها نقش داشته‌است، می‌توان به مادام کاملیا، سنگ، زنجیره احساسات، دوران پیمان‌شکنی، با آتش و شمشیر (فیلم)، با آتش و شمشیر (مجموعه تلویزیونی)، زندگی برای زندگی: ماکسیمیلیان کلبه، فهرست شیندلر، در خیابان سپولنی و یانا اشاره نمود.
بر امید الفت از وحشت دلی خوش می‌کنیم آشنای ماکسی جز معنی بیگانه نیست
اینانلو از سال ۱۳۸۹ تا سال ۱۳۹۸ به عنوان مربی و سرمربی در تیم ملی تیراندازی ایران فعالیت کرد و در این مدت دستیار مربیانی چون لازلو سوچک، الهام هاشمی و گوران ماکسیموویچ بود و خود نیز برای مدتی به عنوان سرمربی در تیم ملی ایران فعالیت کرد و توانست افتخارات زیادی را در مدت حضور و مربیگری در تیم ملی به دست آورد.
در سال ۱۹۵۴، او تنها چهار نبرد داشت و عنوان قهرمانی را در ۳ مبارزه در مقابل ماکسیم حفظ کرد، که در یکی از آنها ۱۵ راند را پشت سر گذاشت و در دیگری در مقابل جانسون، که او را در راند ۱۴ ناک اوت کرد. او همچنین باب بیکر از عنوانهای رده بالای دسته سنگین‌وزن را شکست داد.