ماه عسل
معنی کلمه ماه عسل در دانشنامه عمومی

ماه عسل

معنی کلمه ماه عسل در دانشنامه عمومی

ماه عسل مراسمی است که در آن عروس و داماد تازه ازدواج کرده قبل از رفتن به خانه خودشان، مدتی را در قالب تعطیلات یا سفر با هم می گذرانند. هدف از ماه عسل، سازگاری و هماهنگی عروس و داماد با هم است و به یک ماه اول پس از ازدواج که زوج ها در ملایمت و خوشی هستند نیز، گفته می شود.
حدود چهار هزار سال پیش در بابل باستان رسمی بوده است که بر پایهٔ آن، پدر عروس برای داماد نوعی نوشیدنی شیرین که از عسل تهیه می شده می داده و از این رو به ماه نخست پس از ازدواج ماه عسل می گفتند. [ نیازمند منبع] در کتاب سفر تثنیه ۲۴:۵ آمده است: «مردی که تازه ازدواج کرده است، نباید به خدمت سربازی برود یا وظایف دیگر اجتماعی به عهده او گذاشته شود. او باید برای مدّت یک سال معاف باشد تا در خانه بماند و همسرش را خوشحال کند. » [ نیازمند منبع] در فرهنگ غرب، رسم مسافرت رفتنِ عروس و داماد پس از ازدواج، در اوایل سدهٔ ۱۹ میلادی در انگلستان باب شد، که خود برگرفته از رسم برگزیدگان هندی در شبه قارهٔ هند بوده است. [ نیازمند منبع]
دیکشنری آکسفورد ریشه ای برای آن ذکر نکرده ولی مثال هایی دارد که به قرن ۱۶ میلادی برمیگردد.
از نظر لغوی honey به معنی شیرین و یا محبوب و moon به مهتاب و یا بیهوده وقت گذراندن گفته می شود.
ازین رو میتوان ایام مسافرت قبل از زندگی مشترک را honeymoon یا نوعی بیهوده وقت گذراندن جذاب و محبوب نامید .
ماه عسل (آلبوم لانا دل ری). «ماه عسل» ( به انگلیسی: Honeymoon ) چهارمین آلبوم استودیویی توسط خواننده و ترانه سرای آمریکایی لانا دل ری است که در ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۵  ( ۲۰۱۵ - 09 - ۱۸ ) منتشر شد.
ماه عسل (فیلم ۱۹۵۹). «ماه عسل» ( اسپانیایی: Luna de miel ) فیلمی در ژانر موزیکال به کارگردانی مایکل پاول است که در سال ۱۹۵۹ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به آنتونیو، مایکل پاول، و آنتونی استیل اشاره کرد.
ماه عسل (فیلم ۱۹۷۳). «ماه عسل» ( انگلیسی: Honeymoon ( 1973 film ) ) یک فیلم است که در سال ۱۹۷۳ منتشر شد.
ماه عسل (فیلم ۱۹۷۴). «ماه عسل» ( انگلیسی: Honeymoon ( 1974 film ) ) یک فیلم است که در سال ۱۹۷۴ منتشر شد.
ماه عسل (فیلم ۲۰۱۳). «ماه عسل» ( چکی: Líbánky ) یک فیلم درام به کارگردانی یان هژبیک است که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد.
ماه عسل (فیلم ۲۰۱۴). «ماه عسل» ( انگلیسی: Honeymoon ( 2014 film ) ) فیلمی در ژانر ترسناک است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد.
«پاول» و «بی» زوج جوانی هستند که برای ماه عسل به کلبه خانوادگی بی در یک منطقه جنگلی میروند. همه چیز بسیار خوب پیش میرود تا اینکه یک شب پاول، از خواب بیدار میشود و متوجه میشود که بی در تختخوابش نیست. پس از جستجو بی را گیج و سرگردان و برهنه در جنگل پیدا میکند. پاول به شدت نگران میشود ولی بی به او اطمینان میدهد که این تنها یک خوابگردی ساده بوده است. با این حال از صبح روز بعد رفتار بی به تدریج تغییر میکند و این مسئله پاول را مضطرب میکند. . . .
معنی کلمه ماه عسل در ویکی واژه
جملاتی از کاربرد کلمه ماه عسل

معنی کلمه ماه عسل در ویکی واژه

گرته‌برداری از لفظ انگلیسی.

جملاتی از کاربرد کلمه ماه عسل

نیمه آخر دهه ۱۸۴۰ میلادی غالباً اوج شکوفایی هنری آدولف تیده مان، تلقی می‌شود. زمانی که او شاهکاری چون ماه عسل در هاردانگر را همراه با هانس گوده؛ یا سالمندان بی کس و آثار هنری دیگری را در سال ۱۹۴۸ میلادی، خلق کرد.
پزشکان در یادبود گری اسلون برای یک موقعیت جدید رقابت می‌کنند. مردیث به ظاهر پریشان است و تلاش می‌کند تمرکز خود را حفظ کند، و مگی خود را نگهبان یک راز بزرگ می‌بیند در حالی که آملیا و اوون سعی می‌کنند رابطه خود را کشف کنند. در همین حال، ماه عسل جو و الکس دقیقاً طبق برنامه پیش نمی‌رود
در دهه ۹۰ و نیمهٔ اول دهه اول سده بیست و یکم، او بیشتر در نقش‌های مکمل به بازی پرداخت. منجمله "ماه عسل در وگاس" (۱۹۹۲ با نیکلاس کیج)، 'سوءقصد" (۱۹۹۳ در برابر نیکول کیدمن)، "نقطهٔ بدون بازگشت" (۱۹۹۳ با بریجیت فوندا) و "دل شکستگان" (۲۰۰۱ در برابر جنیفر لاو هیوت و سیگورنی ویور).
پولی که بود خرج عروسی سینه شد چیزی پی هزینهٔ ماه عسل نماند
چهار روز بعد، به عنوان ماه عسل، آلیس به همراه جان با کشتی اس اس کامرون به عنوان مبلغین مذهبی به ایالت آزاد کنگو رفتند.
از فیلم‌هایی که وی در آن نقش داشته است، می‌توان به اصل لذت، ماه عسل، کارت شناسایی، چیزی شبیه خوشبختی، استخر و انتروپوید اشاره کرد.
علیخانی نخستین بار در برنامه تلویزیونی پسرهای ایرونی به عنوان مجری، جلوی دوربین رفت و پس از اجرای برنامه جزر و مد با برنامهٔ ماه عسل به شهرت رسید. وی در حال حاضر فعالیت خود را در تلویزیون به عنوان کارگردان، تهیه‌کننده و مجری برنامهٔ استعدادیابی به نام عصر جدید ادامه می‌دهد که تاکنون سه فصل از آن ساخته و پخش شده‌است. علیخانی تجربه سرمایه‌گذاری و تهیه‌کنندگی در فیلم‌های بدون تاریخ، بدون امضاء (۱۳۹۵) و برف آخر (۱۴۰۰) را در کارنامه دارد.
ازدواج ارنست و پائولین در ماه مه ۱۹۲۷ رسمی شد؛ و آن‌ها سواحل فرانسه را برای ماه عسل برگزیدند.
اگر معنای آهنگ را از نظر استعاره‌ای بررسی کنیم، حکایت دو فرد عاشق است که در بالاترین درجه رابطه عاشقانه شان یعنی وضعیت ماه عسل خود به سر می‌برند، ماه عسل اینجا به معنای شور و هیجان و یک وضعیت خوب در یک رابطه است که این جرقه کمرنگ می‌شود و کم‌کم ناپدید می‌شود و رابطه دیگر در آنجایی که بود نیست، خواننده می‌گوید آن‌ها باید به راه و مسیر قبلی خود برگردند یا آن‌ها نابود می‌شوند که اشاره به قطع رابطه دارد که اگر اینگونه پیش بروند ممکن است مسیرشان به قطع رابطه برسد.
در سال ۱۹۱۰، در بیست و یک سالگی، با وجود مخالفت خانواده‌اش، با شاعری به نام نیکولای گومیلیف ازدواج کرد. این ازدواج نتیجهٔ عشق یک‌طرفهٔ گومیلیف و چند بار اقدام به خودکشی او بود، از همین رو دیری نپایید. به هر روی پس از ازدواج برای گذراندن ماه عسل به پاریس رفتند و پس از بازگشت از پاریس، گومیلیف برای مدتی به حبشه رفت و آخماتووا به سن پترزبورگ نقل مکان کرد و در آنجا برای ادامهٔ تحصیل به دانشگاه رایف رفت و به تحصیل تاریخ و ادبیات پرداخت. سال بعد با همسرش و چند شاعر دیگر، گروه موسوم به «کارگاه شعر» را تشکیل دادند و مکتب آکمه‌ایسم را بنیان نهادند.
ورژن دیگر و متفاوت تری از " خیابان ماه عسل " ضبط شده بود که در آلبوم قرار نگرفت، که گرانده در یکی از مصاحبه‌هایش دلیل قرار نگرفتن آن در آلبوم را اینگونه بازگو کرد: " ورژن اصلی و اولیه این آهنگ شاد بنظر می‌رسید و حسی که در متن آهنگ بود را منتقل نمی‌کرد. "