سیسیلی
معنی کلمه سیسیلی در دانشنامه عمومی

سیسیلی

معنی کلمه سیسیلی در دانشنامه عمومی

سیسیلی (ایلینوی). سیسیلی ( به انگلیسی: Sicily ) یک منطقهٔ مسکونی در ایالات متحده آمریکا است که در ایلینوی واقع شده است. سیسیلی ۱۸۲٫۸۸ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.

جملاتی از کاربرد کلمه سیسیلی

نام آرانچینو بر گرفته از رنگ نارنجی آن هست. در ایتالیایی پرتغال ارنچ تلفظ می‌شود و در زبان سیسیلی آرانچینو به معنای پرتغال کوچک است.
آن لمبتون در سال ۱۹۱۲ در نیومارکت، سافک به دنیا آمد. او دختر بزرگ جرج لمبتون و سیسیلی مارگارت بود. ادوارد دنیسن راس خاورشناس انگلیسی یکی از دوستان خانوادگی آنان بود و آن لمبتون به تشویق او در دانشکده مطالعات شرقی و آفریقایی شروع به تحصیل زبان فارسی و تاریخ ایران کرد. وی در اواسط دهه ۱۹۳۰ میلادی برای تکمیل مطالعاتش برای اولین‌بار به ایران سفر کرد.
بایدن در ۸ ژوئن ۱۹۸۱ در ویلمینگتون، دلاور متولد شد. پدر او، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا است و پیش از این به عنوان معاون رئیس‌جمهور خدمت می‌کرد. مادر او مربی جیل بایدن است. وی خواهر ناتنی هانتر بایدن، بو بایدن فقید و نائومی بایدن فقید، فرزندان پدرش از ازدواج اول وی با نیلیا هانتر است. بایدن نوهٔ بزرگ ادوارد فرانسیس بلویت است. وی از نژاد انگلیسی، فرانسوی و ایرلندی از طرف پدر و از نژاد انگلیسی، اسکاتلندی و سیسیلی از طرف مادر است.
فهرستی از نقاشی‌های تاریخی که توسط ون دایک در انگلستان تولید شده است، باقی مانده است. این کتاب توسط بلوری، زندگی نامه نویس ون دایک، بر اساس اطلاعات سر کنلم دیگبی گردآوری شده است. به نظر می‌رسد که هیچ یک از این آثار باقی نمانده است، به جز اروس و روان که برای پادشاه انجام شده است (در زیر).  اما بسیاری از آثار دیگر، بیشتر مذهبی تا اسطوره ای، باقی مانده اند، و اگرچه بسیار خوب هستند، اما به اوج نقاشی‌های تاریخی ولاسکوئز نمی رسند. آثار قبلی بسیار در سبک روبنس باقی مانده اند، اگرچه برخی از آثار سیسیلی او فردی هستند.
چارلز اول انگلستان ولایت/استان پالاتن را طبق سیسیلیوس کالورت، بارون بالتیمور دوم اعطا کرد. منشور بنیادی، آریستوکراسی اربابان را در مریلند به‌وجود آورد و این شهر به‌صورت بی‌نظیری مستعمرهٔ برای آریستوکراسی کاتولیک و اشراف زمین‌دار شد ولی در نهایت انگلیکانیزم تا حدودی از طریق نفوذ ویرجینیای هم‌جوار، بر آن تسلط پیدا کرد.
در ۲۳ اوت شوالیه‌ها به کمک نیروهای فیلیپ و مردم غیرنظامی مقاومتی حماسی انجام دادند. از واقعه به بعد پیروزی‌های عثمانی‌ها پایان یافت. تقریباً همهٔ استحکامات شوالیه‌ها به جز قلعه سنت المو سالم باقیمانده بودند. با تلاش شبانه‌روزی شوالیه‌ها احتمال موفقیت آن‌ها بیشتر می‌شد. از طرفی دیگر گرمای هوا، بیماری، کمبود مهمات و آذوقه موجب شکست پی در پی عثمانی‌ها شده بود. مرگ تورگوت رئیس، فرمانده خبره عثمانی، و جانشینی مصطفی‌پاشا که فردی کم تجربه بود بر وخامت اوضاع ارتش عثمانی افزود. فرمانده جدید نتوانست مانع ورود نیروهای کمکی سیسیلی به شوالیه‌ها شود.
شریف ادریسی، جفرافیدان عرب سیسیلی، دقیق‌ترین نقشه جفرافیای قرون میانه را در سال ۱۱۵۴ میلادی ایجاد کرد که لوح راجر نامیده می‌شود.
آنری ورنوی از سال ۱۹۵۵ یک رشته فیلم با بازی ژان گابن کارگردانی کرد، فیلم‌هایی چون آدم‌های بی‌نام‌ونشان (۱۹۵۵)، رئیس (۱۹۶۱) و دسته سیسیلی‌ها (۱۹۶۹). موفقیت تجاری فیلم‌های او راه را برای کارگردانی فیلم‌های آمریکایی عظیم مانند ساعت بیست‌وپنج و توپ‌های سان سباستین (هر دو با شرکت آنتونی کوئین) هموار کرد. مالاکیان اواخر عمر قد راست کرد. دو فیلم آخر آنری ورنوی، مایریک (مادرـ ۱۹۹۱)، و خانه شماره ۵۸۸ خیابان پارادی (۱۹۹۲) بر زندگی‌نامه خود او استوارند. فیلم مایریک، داستان فرار خانواده او از کشتارهای عثمانی و استقرار آن‌ها در فرانسه است با بازی عمر شریف و کلودیا کاردیناله.
فِـنِـش در بون، کُنستانتین، الجزایر فرانسه (امروزه: عنابه، استان عنابه، الجزایر) از پدری مالتی و مادری سیسیلی متولد شد.
اسماعیل منصور(۹۱۳-۹۵۳ میلادی) سومین خلیفه از خلفای فاطمی و سیزدهمین امام در مذهب شیعه اسماعیلی است؛ او پس از مرگ پدرش محمد قائم بأمرالله در سال ۳۳۴ هجری به خلافت رسید. او فتنه ابن کیداد خارجی را دفع کرد و شهر منصوریه را بنا نهاد؛ او سیسیلیه را دوباره به اشغال فاطمیان درآورد. سرانجام منصور بر اثر بیماری در سال ۹۵۳ میلادی درگذشت و پسرش المعز لدین‌الله جانشین او شد.