زودن

معنی کلمه زودن در ویکی واژه

زبان شناس و متخصص زبان‌های میانرودانی که راجع به گیلگامیش، انودما الیش و اتانا فرض‌هایی ارائه نمود است.

جملاتی از کاربرد کلمه زودن

وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَ اللَّهُ ابن عباس گفت: مکر اللَّه آن بود که چون ایشان بکفر و گناه بیفزودند، در نعمت بیفزود تا ایشان را بیکبارگی در نعمت بطر گرفت.
زندگانرا غم همی خوردم نبود آن غم تمام تا بغمخواری درافزودند غمخواری مرا
که گردیدی و سنجیدی کنونش فزودن دیدی زکوه بیستونش
اهلی، تو در معنی فزا صورت به حال خود بهل تن کاستن آسان بود جان را فزودن مشکل است
پس تا شه ما گوید کو راست مسلم پر کردن افهام و بر افهام فزودن
یک خوبی این کار این است که مدارها همیشه پخش هستند، بنابراین تحلیل‌گرهایی که می‌خواهند مکان‌شناسی (طرح در قیاس با شماتیک، شبیه‌سازی و...) را بدانند می‌توانند سریع‌تر به نتیجه برسند. همچنین با ارائه ضبط شماتیک گونه، رابط کاربری طرح آی‌سی و طراحی شماتیک را به یک شکل نمایش می‌دهد. و در آخر، نمایش گره و اتصال مدار، افزودن محدودیت‌های طرح را به اتصال‌ها ساده‌تر می‌سازد، که طراح را قادر می‌سازد، طرح را در حالی که تغییرات اتفاق می‌افتد به صورت متصل برنامه‌نویسی نماید.
بر رشتهٔ تعلق چندین مپیچ بیدل جز درد سر ندارد از موی سر فزودن
فزودند مقدار آدم به عشق ز حسن ازل شد مکرّم به عشق
می فزودند در بها ز کرم تا رسید آن به چل هزار درم
سرانجام یک روز پس از پایان مهلت سه روزه و عدم توافق، حوثی‌ها یمن که کنترل صنعا پایتخت و بیشتر استان‌های شمالی را در دست داشت در ۱۷ بهمن (۶ فوریه) با قرائت بیانیه‌ای منصور هادی را برکنار کرده و اعلام کردند مجلس ملی انتقالی شامل ۵۵۱ نماینده با افزودن ۲۵۰ نمایندهٔ دیگر به ترکیب مجلس نمایندگان جایگزین آن خواهد شد و مجلس انتقالی شورای پنج‌نفرهٔ ریاست‌جمهوری را تعیین خواهد کرد.
نخستین مرکز آموزش پزشکی در ایران در سال ۱۳۰۰ قمری توسط آمریکایی‌ها در شهر ارومیه ایجاد شد. فعالیت‌های این مؤسسه تا زمان حیات بنیان‌گذار آن جوزف کاکرن ادامه یافت. آموزش عالی در سال‌های بعد با ایجاد دانشکده کشاورزی ارومیه که بعدها با افزودن دانشکده‌های مختلف به دانشگاه ارومیه گسترش یافت. اکنون ۲۲ هزار دانشجو در دانشگاه ارومیه ،۴۶ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد ارومیه و ۱۸۰۰ نفر در دانشگاه تازه تأسیس صنعتی ارومیه در مقطع تحصیلات عالی مشغول به تحصیل می‌باشند.
ز طره و جامه‌ات گره گشودن خوش است به روز از پیکرت نور فزودن خوش است
افزودن عناصر آلیاژی خاصی ازجمله منگنز و نیکل باعث پایدار شدن ساختار آستنیت و آسانسازی عملیات حرارتی بر روی فولادهای آلیاژی می‌شود.
گوگرد تا اندازه‌ای در تمام چدن‌ها وجود دارد. در چدن نشکن میزان گوگرد باید کم باشد تا با افزودن منیزیم، گرافیت کروی به دست آید. اما، در سایر چدن‌ها، اثر گوگرد را باید با توجه به واکنش آن با منگنز در نظر گرفت.
این جهودان‌اند که ایمان آوردند به موسی، پس کافر شدند به موسی، و ایمان آوردند به عزیر، پس بعد از عزیر کافر شدند بعیسی، و ترسایان‌اند که به موسی کافر شدند، و به عیسی ایمان آوردند، پس در کفر بیفزودند که به محمد و قرآن کافر شدند.