دنو
معنی کلمه دنو در لغت نامه دهخدا

دنو

معنی کلمه دنو در لغت نامه دهخدا

دٔنو. [ دَ ءِ ] ( ص ) دنوتک ( پهلوی ) . در اوستا صفتی است گاو و اسب و شتر ماده را برای بازشناختن از نرآنان و صفتی که بازشناختن گاو و اسب و شتر نر بکار رفته «ارشن » است که در پهلوی «گوشن » و در فارسی صورت «گشن » بخود گرفته است و بمعنی نر بکار میرود. ( از فرهنگ ایران باستان تألیف آقای پورداود ص 253 ج 1 ).
دنو.[ دُ ن ُ و و ] ( ع مص ) نزدیک شدن. ( منتهی الارب ) ( آنندراج ) ( دهار ) ( غیاث ). نزدیک آمدن. ( تاج المصادر بیهقی ). اِدّناء. ( المصادر زوزنی ). رجوع به ادناء شود.
دنو. [ دُ ن ُوو ] ( ع اِمص ) قرب. نزدیکی. ( آنندراج ) ( غیاث ). || خویشی و قرابت. ( منتهی الارب ).

معنی کلمه دنو در فرهنگ معین

(دُ نُ ) [ ع . ] (مص ل . ) نزدیک شدن ، نزدیک بودن .

معنی کلمه دنو در فرهنگ عمید

۱. نزدیک شدن.
۲. نزدیک بودن.

معنی کلمه دنو در فرهنگ فارسی

نزدیک شدن، نزدیک بودن
( مصدر ) نزدیک شدن نزدیک بودن .

معنی کلمه دنو در دانشنامه عمومی

دنو (روسیه). شهر دنو ( به روسی: Дно ) در کشور روسیه و در اوبلاست پسکوف واقع شده است.
دنو (کومونه). دنو ( به ایتالیایی: Denno ) یک کومونه در ایتالیا است که در ترنتینو واقع شده است. دنو ۱۰ کیلومتر مربع مساحت و ۱٬۱۰۳ نفر جمعیت دارد.
معنی کلمه دنو در فرهنگ معین

معنی کلمه دنو در دانشنامه اسلامی

[ویکی الکتاب] معنی دُنْیَا: دنیا - نزدیکتر(صفت تفضیلی از "دُنُو"در اصل به معنی نزدیکترومؤنث أدنی است .در عبارت "إِذْ أَنتُم بِـﭑلْعُدْوَةِ ﭐلدُّنْیَا " در معنی نزدیکتر آمده است)
تکرار در قرآن: ۱۳۳(بار)

معنی کلمه دنو در ویکی واژه

نزدیک شدن، نزدیک بودن.

جملاتی از کاربرد کلمه دنو

نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که بهترین زبان برنامه‌نویسی برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی وجود ندارد. چرا که این مسئله کاملاً وابسته به موردی است که برنامه‌نویس می‌خواهد برای آن موضوع کدنویسی کند. به‌عنوان مثال فردی تنها می‌خواهد مفاهیم اولیه یادگیری ماشینی را فراگیرد. برای چنین شخصی استفاده از یک زبان برنامه‌نویسی با محیط قابل فهم و آسان کفایت می‌کند.
عبیدالله بن سُرَیج(۶۴۰-۷۱۶م) خواننده و نوازندهٔ عرب مکّی بود. از مشهورترین خوانندگان صدر اسلام به شمار می‌رود. می‌گویند نواختن عود را از دیوارگران ایرانی که به ساختن کعبه آمده بودند، فراگرفت؛ او را نخستین کسی می‌دانند که عودنوازی را در مکه رایج ساخت.
با استفاده از ممیز، این روش می‌تواند کسرها و ارزش عددی اعداد حقیقی را نیز نشان دهد. عددنویسی بابلی اولین روش عددنویسی بود که از نمایش ارزش مکانی، در مبنای ۶۰تایی، استفاده کرد. عددنویسی هندی-عربی نوعی از نمایش ارزش مکانی در پایهٔ ۱۰ است که پراستفاده‌ترین روش عددنویسی در سراسر جهان است.
شرم نتواند حجاب حسن عالمسوز شد کی نهان درپرده ماندنور غماز چراغ؟
دردنوشان جام درد تواند صف نشینان بارگاه صفا
نقلست که جوانی پای برهنه از اصفهان به عزم زیارت نوری بیرون آمد چون نزدیک رسیدنوری مریدی را فرمود تا یک فرسنگ راه بجاروب برفت وگفت: که جوانی می‌آید که این حدیث بر وی تافته است چون برسید نوری گفت: از کجا می‌آئی گفت: از اصفهان و ملک اصفهان آن جوان را کوشکی وهزار دینار اسباب و کنیزکی به هزار دینار می‌داد که از آنجا مرو پس نوری گفت: اگر ملک اصفهان تو را کوشکی و کنیزکی و هزار دینار می‌داد و هزار دینار اسباب دادی که از آنجا مرو و تو این طلب را با آن مقابله کردی جوان در حال فریاد برآورد که مرا مزن نوری گفت: اگر حق تعالی هژده هزار عالم بر طبقی نهد و در پیش مریدی نهد و او در آن نگرد مسلمش نبود که حدیث خدای کند.
محروم کرد روح قُدُس رازمحرمی چاوش«لودنوت»شب خلوت دنا
لودنوت انمله لاحترقت.
وی در ۱۷ دسامبر ۱۹۷۴ در نیویورک به دنیا آمد و از کارگاه نویسندگان آیووا و دانشگاه دنور فارغ‌التحصیل گشت. وی همچنین برنده جوایزی همچون مجموعه شاعران جوان ییل (۲۰۰۸) و جایزه شعر فرهنگستان هنر و علوم آمریکا (۲۰۰۸) شد. وی در دانشگاه ماساچوست در امهرست، دانشگاه نیویورک و دانشگاه ویکتوریا در ولینگتون، نیوزیلند تدریس نموده است.
عددنویسی مصری دستگاه شمارش دهدهی‌ بود که با هیروگلیف مصری نوشته می‌شد و در بازهٔ زمانی ۳۰۰۰ پیش از میلاد تا آغاز هزارهٔ یکم میلادی در مصر باستان به کار می‌رفت.
زبور، که به عنوان «کوچک نویسی عربستانی جنوبی» نیز شناخته می‌شود،اسم شکل خط شکسته‌ای است که در نوشتار عربستانی جنوبی و توسط سباییان استفاده می‌شد. این خط از خط مسند جدا بود و برای عددنویسی به کار گرفته می‌شد.
چرا چندین غم شه پر گرفتی که بانک لو دنوت در گرفتی
الکساندر در سال ۱۹۱۳ با اودرا ای لیندزی در دنور، ایالت کلرادو ازدواج کرد. آنها صاحب یک فرزند به نام آرچیبالد آلفونسو جونیور شدند که در کودکی درگذشت.
که: صوفی گر می صافی نمی‌نوشد مکن عیبش حیات تازه را محرم فقیه دُردنوش آمد
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به مینه‌سوتا تیمبرولوز، گلدن استیت واریرز، نیویورک نیکس، و دنور ناگتس اشاره کرد.
مر آنرا در دنو عارف توان شد بوصف طلعتش واصف توان شد
کارپنتر در ۱۰ اکتبر سال ۲۰۱۳ در سن ۸۸ سالگی در شهر دنور ایالت کلرادو درگذشت
صد نیش تلخ خوردم و صدنوش خوشگوار درد هزار مست به پیمانه ام هنوز
این نوع آکانتوز به عنوان سندرم پارانئوپلاستیک همراه با سرطان رخ می‌دهد و بیشتر با آدنوکارسینوم‌های دستگاه گوارش همراه است.: 86 
مست شدم تا به خرابات دوش نعره‌زنان رقص‌کنان دردنوش