ددر

معنی کلمه ددر در لغت نامه دهخدا

ددر. [ دَ دَ ] ( اِ )در تداول عامه ، بیرون خانه و جای خودنمائی و خانه نامشروع برای زن. جای نامجاز و نامشروع که زن رود.
- اهل ددر بودن ؛ بدکاره بودن زن. تک پرانی زن.
|| در زبان اطفال ، بیرون اطاق. بیرون خانه و کوچه. کوی. برزن.خیابان. مهمانی.

معنی کلمه ددر در فرهنگ معین

(دَ دَ ) (اِ. ) در تداول کودکانه : بیرون .

معنی کلمه ددر در فرهنگ عمید

کوچه و بازار، خارج از خانه.

معنی کلمه ددر در فرهنگ فارسی

کوچه وبازار، خارج انه
( اسم ) بیرون . یا اهل ددر ددری

معنی کلمه ددر در ویکی واژه

در تداول کودکانه: بیرون از خانه.

جملاتی از کاربرد کلمه ددر

بیامد در بر لقمان سوم بار ستد صددرهم و شد عازم کار
فاتح‌پور سیکری به معنی «شهر پیروزی» شهر متروکه امپراتور اکبر که در نزدیکی آگره واقع است. تالار شنوندگان، مکان‌ها و مسجدها هنوز هم کاملاً سالم و در وضعیت مطلوب هستند که از جمله می‌توان پنج محل و بلنددروازه را نام برد. در محوطهٔ مسجد جامع، آرامگاه شیخ سلیم چشتی واقع است و در واقع، اکبر شاه گورکانی شهر فاتح پور سیکری را به خاطر همین صوفی معروف مکتب چیستی هند پایه گذاشته بود.
دوا شد درد جانان در بر او که جانان بوددر جان رهبر او
تا شود روشن دل و اسرار دان نعرهٔ مستان برآرددر جهان
تو آن دم چون شوی پنهان ز صورت شوددر خاک صورت مر ضرورت
شهر آلسفلددر ایالت هسن در کشور آلمان واقع شده‌است.
این افزونه به‌صورت صددرصدی نمی‌تواند سایت شما را در مقابل هرزنامه ها حفاظت کند و در مواردی نظرات اسپم را تشخیص نمی‌دهد یا نظرات واقعی را نظر اسپم تشخیص می‌دهد که در این موارد شما می‌توانید نظر واقعی را منتشر کنید.
بعد از مصدومیت شدید استارک در نبرد با مالن، او به سیستم عصبی خود شبه ویروس تکنو-ارگانیک اصلاح شده تزریق کرد. با بازنویسی بدنش، استارک می‌توانست زندگی خود را نگاه داشته، قدرت زوددرمانی پیدا کرده، با بخشی از زره مرد آهنی ادغام شده و می‌توانست با مغز خود تمام زره‌های خود را از راه دور نیز کنترل کند. این قدرت تکنوپاتی به او اجازه می‌داد با تمام وسایل الکترونیکی حتی ماهواره‌ها ارتباط برقرار کند.
خسرو پرویز پس از کشتن نعمان بن منذر آخرین ملوک خاندان لخمی و شکست سپاه خسرو در جنگ ذوقار با تعیین حاکمان ایرانی برای حیره از سیاست صددرصد ایرانی در مناطق حیره پیروی نمود. در زمان ابوبکر و پس از پایان یافتن جنگ‌های ارتداد اعراب به سواد (عراق) حمله کردند و پسر آزادبه در جنگی که در نزدیک پایتخت لخمی‌ها درگرفت، و جنگ حیره نامیده می‌شود، کشته شد. آزادبه پس از قتل پسر از نومیدی بگریخت. سپس اعراب به محاصرهٔ حیره پرداختند و پس از چند روز این شهر به تصرف اعراب درآمد. در منابع عربی از سرنوشت نهایی آزادبه سخنی ثبت نشده‌است.
به روایت تاریخ قیام پارتیان علیه سلوکیان در هکاتوم پیلوس یا صددروازه شکل گرفت و پیروزی ارزشمند اشک بر فرکلس حاکم هکاتوم پیلوس در همان‌جا اتفاق افتاده - پس از آن در جنگ هائی که در همین شهر اتفاق افتاده ارشک کشته شد و فرمانروایی به تیرداد برادر ارشک رسید – تیرداد در جنگی سرنوشت ساز سلکوس را شکست داد – در این جنگ تعداد سپاهیان سلکوس بیست برابر سپاه تیرداد بوده و این پیروزی باعث قدرت یافتن اشکانیان از نظر روحی شده‌است – سلوکیان به جانب ری گریختند – تیرداد به جای تعقیب دشمن شکست خورده به تحکیم مواضع خود پرداخت وظرف چند سال دژ دارا را بنا کرد – قلعه‌ها بسیار در کوه‌ها (به ویژه البرز) ساخت
روح‌القدس ندارددر خوبی و لطافت با خاک کف پایت یکذره آشنایی
اگر تو جام او نوشی شوی مست بگوئی عشق خوددر پیش ما هست
دل ما می جهد آخر ز قید چرخ بر انجم سپند ما نخواهد مانددر غمخانه اخگر
کلاس‌های درس به شکل معمولش برای بسیاری از دانش‌آموزان مناسب نیست. سرعت تدریس برای آن‌ها گاهی زیاد و گاهی هم کم است. آن‌هایی که سرعت یادگیریشان پایین‌تر است، با آن که کار بیشتری رویشان می‌شود، نمره پایینی می‌گیرند و به مرور زمان انگیزه خود را از دست می‌دهند. دوره‌های آنلاین سعی دارددر یودسیتی کاری کنیم که هر فرد با سرعت خود پیش برود.
هر دل که ز لطف تو نشان یابد باز سر رشتهٔ خوددر دوجهان یابد باز
فرزند هاکون سیگوردسون و از ۱۰۰۰ تا ۱۰۱۵ میلادی فرمانروای مشترک نروژ بود بعد از نبرد سفولدر حاکم مشترک نروژ با برادر ناتنی اش اریک شد در ۱۰۱۵ اولاف دوم نروژ به نروژ رسید و ادعای خود بر پادشاهی را علنی کرددر نبرد نسجار پادشاه و یارانش شکست خوردند و به سوئد فرار کردند او در حال فراهم کردن نیرو هایش برای برگشت به نروژ درگذشت و نتوانست تاج و تختش را پس بگیرد.
مطالعات انجام‌شده نشان داده‌است که خودارضایی در هردو جنس مذکر و مؤنث و در تمام سنین رایج است، هرچند تفاوت‌هایی وجود دارد. بر پایهٔ پژوهش‌های انجام‌شده توسط آلفرد کینزی دربارهٔ شیوع خودارضایی، تقریباً صددرصد مردان و سه‌چهارم زنان در دوره‌ای از زندگی خود، دست به این کار زده‌اند. فایده‌های پزشکی و روان‌پزشکی گوناگونی به خودارضایی و نگرش سالم افراد به فعالیت جنسی، نسبت داده شده‌است. هیچ‌گونه رابطهٔ علت-معلولی میان خودارضایی و هرگونه اختلال جسمی یا روانی وجود ندارد.
این روستا در همسایگی ۳ روستای کردکندی، کران ، قزلقیه قرار دارد. مردم این روستا از ایل زعفرانلو ( زاخورانی ) هستند و به زبان زعفرانلو تکلم میکنند.روستای الی بالتا در۱۵ کیلومتری شهرستان شاهین دژ که نقش به سزایی در دوران مقدس ایفا کرددر سال ۱۳۵۷تا سال ۱۳۷۰که میزان خانوار این روستا از ۶۵خانواربیشتر نبوده ۲۸شهید ۳۶مجروح تقدیم به اسلام کرده است
چونکه آن جسم پاک شددر خاک لرزه افتاد در همه افلاک
تقویم تو خدای چنان کرددر ازل کآمدچوراه حق همه چیزتومستقیم