مادر خوانده
معنی کلمه مادر خوانده در لغت نامه دهخدا

مادر خوانده

معنی کلمه مادر خوانده در لغت نامه دهخدا

مادرخوانده. [ دَ خوا / خا دَ / دِ ] ( ن مف مرکب ، اِ مرکب ) زنی که کسی او را به مادری قبول کند. || زن پدر. ( فرهنگ فارسی معین ). || دایه. مرضعه. ( ناظم الاطباء ) ( فرهنگ فارسی معین ) :
عجوزی بود مادرخوانده او را
ز نسل مادران وامانده او را.نظامی.گفت ای پهلوان ، مادرخوانده ای دارم... ( سمک عیار از فرهنگ فارسی معین ). و رجوع به ماده قبل شود.

معنی کلمه مادر خوانده در فرهنگ معین

( ~. خا دِ ) (اِمر. ) نامادری .

معنی کلمه مادر خوانده در فرهنگ فارسی

۱- زنی که کسی او را بمادری قبول کنند . ۲- زن پدر . ۳- دایه : مرضعه : گفت : ای پهلوان . مادر خوانده ای دارم ...

معنی کلمه مادر خوانده در فرهنگستان زبان و ادب

{adoptive mother} [علوم سلامت] زنی که با فرزندپذیری مادر می شود

معنی کلمه مادر خوانده در دانشنامه عمومی

مادرخوانده (فیلم ۱۹۹۹). مادرخوانده ( به هندی: Godmother ) فیلمی محصول سال ۱۹۹۹ و به کارگردانی وینی شوکلا است. در این فیلم بازیگرانی همچون شبانه اعظمی، میلیند گناجی، نیرمال پاندی، رایما سن، شارمان جوشی ایفای نقش کرده اند.
مادرخوانده (فیلم ۲۰۲۰). مادرخوانده ( به انگلیسی: Godmothered ) یک فیلم سینمایی آمریکایی در ژانر فیلم کمدی و فانتزی محصول سال ۲۰۲۰ به کارگردانی شارون مگوایر با بازی جیلیان بل و آیلا فیشر است. این فیلم توسط کمپانی والت دیزنی پیکچرز در ۴ دسامبر سال ۲۰۲۰ در دیزنی پلاس پخش شد.
شرکت والت دیزنی برای اولین بار در سپتامبر ۲۰۱۹ توسعه این فیلم را آغاز کرد و در اواخر همان ماه مگوایر به عنوان کارگردان برای تولید فیلم معرفی کرد. فیلمبرداری اصلی از ژانویه سال ۲۰۲۰ در بوستون آغاز شد.
داستان فیلم که در زمان کریسمس جریان دارد دربارهٔ «النور» یک پری مهربان جوان و بی تجربهٔ در حال آموزش دیدن است که وقتی متوجه می شود حرفهٔ موردعلاقه اش درخطر انقراض است، تصمیم می گیرد تا به دنیا نشان دهد که مردم هنوز به پری مهربان نیاز دارند. او نامه ای نادیده گرفته شده از یک دختر ۱۰ سالهٔ غمگین را پیدا می کند و به دنبال او می گردد تا بتواند پیدایش کند و …

معنی کلمه مادر خوانده در ویکی واژه

madrina

جملاتی از کاربرد کلمه مادر خوانده

چو شیرین بانگ مادر خوانده بشنید به فریادش رسیدن مصلحت دید
التون جان با تهیه‌کننده آمریکایی دیوید فرنیش ازدواج کرده و صاحب دو فرزند پسر می‌باشد. لیدی گاگا (خواننده) مادر خوانده فرزندان التون جان است.
عجوزی بود مادر خوانده او را ز نسل مادران وا مانده او را