لاین

لاین

معنی کلمه لاین در لغت نامه دهخدا

لاین. [ ی ِ ]( اِخ ) قصبه مرکز دهستان لاین ، بخش کلات. شهرستان دره گز. واقع در 55 هزارگزی شمال باختری کبودگنبد. دره. معتدل. دارای 2074 تن سکنه. آب آن از رودخانه و محصول آنجا غلات. شغل اهالی زراعت و مالداری و قالیچه بافی و راه آن مالرو است. ( فرهنگ جغرافیائی ایران ج 9 ).
لاین. [ ی ] ( اِخ ) نام رودی سرحدی به مغرب ایران. ( جغرافیای غرب ایران ص 135 ).

معنی کلمه لاین در فرهنگ معین

[ انگ . ] (اِ. ) محدودة باریکی به عرض سه تا چهار متر در سطح سواره رو که دو طرف آن با خط کشی ممتد یا مقطع مشخص می شود و خودرو باید در آن حرکت کند، خط عبور. (فره ).

معنی کلمه لاین در فرهنگ فارسی

۱ - دهستانی است از بخش کلات شهرستان دره گز . ۲ - قصبه مرکز دهستان در ۵۵ کیلومتری شمال باختر کبود گنبد دره و معتدل ۲٠۷۴ تن سکنه محصول غله بنشن صنعت قالیچه بافی .
نام رودی سرحدی به مغرب ایران

معنی کلمه لاین در دانشنامه عمومی

لاین، ( به انگلیسی: Line ) ( به ژاپنی:ライン ) یک نرم افزار کاربردی پیام رسان فوری ویژه تلفن های هوشمند و رایانه های شخصی است که توسط لاین کورپوریشن توسعه یافته است. لاین به کاربران خود این امکان را می دهد تا با یکدیگر به تبادل پیام های متنی، عکس، ویدئو و موسیقی ( در نسخه PC ) بپردازند.
لاین همچنین امکان برقراری تماس صوتی و تصویری را از طریق بسترهای اینترنتی ( Voip ) برای کاربران خود فراهم می سازد. لاین در سال ۲۰۱۲ در ژاپن راه اندازی شد و در ظرف دو سال به بزرگ ترین شبکه اجتماعی ژاپنی بدل شد. به طوری که در نوامبر ۲۰۱۳ شمار کاربران آن در سطح جهانی به مرز ۳۰۰ میلیون نفر رسید که از این شمار ۵۰ میلیون آن را ژاپنی ها تشکیل می دادند.
لاین نخست برای گوشی های هوشمند اندروید و آی اواس ارائه شد؛ اما سپس در اوت ۲۰۱۲ نسخه مربوط به گوشی های بلک بری نیز عرضه شد. نسخه ویندوز فون و آشا نیز یک سال بعد و در سال ۲۰۱۳ برای کاربران ارائه شد.
و همچنین لاین ساخت کشور ژاپن است
در اوت ۲۰۱۳ با اضافه شدن بخشی به نام تایم لاین، این برنامه از یک پیام رسان فوری به یک شبکه اجتماعی تغییر کارکرد داد. اضافه شدن دکمه های لایک، امکان درج کامنت، امکان تشکیل گروه ها و تخصیص پروفایل شخصی برای افراد بیش از پیش ماهیت این برنامه را به یک شبکه اجتماعی نزدیک می کرد.

معنی کلمه لاین در ویکی واژه

محدودة باریکی به عرض سه تا چهار متر در سطح سواره رو که دو طرف آن با خط کشی ممتد یا مقطع مشخص می‌شود و خودرو باید در آن حرکت کند، خط عبور. (فره)

جملاتی از کاربرد کلمه لاین

هر کس را در دنیا دعوی است. باش تا داغ عزل بر گوش مدعیان زنند و این ندا به سمع عالمیان دردهند که: «یوم تبلی السرائر» امروز روزی است که پرده‌ها را برداریم و همه را به صحرا بیرون آریم و همه را زبانها مهر کنیم: «هذا یوم لاینطقون».
شلاین تر ز خون ناحقم در هر چه آویزم به زور دست نتوان دامن الفت کشید از من
تا بخون جگر جام بیالایندش جامه ی کعبه ز خمّاز بباید پوشید
بس است ناخن مخضوب مهوشان بگواه چه حاجتست که دستم بخون بیالایند
ای کامده است شاهد حسن تو لم یزل وی کامده است دیده بخت تو لاینام
«آینده تحصیلات آنلاین؛ برای همه، همه‌جا و در همه وقت».
ازی‌دی‌وی‌دی در ۱۹۹۹ در آدلاید، استرالیا، تأسیس یافته و بزرگ‌ترین متخصص آنلاین دی‌وی‌دی در استرالیا است.
مشو چو موج شلاین به هر کنار و برو کمند طول امل را فراهم آر و برو
لب نیالایند اهل همت از خوان خسان هر که قانع شد به خشک وتر شه بحر و بر است
در تاریخ ۳۰ مارس ۲۰۱۰، شرکت با نام اصلی خود در کنار لاینزگیت و سای‌فای تأسیس شد؛ ولی شروع کار این کمپانی از سال ۲۰۰۵ آغاز شد.
لیک از غایت نادانی و در عین قصور خواستم تا نبود عقده او لاینحل
عقدهای دل عشاق که مانند صدف بود از سختی طالع همه مالاینحل
اغلب تهی‌دستان دامن عصمت به معصیت آلایند و گرسنگان نان ربایند.