فنلاندی

معنی کلمه فنلاندی در دانشنامه آزاد فارسی

فَنْلانْدی (Finn)
گروهی از مردم پراکنده در بخش های شمالی و شرقی اروپا. به زبان های فینو ـ اویغوری سخن می گویند. در قرون 1 و ۲م از بخش مرکزی روسیه به منطقۀ کنونی مهاجرت کردند و امروزه در استونی، فنلاند و چندین جمهوری در بخش غربی روسیه سکونت دارند.

معنی کلمه فنلاندی در ویکی واژه

مرتبط با فنلاند
زبان فنلاندی

جملاتی از کاربرد کلمه فنلاندی

استونیایی در شاخه زبان‌های فنیک از خانواده زبان‌های فین‌واوگری جای دارد. این زبان با فنلاندی پیوندهای نزدیکی دارد. این دو زبان در دو سوی خلیج فنلاند گویشورانی دارند و از کم‌شمار زبان‌های نا هندواروپایی اروپایند. با وجود وامگیری از دیگر زبان‌ها، استونیایی پیوندی با نزدیکترین زبان‌های همسایه خود-سوئدی، روسی و لاتویایی-که همه از خانواده هندواروپایی هستند ندارد.
آنتی یوهانی رینِّه (متولد ۳ نوامبر سال ۱۹۶۲ میلادی) سیاستمدار فنلاندی است. او از ۹ مه ۲۰۱۴ میلادی تا اکنون در سمت رهبری حزب سوسیال دموکرات فنلاند قرار دارد و از ۶ ژوئن ۲۰۱۴ تا ۲۹ مه ۲۰۱۵ میلادی در سمت وزیر دارایی فنلاند قرار داشت.
السا «الن» فِیْوُرین (۳۱ دسامبر ۱۸۵۳ پیرکانما - ۲۷ نوامبر ۱۹۱۹ لوهیا) نقاش فنلاندی سوئدی زبان بود.
مردم ساکن اروپا، از اقوام گوناگون هستند و به زبان‌های مختلفی از جمله انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، هلندی، پرتغالی، ترکی، یونانی، روسی، مجاری، فنلاندی و سوئدی حرف می‌زنند. بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت، ساکنان اروپا بیشترین میزان مصرف الکل را در سراسر جهان دارند و به همین دلیل میزان مرگ‌ومیر به دلیل نوشیدن الکل نیز در این قاره بیش از دیگر نقاط جهان است.
در یک مقاله گی تایمز در مارس سال ۲۰۱۹، آلما تایید کرد وی یک لزبین است همچنین در یک رابطه است. شریک وی یک فعال حقوق مدنی و شاعر فنلاندی به اسم ناتالیا کالیو است.
الین کلئوپاترا دانیلسون-گامبوگی (۳ سپتامبر ۱۸۶۱ – ۳۱ دسامبر ۱۹۱۹) نقاش فنلاندی بود که بیشتر به خاطر آثار رئالیستی و پرتره‌هایش شناخته می‌شود.
تحقیقات بازاریابی: شامل مراحل مشخصی نیست که منجر به یک استنباط نهایی شود. تحقیقا بازار یک فرایند مکرر است که نیاز به چشم‌انداز وسیع تری دارد. گاهی اوقات ممکن است پروژه‌ها نیاز به بررسی عمیق و تغییر کل فرایند داشته باشند. اجازه دهید از نوکیا مثال بزنیم، زمانی که آنها خود را برای رقابت با بازار تلفن‌های هوشمند آماده می‌کردند. در نوامبر ۲۰۱۱، آنها تصمیم گرفتند که چیز جدیدی را ارائه دهند، به ویژه جوانان فنلاندی را که به تلفن‌های هوشمند روی آورده بودند هدف قرار دادند. این رویکرد نیاز به ایجاد چندین تغییر داشت، از مبانی برند گرفته تا آموزش تیم‌های داخلی، از هدف‌گیری تا پیشرفت محصول و از استخدام افراد بااستعداد بازاریابی گرفته تا نوآوری جدید.
هِلْگا آمِلی لونْدال (زاده ۲۶ مه ۱۸۵۰ – درگذشته ۲۰ اوت ۱۹۱۴) نقاش فنلاندی بود.
در مجاری و فنلاندی، تکیه روی هجای آغازین است.
کنیشتیلا با بازیگر مشهور فنلاندی تُممی کُرپِلا زندگی می‌کند و یک پسر دارند.