فراور

معنی کلمه فراور در لغت نامه دهخدا

فراور. [ ف َ وَ ] ( اِخ ) نام موضعی است در خراسان و در آنجا چشمه ای است که چون در آن چشمه غوطه خورند تب ربع را زایل کند. ( برهان ). ظ. مصحف «فراو» یا «فراوه » است. ( ازحاشیه برهان چ معین ). رجوع به فراو و فراوه شود.

معنی کلمه فراور در فرهنگ فارسی

نام موضعی است در خراسان و در آن جا چشمه ایست که چون در آن چشمه غوطه خورند تب ربع را زایل کند .

معنی کلمه فراور در فرهنگستان زبان و ادب

{processor} [مهندسی منابع طبیعی- محیط زیست و جنگل] ماشینی که دو یا چند عمل شامل سرشاخه زنی، شاخه بُری، پوست کنی، بینه بَری، اندازه گیری یا خرد کردن را بر روی یک درخت افتاده انجام می دهد

معنی کلمه فراور در ویکی واژه

ماشینی که دو یا چند عمل شامل سرشاخه‌زنی، شاخه‌بُری، پوست‌کنی، بینه‌بَری، اندازه‌گیری یا خرد کردن را بر روی یک درخت افتاده انجام می‌دهد.

جملاتی از کاربرد کلمه فراور

آب انار یکی از فراورده‌های میوه انار است، که به صورت دستی و یا صنعتی تهیه می‌شود.
این مواد برای تصحیح خواص فراورده‌های پلیمری به کار می‌روند.
پدید آمد از وی فریبرز راد که خواند فراورتسش هیرداد
شرکت کارگزاری رضوی، بورس کالا و اوراق بهادار آستان قدس است. مشاوره و خدمات مالی و سرمایه‌گذاری به ویژه در حوزه انرژی از فعالیت‌های اصلی این شرکت به‌شمار می‌آید. به گفته مدیر عامل شرکت کارگزاری رضوی، این شرکت در سال ۱۳۹۳ حدود ۹ هزار میلیارد ریال اوراق بهادار و مشارکت خرید و فروش کرده‌است. شرکت کارگزاری رضوی عمدتاً در چهار حوزه پتروشیمی، قیر و فراورده‌های نفتی، کشاورزی و صنعت و معدن فعال است.
همچنین باکتری در فراورده‌های لبنی مانند شیر، پنیر و سس‌ها نیز یافت شده‌است.
واحد پول جزایر آنتیل هلند گیلدر با واحر جزء (فلورین) نام دارد. از مهم‌ترین صادرات جزایر آنتیل هلند می‌توان به محصولات پتروشیمی و فراورده‌های نفتی اشاره کرد. از جمله صنایع مهم جزایر آنتیل هلند گردشگری و بانکداری را می‌توان نام برد.