فرآورده
معنی کلمه فرآورده در لغت نامه دهخدا

فرآورده

معنی کلمه فرآورده در لغت نامه دهخدا

( فرآورده ) فرآورده. [ف َ وَ دَ / دِ ] ( ن مف مرکب ، اِ مرکب ) فراآورده. محصول. آنچه به دست آورده شده. رجوع به فراآورده شود.

معنی کلمه فرآورده در فرهنگ معین

(فَ وَ یا وُ دِ ) (ص مف . ) نک فراآورده .

معنی کلمه فرآورده در فرهنگ عمید

۱. فراهم آورده، حاصل .
۲. (اقتصاد ) محصول به دست آمده از طریق زراعت یا صنعت.

معنی کلمه فرآورده در فرهنگ فارسی

فرا آورده، فراهم آورده، حاصل شده، محصول بدست آمده ازطریق زراعت یاصنعت
( فر آورده ) ( اسم ) ۱ - فراهم آورده ۲ - محصول ( کشاورزی یا صنعتی ) توضیح این کلمه در عصر حاضر رواج یافته : استخراج و تصفیه ساختن و عمل آوردن فر آورده های نفتی ...

معنی کلمه فرآورده در فرهنگستان زبان و ادب

{preparation} [علوم دارویی] هر محصول دارویی آمادۀ مصرف

معنی کلمه فرآورده در دانشنامه عمومی

فرآورده (شیمی). فرآورده یا محصول ( به انگلیسی: Product ) در علم شیمی و در واکنش های شیمیایی به گونه ای از مواد شیمیایی گفته می شود که در اثر واکنش شیمیایی بین واکنش دهنده ها به وجود می آید. واکنش دهنده ها و فرآورده ها در یک واکنش شیمیایی به وسیله معادله شیمیایی نشان داده می شود که در سمت چپ معادله واکنشگرها و در طرف راست محصولات نشان داده می شوند.
فرآورده یا محصول ( به انگلیسی: Product ) ، به معنای «چیزی است که توسط نیروی انسانی یا تلاشی تولید شود» یا «نتیجهٔ یک عمل یا یک فرایند» را گویند. محصول به معنای حاصل شده و فراورده به معنای فرآوری شده ( تولید شده ) است. محصول بیش تر در گذشته برای حاصل زراعت و مانند آن به کار می رفته است.
در بازاریابی، فراورده هر آن چیزی است که بتوان آن را به بازار عرضه کرد تا شاید خواست یا نیاز بازار را برآورده سازد. در صنعت، فراورده ها به عنوان مواد خام خریداری می شوند و به عنوان کالاهای ساخته شده به فروش می رسند. با اینکه مواد اولیه معمولاً مواد خامی چون فلزات و محصولات کشاورزی هستند، اما می توانند چیزهایی که به شکل گسترده در بازار آزاد موجود هستند هم باشند. در مدیریت پروژه، فراورده ها تعریف رسمی سپردنی های پروژه ( project deliverables ) هستند که برای سفارش و تحویل اهداف پروژه مشارکت می کنند. در کاربرد عمومی، فراورده یا محصول می تواند به یک فقره یا واحد، گروهی از فراورده های همتا، گروهی از کالاها یا خدمات، یا دسته بندی صنعتی برای کالاها یا خدمات اشاره داشته باشد.
زیرفراورده مفهوم مرتبطی است که نتیجهٔ ثانوی اما سودمندِ فرایند تولید ( فرآوری ) می باشد. معنای اقتصادی یا تجاری فراورده نخستین بار توسط آدام اسمیت، اقتصاددان سیاسی، مطرح شد.

جملاتی از کاربرد کلمه فرآورده

اقتصاد عمان و درآمدهای حاصل از فرآورده‌های نفتی باعث توسعه چشمگیر عمان در ۵۰ سال گذشته شده‌است. با این حال، عمان عضو اوپک نیست، اگرچه در سال‌های اخیر با این گروه هماهنگ شده‌است.
وضعیت مطلوب پوشش گیاهی و مراتع محدوده موجبات رونق دامداری و دامپروری را در این روستا فراهم نموده‌است. فرآورده‌های لبنی، گوشت، پشم و غیره محصولاتی هستند که در بخش دامداری تولید می‌شوند و به بازار عرضه می‌گردند.
به عبارتی دیگر استوکیومتری در واکنش‌ها روابط بین واکنش دهنده‌ها و فرآورده‌ها می‌باشد.
 گل محمدی نیز یکی از محصولات کشاورزی‌ پر رونق در روستای اسب آباد است که از آن فرآورده ها و محصولات گوناگونی مثل گلاب تولید می شود ؛ افزون بر این ها این محصول موجب درآمدزایی برای روستاییان می شود. 
جمعیت انسان‌ها پس از پایان مرگ سیاه، در حدود سال ۱۴۰۰ میلادی به‌طور مداوم رو به افزایش بود. گرچه بیشتر این افزایش جمعیت در ۵۰ سال گذشته بوده‌است که این نیز به دلیل شرایط بهداشت مناسب و افزایش فرآورده‌های کشاورزی و دستیابی به سوخت است.