عواید

معنی کلمه عواید در لغت نامه دهخدا

عواید. [ ع َ ی ِ ] ( ع ص ،اِ ) عوائد، که ج ِ عائدة باشد. رجوع به عوائد شود.

معنی کلمه عواید در فرهنگ معین

(عَ یِ ) [ ع . عوائد ] (اِ. ) جِ عائده ، ۱ - در - آمدها، مداخل . ۲ - فواید، منافع .

معنی کلمه عواید در فرهنگ عمید

= عایده

معنی کلمه عواید در فرهنگ فارسی

جمع عائده
( اسم اسم ) جمع عاید ( عائده ) ۱ - در آمدها مداخل . ۲ - فواید منافع .

جملاتی از کاربرد کلمه عواید

سیستم اداره آکلند همانند سایر شهرهای نیوزلند بر اساس سیستم مدیریتی بریتانیایی است و هم اکنون که حزب کارگر نیوزیلند روی کار است، عواید و سیاست های مالی بیشتر متمایل به قشر کارگر است تا سرمایه داران. جمعیت آکلند بیشتر از شهرهای دیگر به طور چشمگیری رو به افزایش است. همچنین، ساخت و ساز بیشتر رفته رفته دسترسی به حومه ها را آسان تر کرده و دامنه ی شهری و مناطق مسکونی رو به افزایش است. در آکلند، در هر ناحیه مسکونی یک نیمه شهرک تفکیک شده از آن منطقه به منظور تجاری تولیدی استفاده می شود که این مورد از کاهش یا سقوط ارزش مناطق مسکونی جلوگیری میکند.
اخلاق تو نزهت خلایق عادات تو نسخت عواید
تولز در دوران جوانی پیتر ماتیسن را که یک نویسندهٔ مشهور در زمینهٔ محیط زیست، رمان‌نویس و یکی از بنیان‌گذاران پاریس ریویو بود، الهام‌بخش اصلی خود برای نوشتن رمان می‌دانست. نخستین رمان تولز با نام قوانین مدنیت،[ب] به موفقیت‌هایی فراتر از انتظارات او دست یافت، به‌طوری که عواید حاصل از این کتاب برای او فرصت بازنشستگی از شغل بانکداری سرمایه‌گذاری و فرصتی برای ادامهٔ نویسندگی تمام‌وقت را فراهم کرد.
همیشه عادت خویت عواید همیشه صنعت طبعت صنایع
روز اول سپتامبر ۱۹۲۷ میلادی پوستری برای معرفی نمایشنامه (محکومین بی گناه) در جلفای اصفهان توزیع گردید. این نمایشنامه عصر روز شنبه سوم سپتامبر در سالن مدرسه ارمنیان کاتولیک جلفا به روی صحنه آمد و عواید حاصله از آن صرف فعالیت‌های فرهنگی گردید. بهای بلیت از ۲ قران تا ۱۲ قران بود.
عواید چو یک خوشه انگور زرین و یا چون مرصع به یاقوت رطلی
اندکی بعد چنین مقرر شد که وجه‌الاجارهٔ سالیانهٔ یک شبانه‌روزِ کلیهٔ قنات‌های جاریهٔ اراضی اسکو و عواید حاصله از فروش آب‌های زمستانی به نفع تکمیل ساختمان دبیرستان به فرهنگ اختصاص یابد. بدین ترتیب از ناحیهٔ کمک‌ها و اعانات مردمی، نواقص بنا مرتفع گردید و کلاس هفتم در سال ۱۳۲۷ شمسی و کلاس هشتم در سال بعد و کلاس نهم هم پس از این دو کلاس، دایر شد. به این ترتیب دبیرستان شاپور در سال ۱۳۲۹ شمسی به‌طور رسمی تأسیس گردید و شروع به فعالیت کرد.
اسماعیل زامبادا برای انتقال عواید دارو به مرز ایالات متحده و مکزیک به محموله‌های ارز متکی است.
با وجود مدرکی و عموم عوایدت حاتم بخیل و آصف نادان و خورسهاست
اعضای گروه تئاتر که زیر نظر هیئت مدیره مدرسه هایگازیان به نام «هاروطون ماردیروسیان» فعالیت می‌کردند در سال ۱۸۸۱ میلادی نخستین انجمن دوستداران تئاتر را تشکیل دادند. هدف از تشکیل انجمن مزبور کشف و پرورش استعدادهای نهفته جوانان و پیشبرد هنر تئاتر و همچنین کسب عواید و کمک مالی به مدرسه بود.
امور مالیه دولت توسط شخصی ملقب به واستریوشان یا واستریوش بد و تحت نظارت وزیر اعظم اداره می‌شد. واستر یوشان در واقع وزیر مالیه و صنعت و تجارت و کشاورزی بود. آمارگران درجه اول کشور توسط وزرگ فرمادار منصوب می‌شدند اما تحت نظر واستریوشان به کار مشغول بودند و وظیفه آن‌ها برآورد مالی و تجاری از مناطق مختلف کشور بود. عواید دولت از مالیات ثابت و باج‌های موردی و غنایم و حقوق گمرکی تأمین می‌شد.
نخستین اجرای رسمی ارکستر فیلارمونیک کرمانشاه در روز ۲ دی ۱۳۹۶ با همکاری حوزه هنری، ادارهٔ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه، و مؤسسهٔ فرهنگی و هنری کوثر به مدت یک شب در سینما آزادی انجام شد که تمام عواید آن به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه تقدیم شد. ارکستر در این اجرا، نخست قطعاتی از ولفگانگ آمادئوس موتسارت را نواخته و سپس کار خود را با اجرای قطعاتی از موسیقی کردی و ایرانی به انجام رساند.
نیروهای ایالات متحده آمریکا در سه ماه اخیر ۲۰۱۸ عملیات موسوم به «نبرد آهنین» را خاموشانه پایان دادند؛ سلسله ای از حملات هوایی و شلیک توپ که در اواخر ۲۰۱۷ به هدف جلوگیری از عواید غیرقانونی مواد مخدر برای طالبان آغاز شده بود. طبق گزارش سرمفتش ویژه برای بازسازی افغانستان (سیگار)، جنگی که دربرگیرنده پیچیده‌ترین قابلیت‌های حمله هوایی بود، تأثیر اندکی روی تجارت غیرقانونی مواد مخدر داشته‌است. افغانستان بلندترین تولید تریاک را همچنین ادامه می‌دهد؛ آنچه که بیش از دو برابر در زمان مداخله نظامی ایالات متحده در سال ۲۰۰۱ است.
گاهم عواید تو علاج بدن کند گاهم فواید تو شفای روان دهد