شک کردن

معنی کلمه شک کردن در لغت نامه دهخدا

شک کردن. [ ش َ ک َ دَ ] ( مص مرکب ) به شک افتادن. تردید کردن. خلاف یقین کردن. ارتیاب. مراء. ممارات. مریه. امتراء. بیقره. ( از یادداشت مؤلف ) :
هیچ شک می نکنم کآهوی مشکین تتار
شرم دارد ز تو مشکین خط آهوگردن.سعدی.هر جای که بگذری بدان خوبی
کس شک نکند که سرو بستانی.سعدی.

معنی کلمه شک کردن در فرهنگ فارسی

به شک افتادن تردید کردن .

معنی کلمه شک کردن در ویکی واژه

sospettare
dubitare

جملاتی از کاربرد کلمه شک کردن

در قسمت ۴ از فصل ۱۱ به نام اسنوک که اقتباسی از سریال ۲۴ است، اریک کارتمن دلیل نجات آمریکا از اشغال را شک کردن به مسلمانان بیان می‌کند.
عرب‌های هور مردمی اند که به صورت ابتدائی زندگی می کنند از طوایف و اتحادیه‌های طایفه‌ای گوناگون، مانند قبیله سواعد و عشایر پیمان بسته با این قبیله، و همچنین طوایف دیگر مانند البو محمد، سواری، حیادر و سادات آلبوغدیمی تشکیل یافته‌اند و فرهنگی منحصربه‌فرد را در مرکزیت منابع طبیعی هورها پدیدآورده‌اند. بسیاری از بومیان هور به علت خشک کردن هورها در زمان انتفاضه شعبانیه و بعد از آن آواره شده‌اند. ویلفرد تزیجر یکی از سفرنامه نویسانی است که بر روی زندگی عرب‌های هور در عراق و خوزستان بسیار تمرکز کرد و کتابی با نام عرب‌های هور نوشت.
خون خود را مشک کردن کار هر بیدرد نیست نافه را گردید ازین اندیشه موی سر سفید
یک مکان مورد علاقه برای خشک کردن فاق درخت در حدود ۹–۱۳ متر بالاتر از سطح زمین است. سنجاب‌ها همچنین ممکن است در اتاق زیرشیروانی یا دیوارهای بیرونی ساختمان‌ها لانه کنند، جایی که خشک شدن ممکن است به عنوان یک خطر آتش‌سوزی در نظر گرفته شود، زیرا برخی از سنجاب‌ها عادت دارند که کابل‌های برق را بجوند. در زمان‌های دیگر، سنجاب‌ها ممکن است در یک لانه درخت دائمی توخالی در یک تنه یا شاخه بزرگ زندگی کنند.
در برخی از مواقع سال جریان آبی از بالای سنگ‌نگاره روی آن جاریست که باعث تغییر رنگ سنگ نگاره در محل پای «هانی» و همسر او شده است. (احتمالا بدلیل اسیدی یا قلیایی بودن آب) در صورت استمرار این شرایط نامساعد خطر متلاشی شدن سنگ نگاره بدلیل فرسایش و فروپاشی از درون بسیار بالاست. حداقل کار برای نگهداشت این میراث ارزشمند و بی نظیر چند هزارساله می توانست اقداماتی مانند: هدایت آب جاری با روش‌ کانال کشی، خشک کردن جلبک‌هاو پاک کردن کپک ها و جوهر های نوشتارها ی افراد ضد اجتماعی و نصب موانع برای پیشگیری از آسیب های بیشتر باشد.
برای درمان ادرار سوختگی موثرترین راه که البته کاربردی‌ترین نیست این است که مدتی پوشک را باز کنیم تا نواحی زخمی هوا بخورد. پیش از پوشک کردن دوباره باید پوست را خشک کرد تا رطوبت اضافه به رطوبت عرق یا ادرار یا مدفوع اضافه نشود. استفاده از روغن برای جلوگیری از تماس رطوبت با پوست، بسیار توصیه می‌شود برای مثال کرم‌هایی که دارای اکسید روی باشند بسیار مفیدند.