شودر
معنی کلمه شودر در لغت نامه دهخدا

شودر

معنی کلمه شودر در لغت نامه دهخدا

شودر. [ دَ ] ( اِ ) درختی شبیه به لیمو. ( ناظم الاطباء ). || در تداول عامه خراسان ، شبدر که علفی برای چرای چارپایان است. صورتی است از شبدر. رجوع به شبدر شود.

معنی کلمه شودر در فرهنگ معین

(شَ یا شُ دَ ) [ معر. ] (اِ. ) ۱ - چادر. ۲ - لحاف .

معنی کلمه شودر در فرهنگ عمید

۱. چادر.
۲. لحاف.
۳. لباس شب.

معنی کلمه شودر در فرهنگ فارسی

( اسم ) ۱ - چادر . ۲ - لحاف .
درختی شبیه به لیمو صورتی است از شبدر

معنی کلمه شودر در دانشنامه عمومی

شودر ( به آلمانی: Schöder ) یک منطقهٔ مسکونی در اتریش است که در مورو واقع شده است. شودر ۷۳٫۸۸ کیلومتر مربع مساحت دارد ۹۰۱ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.
شودر (گروه موسیقی). شودر ( به نروژی: Tsjuder ) یک گروه بلک متال نروژی است که در سال ۱۹۹۳ تأسیس شد.
نام گروه تسجودر ( Tsjuder ) است که از روی فیلم نروژی راه بلد ( Veiviseren ) انتخاب شده است. در واقع تسجودر قبیله ای اسطوره ای و فینیک در اروپای شمالی بود.
موسیقی شودر عمدتاً توسط دو عضو اصلی گروه به نامهای ناگ و دراگلین خلق می شوند و الهام بخش اصلی موسیقی این بند، گروه های بلک متال اوایل دهه ۱۹۸۰ و اوایل دهه 1990 مانند بفوری، کلتیک فراست، دارک ثرون، گورگوروث، ایمورتال، مردوک، میهم و باندهای ترش متال قدیمی تر همچون دیستراکشن، کریتور، پوسسد، سپولترا، اسلیر و سادام هستند.
متن ترانه ها هم قبل از موسیقی نوشته شده است و بر اساس موضوعاتی مانند تاریکی، مرگ، شر، نفرت، شیاطین، مضامین ضد دین، شیطان پرستی، فیلم های ترسناک و کتاب های داستانی ترسناک و غیره گزیده می شوند. آثار اچ پی لاوکرفت رمان نویس آمریکایی، یک منبع الهام اصلی در آثار ناگ هستند.
• Kill for Satan ( 2000 )
• Demonic Possession ( 2002 )
• Desert Northern Hell ( 2004 )
• Legion Helvete ( 2011 )
• Antiliv ( 2015 )
• آخرالزمان نروژی ( ۲۰۰۶ )
معنی کلمه شودر در فرهنگ معین

معنی کلمه شودر در ویکی واژه

چادر.
لحاف.

جملاتی از کاربرد کلمه شودر

دل سیاه درونان نمیشودروشن اگر می از قدح آفتاب می نوشند
این فیلم محصول مشترک بین‌المللی استرالیا، ایالات متحده و امارات متحده عربی، آخر شب با شیطان اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره فیلم جنوب از جنوب غربی در ۱۰ مارس ۲۰۲۳ داشت. این فیلم بازخوردهای مثبتی را دریافت کرد. منتقدان، به خاطر بازی‌ها، طراحی تولید و جنبه‌های فنی فیلم را مورد تحسین قرار دادند، اگرچه به دلیل استفاده از هنر تولید شده توسط هوش مصنوعی در سه عنوان تصویر ثابت که در فیلم ارائه شده بود، انتقاداتی نیز دریافت کرد. فیلم در ۲۲ مارس ۲۰۲۴ توسط آی‌اف‌سی فیلمز در ایالات متحده و در ۱۱ آوریل در استرالیا اکران شد. این فیلم برای پخش در شودر در ۱۹ آوریل در دسترس خواهد بود.
جامعه هندوستان در زمان بودا به چهار طبقه یا (کاست) بخش می‌شد: راهب‌ها (روحانیان)، کشتریاها (شهریاران و جنگاوران)، وایسیاها (کشاورزان و بازرگانان) و شودراها (خدمتکاران برده). بودا خود به رده کشتریا تعلق داشت ولی اعلام داشت که از دید او همه مردم برابر و پاکزادند.
نیست در اینجا مجا لگفتگو هشت شودرکوی ما از چار سو
هر سرموبرتنش شودرگ ابری ناله ما در دلی که کارگر آید
یقین منصور خود بشناس اینجا نهاد ذات شودر خویش یکتا
صفاتش آنگهی جانان شود زود که تا یکی شودر ذات معبود
ز خط سیه نشودروز آتشین رویی که داغ کهنه ما را به داغ تازه کند
فریب راستی از کجروان مخور زنهار که بدگهرچوشودراست تیرماربود
جبرئیلا رفتنت زینجا نکوست پرده کم شودرمیان ما و دوست
شودر آن دار الصفا، رطب اللسان همطریقان را سلام از ما رسان
پس از اینکه آریایی‌ها به هندوستان از آسیای میانه مهاجرت کردند، آریایی‌ها خود را در طبقه بالا روحانی (برهمن)و بومیان هند را در طبقه کارگر (شودرا) و نجس ها(دالیت‌ها) قرار دادند، از لحاظ نژادی‌تبار برهمنها به مردم شرق اروپا و آریایی‌های اولیه ولی‌تبار نجس‌ها و شودراها به دراویدی‌های تیره پوست می‌رسد.
بیکباره یکی شودر حقیقت وصال یار میبین در طریقت