شلینگ

معنی کلمه شلینگ در لغت نامه دهخدا

شلینگ. [ ش ِ ] ( انگلیسی ، اِ ) مسکوکی است در انگلستان. ( یادداشت مؤلف ). پول انگلیسی معادل یک بیستم لیره استرلینگ.( فرهنگ فارسی معین ). شیلینگ. رجوع به شیلینگ شود.
شلینگ. [ ش ِ ] ( اِخ ) فریدریش ویلهلم یوزف فیلسوف آلمانی ( متولد 1775- متوفای 1854 م. ). وی پسر کشیشی از اهل وورتمبرگ بود، اما اوقات او همیشه به تدریس و تصنیف می گذشت. وی در سن بیست سالگی دست به تحریر زد و آثارش محل توجه قرار گرفت و عاقبت گوته نسبت به او علاقه پیدا کرد. در سن 23سالگی به معلمی دانشگاه شهر ینا پذیرفته شد و سپس در دانشگاههای مونیخ و برلن استاد شد. او در 30سالگی فیلسوفی معتبر بود ولی از آن ببعد چندان آثاری از خود منتشر نکرد. کتابهای عمده او عبارتند از: روح جهان ، تحقیق در حقیقت مختاریت انسان ، اندیشه ها در فلسفه طبیعت ، بیان فلسفه من ، فلسفه و دین ، ادوار جهان ، فلسفه صنعت. این فیلسوف از فلسفه طبیعت آغاز کرده با مسلک عرفانی به فلسفه وحی رسید و با وجود افکار مشوش و اغلب تاریک و متناقض شاگردان بسیار داشت. ( فرهنگ فارسی معین ).

معنی کلمه شلینگ در فرهنگ معین

(ش ) [ انگ . ] (اِ. ) پول انگلیسی معادل ۱۲٠ لیرة استرلینگ .

معنی کلمه شلینگ در فرهنگ فارسی

فریدریش ویلهلم یوزففیلسوف آلمانی (و. لئونبرگ ۱۷۷۵ -ف. ۱۸۵۴ م . ) وی پسر کشیشی از اهل وورتمبرگ بود . اوقات وی همیشه به تدریس و تصنیف میگذشت . وی در سن ۲٠ سالکی دست بتحریر زد و آثارش محل توجه قرار گرفت و عاقبت گوته و شیلر نسبت باو علاقه پیدا کردند . در سن ۲۳ سالکی بمعلمی دانشگاه شهرینا پذیرفته شد و سپس در دانشگاهای مونیخ و برلین استاد شد . او در ۳٠ سالگی فیلسوف معتبر بود ولی از آن ببعد چندان آثاری از خود منتشر نگرد . کتابهای عمده او عبارتند از : روح جهان اندیشه ها در فلسفه و دین ادوار جهان تحقیق در حقیقت مختاریت انسان فلسفه صنعت. این فیلسوف از فلسفه طبیعت آغاز کرده با مسلک عرفانی بفلسفه وحی رسیده و با وجود افکار مشوش و اغلب تاریک و متناقض شاگردان بسیار داشت
( اسم ) پول انگلیسی معادل ۱ / ۲٠ لیره استرلینگ .

معنی کلمه شلینگ در ویکی واژه

پول انگلیسی معادل ۱۲۰ لیرة استرلینگ.

جملاتی از کاربرد کلمه شلینگ

قیمت کتاب در بریتانیا ۱۰ شلینگ و شش پنسی و در آمریکا ۲٫۵ دلار بوده‌است.
در سال ۲۰۲۰، آرون شلینگر، فیلمساز، با همکاری دزیره کوپر، نویسنده، میراث ری به‌عنوان یک فعال حقوق مدنی را از طریق ساخت مستندی با عنوان سایر پارک‌های رزا در دیترویت به شکل بصری به ثبت رساند. این مستند کمک کرد تا گفتمان‌هایی در مورد نقش ری در حقوق مدنی و نیز نمایش نقش زنان سیاه‌پوست در مبارزه برای برابری نژادی ایجاد شود.