شرکت کردن

معنی کلمه شرکت کردن در لغت نامه دهخدا

شرکت کردن. [ ش ِ ک َ ک َ دَ ] ( مص مرکب ) شرکت جستن. دخالت نمودن. وارد شدن. پیوستن. به جمع درآمدن : محصلین در امتحانات نهایی شرکت کردند. ( یادداشت مؤلف ). رجوع به شرکت جستن شود. || انباز شدن. شریک شدن. سهیم شدن : «با پنج نفر شرکت کرد و ماشین خرید». ( فرهنگ فارسی معین ).

معنی کلمه شرکت کردن در فرهنگ فارسی

( مصدر ) ۱ - انباز شدن شریک شدن : با پنج نفر شرکت می کرد و ماشینی خرید . ۲ - همراهی کردن همکاری کردن : در این امر خیر همه باید شرکت کنند .

معنی کلمه شرکت کردن در ویکی واژه

مشارکت نمودن، پیوستن به امری یا گروهی، شرکت.

جملاتی از کاربرد کلمه شرکت کردن

نخستین دانش‌آموزان ایرانی در تابستان ۱۳۷۸ در دهمین المپیاد جهانی زیست‌شناسی که در اوپسالا واقع در سوئد برگزار می‌شد، شرکت کردند و با کسب دو مدال نقره و یک مدال برنز به کشور بازگشتند. از آن پس تا کنون همه‌ساله المپیاد جهانی که در کشورهای عضو برگزار می‌شود، میزبان تیم‌های ملی المپیاد زیست‌شناسی ایران بوده‌است.
در ۱۵ فوریه ۲۰۰۳، یک ماه قبل از تهاجم، تظاهراتی در سراسر جهان علیه جنگ عراق برگزار شد، از جمله تظاهرات سه میلیون نفری در رم، که به عنوان بزرگ‌ترین تجمع ضد جنگ در گینس ثبت شده‌است. به گفتهٔ دومینیک رینیه، پژوهشگر فرانسوی، در بازهٔ زمانی سوم ژانویه تا دوازدهم آوریل ۲۰۱۳، ۳۶ میلیون نفر در سراسر جهان در حدود ۳۰۰۰ تظاهرات علیه جنگ علیه عراق شرکت کردند.
در مرداد ۹۹، گمان (گروه مطالعات افکارسنجی ایرانیان) گزارشی را منتشر کرد که به گفته این گروه از تاریخ ۱۷ خرداد تا ۱ تیر ۱۳۹۹ و در ۱۵ روز انجام گرفت؛ در این نظرسنجی، بیش از ۵۰ هزار پاسخ‌دهنده شرکت کردند و حدود ۹۰٪ پاسخ‌دهندگان، ساکن ایران بودند.
افتتاح آکادمی برای اکتبر سال ۱۹۱۴ برنامه‌ریزی شده بود. اما جنگ جهانی اول آغاز شد و مقدمات تا سال ۱۹۲۱ از سر گرفته نمی‌شد. هنگامی که دوره‌های تابستانی در ۱۴ ژوئیه سال ۱۹۲۳ آغاز شد، در کاخ صلح در لاهه، ۳۵۳ دانش آموز با منشأ ۳۱ کشور شرکت کردند که ۳۵ نفر آنها زن بودند.
اولین دوره بازی‌های کامبت گیمز در سال ۲۰۱۰ در پکن برگزار شد که مسابقات بوکس، جودو، جو جیتسو، کاراته، کندو، کیک بوکسینگ، سانشو، موی تای، سامبو، سومو، تکواندو، کشتی، ووشو و نمایش آیکیدو برگزار شد. بیش از ۱۰۰۰ ورزشکار از هر پنج قاره شرکت کردند. تقریباً به همین تعداد داوطلب در اجرای این رویداد کمک کردند. در طول هشت روز مسابقات ۱۱۸ مدال طلا اهدا شد. ۶۰٪ از کشورهایی که در این بازی‌ها شرکت می‌کنند مدال کسب کردند. روسیه با ۱۸ مدال طلا، چین ۱۵ و اوکراین ۷ در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.
آن‌ها در سال ۱۹۷۸ به همراه ایزهر کوهن و به نمایندگی از اسرائیل در مسابقه یوروویژن شرکت کردند و برنده شدند.
مولانا احمدعلی لاهوری در روز ۱۷ رمضان سال ۱۳۸۳ هجری قمری در روز جمعه درگذشت. هزاران نفر در نماز جنازه او شرکت کردند و او را در قبرستان میانی به خاک سپردند.
آلمان به واردات نفت وابسته بود؛ اختلاف با بریتانیا بر سر چکسلواکی می‌توانست منجر به اختلال در روند نفت‌رسانی به آلمان شود. این هیتلر را مجبور کرد مورد سبز را که برای ۱ اکتبر ۱۹۳۸ طرح‌ریزی شده بود، متوقف سازد. روز ۲۹ سپتامبر، هیتلر، نویل چمبرلین، ادوار دالادیه و بنیتو موسولینی در کنفرانسی یک روزه در مونیخ که منجر به توافقنامه مونیخ شد، شرکت کردند. پیامد این توافقنامه، انضمام سودتنلند به آلمان بود.
در نظر سنجی که در سال ۲۰۲۱ میلادی، درست پس از یورش به کپیتول صورت گرفت و در آن ۱۰۱۹ شهروند آمریکا شرکت کردند، ۷۹ درصد آن‌ها گفتند که این کشور در حال «تجزیه» است. در عین حال، آمار مشابهی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نشان داد که آن‌ها «به آمریکایی بودن خود افتخار می‌کنند».
آنها اولین تیمی بودند که در برابر تیم انگلیسی چیدل شهر بازی کردند و در سال ۱۹۸۲ در ورزشگاه پارک جاده تحت رهبری جیمی میدوث شرکت کردند. آنها با یک حاشیه ۴–۱ پیروز شدند.