شبکه ۱

معنی کلمه شبکه ۱ در ویکی واژه

الکترودی در لامپ‌های خلأ که عبور الکترون‌ها را از کاتد به آند تنظیم می‏کند.

جملاتی از کاربرد کلمه شبکه ۱

آوای فاخته مجموعه تلویزیونی با ژانر درام و اجتماعی بود که در سال ۱۳۷۳ از شبکه ۱ سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش گردید. این مجموعه به کارگردانی بهمن زرین‌پور بود.
اشتباه در اشتباه یا به اختصار اشتباه نام یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی به کارگردانی «جواد انصافی» است که در سال ۱۳۷۳ تولید و از شبکه ۱ پخش گردید.
آقای همه‌فن‌حریف یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی کوتاه به کارگردانی مجید بهشتی است که در سال ۱۳۶۴ تولید و به صورت میان‌پرده، در برنامهٔ تلویزیونی «کشاورزی، محور استقلال» از شبکه ۱ سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد.
آینه عبرت مجموعه‌ای تلویزیونی است که از شبکه ۱ سیما پخش گردید. این مجموعه از سال (۱۳۶۷–۱۳۷۰) توسط محسن شاه‌محمدی کارگردانی گردید.
آوارگان عشق نام یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی به کارگردانی «علاءالدین رحیمی» است که در سال ۱۳۷۱ تولید و از شبکه ۱ سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش گردید.
آپارتمان نام یک مجموعهٔ تلویزیونی به کارگردانی اصغر هاشمی و نویسندگی فرهاد توحیدی است که طی سال‌های ۱۳۷۲–۱۳۷۱ تولید و از شبکه ۱ پخش گردید. این مجموعه تلویزیونی همچنین از شبکه آی‌فیلم بازپخش شده‌است.
استاد و دخترش نام یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی به کارگردانی «محمدرضا پاسدار» است که در سال ۱۳۷۴ تولید و از شبکه ۱ سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش گردید.
ازدواج پرماجرا نام یک مجموعهٔ تلویزیونی به کارگردانی منوچهر پوراحمد است که در سال ۱۳۶۸ تهیه و در نوروز ۱۳۶۹ از شبکه ۱ سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش گردید. کارگردان تلویزیونی این مجموعه شیرین جاهد بود.
این نمایش تلویزیونی، از شبکه ۱ پخش شد.
۱۳۸۳ از شبکه ۱ سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش گردید.