شالیزار

معنی کلمه شالیزار در لغت نامه دهخدا

شالی زار. ( اِ مرکب ) کشتزار برنج. آنجا که برنج کارند.

معنی کلمه شالیزار در فرهنگ معین

(اِمر. ) زمینی که در آن برنج کاشته باشند، کشتزار برنج .

معنی کلمه شالیزار در فرهنگ عمید

زمینی که در آن برنج کاشته باشند، کشتزار برنج، شالی پایه.

معنی کلمه شالیزار در فرهنگ فارسی

کشتزاربرنج، زمینی که در آن برنج بکارند، شال پایه
زمینی که در آن برنج کاشته باشند کشتزار برنج .

معنی کلمه شالیزار در فرهنگ اسم ها

اسم: شالیزار (دختر) (گیلکی)
معنی: برنجزار

جملاتی از کاربرد کلمه شالیزار

منطقهٔ تالش بخشی از ایران است و از جنگل و شالیزار پوشیده شده و خانه‌باغ‌ها به صورت پراکنده در آن گسترده شده‌اند. این منطقه به دو قسمت کوهستانی در سمت غرب و جلگه‌ای در سمت شرق تقسیم شده که منطقهٔ کوهستانی، کوه‌های تالش و منطهٔ جلگه‌ای نیز کناره‌های دریای خزر را شامل می‌شود.
روستا ی آهودشت با مساحتی غالب بر 276 هکتار و 85 هکتار شالیزار بیشترین زمین‌های شالیزار در منطقه را دارا می‌باشد این روستا دارای راه آسفالته آب و برق و گاز و تلفن می‌باشد
آب این آب بندان منبع اصلی تأمین آب شالیزاری روستاهای ازنی، مازارستاق، لسفرم،کنتا، دیدو، زلم است.
مناظر دیدنی روستای ارزفون دریاچه گد اُندون و جنگل هایی با درختان افرا, ممرز , انجیلی , توسکا , ملچ , مازو(بلوط) و دریاچه پسکون و رودخانه سالار دره ,شالیزار ها هستند
جزیره اندونزیایی بالی دارای گنجینه‌های بسیاری است: طبیعت زیبا، پوشش گیاهی متنوع و دنیای منحصربه‌فرد زیر آب، شالیزارهای پلکانی برنج، رودها و آبشارها. اما گنجینه ویژه جزیره بالی سنت‌ها و رسوم این جزیره است که در قبال فستیوال‌های گوناگونی پذیرای گردشگران می‌باشد. هر فصل از سال که باشد خورشید هر روز حوالی ۶ بامداد در جزیره بالی طلوع می‌کند. این جزیره کوچک و سرسبز اندونزی یکی از اماکن اکو گردشگری بسیار جذاب جهان و قارهٔ آسیا است که در هر زمانی از سال تعداد بسیار زیادی گردشگر به آن سفر می‌نمایند.
شالیزارهای بسیار زیبا و سرسبز این روستا از جاذبه های گردشگری آن می باشد.روستای شاهکتی (اسلام آباد) دارای امکاناتی از قبیل مرکز مخابرات و پست بانک و مدرسه و خانه بهداشت و مسجد و حسینیه می باشد.طراحی زیبای میدان ورودی روستا (گلزار شهدا) بر زیبایی روستا بیش از پیش افزوده است.روستا با درختان زیبای همیشه سرسبز مرکبات چون نارنج زینت بخشیده شده است.آب شهری و برق و گاز و تلفن از جمله امکانات در دسترس در این روستاست.کوچه های روستا با نام دریا نامگذاری شده اند.
این روستا سرشاز شالیزارهای حاصلخیز است و یکی از مرغوب‌ترین برنج نواحی این روستا کشت می‌شود.