سی کردن

معنی کلمه سی کردن در ویکی واژه

شاید از بن فعل فارسی میانه -sah، پارتی -say، به معنی «به نظر رسیدن یا آمدن، نماییدن»
نگاه کردن

جملاتی از کاربرد کلمه سی کردن

فراوان ناکسی کردند هر کس در جهان از خود نهان گشتند سر تا سر حسودان و تو بر جابی
اسماعیل فصیح از نخستین نویسندگان ایرانی است که طبقه متوسط شهری و مناسبات شهری را وارد رمان فارسی کردند. او همچنین از نخستین نویسندگانی است که ــ در کتاب زمستان ۶۲ ــ به مسئله جنگ ایران و عراق پرداختند.
یکی از گروگان‌گیرها از طبقه سوم سفارت، خواسته‌های گروهش را برای یک خبرنگار بی‌بی‌سی فریاد کرد. همزمان، پلیس و اس‌ای‌اس نقشه‌های ورود به سفارت را بررسی کردند.
همین‌طور که شما بررسی کردن سفر فعلی مشتری را برای هر تقسیم‌بندی آغاز می‌کنید، نقاط بالا و پایین مسیر مشخص می‌شوند. در هنگام انجام این کار، سفر را از بعد احساسی مشتری تعریف کنید.
لوگان توسط اعضای هیئت داوران اتوبست از ۱۵ کشور بلغارستان، کرواسی، جمهوری چک، قبرس، مقدونیه شمالی، مجارستان، لهستان، رومانی، روسیه، صربستان، اسلواکی، اسلوونی، ترکیه و مالت لوگان به عنوان بهترین خودروی سال ۲۰۰۵ انتخاب شد. اعضای هیئت داوران ۱۳ معیار مانند مصرف سوخت، تطبیق پذیری، جادار بودن و طراحی را بررسی کردند.
مدیح چون تویی گفتن نه کار چون منی باشد طبیبی پیش عیسی کردن ان کاری بود منکر
در دهه ۱۹۸۰ موجی از ادعای "شستشوی مغزی" وجود داشت، و سپس پارلمان‌های سراسر جهان موضوع را بررسی کردند، دادگاه‌ها در سراسر جهان موضوع را بررسی کردند و به یک حکم صریح رسیدند: اینکه چیزی به نام فرقه وجود ندارد… این ادعاها اغلب در این زمینه متخصص نیستند؛ و در دادگاه‌های نهایی، از جمله در اسرائیل، شاهدان خبره را که ادعا می‌کردند "شستشوی مغزی" وجود دارد، رد کردند.
بیش از ۴۰ سال، جداسازی نوزادان یک موفقیت در سیستم بهداشت عمومی قرن بیستم بوده‌است. از طریق این فناوری، به میلیون‌ها والدین فرصت داده می‌شود تا تعدادی از اختلالات را بررسی کردند و از فوت فرزندان خود یا عوارضی مثل عقب ماندگی ذهنی نا دیدیه بگیرند. با این حال، این فناوری با سرعت بالایی در حال پیشرفت است و اجازه نمی‌دهد که محققان و پزشکان بتوانند به‌طور کامل نحوه درمان بیماری‌ها را درک بشود و منابع برای جلوگیری را در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار دهند.

فیلم بعدی کازان که یکی از مهم‌ترین و بهترین فیلم‌هایش است، در بارانداز (۱۹۵۴) است، که آن را بر اساس داستانی از باد شولبرگ ساخت. در این فیلم براندو نقش اصلی دارد. کازان در این فیلم، یک باج‌خور اتحادیه کارگری را همچون استعاره‌ای از جاسوسان کمونیست‌ها نشان داد و آشکارا جاسوسی کردن برای صاحب‌کار را اخلاقی جلوه داد. این فیلم ۸ سکار برد، از جمله اسکار بهترین کارگردانی. این فیلم هم‌چنین موفقیت تجاری بسیاری به همراه داشت.

چون حدیث این محبوس بوسهل زوزنی آخر آمد، فریضه داشتم قصّه محبوسی کردن.
در آن قطره بسی کردند فکرت فرو ماندند سرگردان فطرت
پژوهشگران گفتند که آنها دی‌ان‌ای ۸۰ نفر را در پنج مکان در کنیا و تانزانیا که مربوط به سال‌های ۱۲۵۰ تا ۱۸۰۰ پس از میلاد است را بررسی کردند.
اگرچه هر چهار از اوّل کار بسی کردند نافرمانی یار
دژم بود زان دختر پارسا گسی کردن از خانهٔ پادشا
بسی کردند هر جای این سؤالم چه گویم چون نشد معلوم حالم
ره آسان نیست جمله وصف این ره بسی کردند هر کس نیست آگه
خوی نیکو پیش گرفتن با زنان. و معنی خوی نیکو آن باشد که ایشان را نرنجانند بلکه آن که رنج ایشان تحمل کنند و بر محال گفتن و ناسپاسی کردن ایشان صبر کنند که اگر در خبر است که زنان را از ضعف و عورت آفریده اند. داروی ضعف ایشان خاموش بودن است و داروی عورت ایشان خانه بر ایشان زندان کردن است. رسول (ص)می گوید، «هرکه بر خوی بد اهل خویش صبر کند وی را چندان ثواب دهد که ایوب را دادند بر بلای وی. و هر زن که بر خوی بد شوی صبر کند، ثواب وی چون ثواب آسیه زن فرعون بود». و آخرین خبری که به وقت وفات از رسول شنیدند این بود که در زیر زبان می گفت، «نماز به پای دارید و بندگان را نیکو دارید و الله الله در حدیث زنان که ایشان اسیرانند در دست با ایشان زندگانی نیکو کنید».
نیروهای امنیتی یکشنبه هشتم بهمن ۱۳۹۱ به تحریریه هفته‌نامه آسمان وارد شدند و ضمن بازداشت اکبر منتجبی در آنجا، گوشی‌های تلفن همراه و برخی از وسایل شخصی روزنامه‌نگاران را بازرسی کردند.
مردمان باده ها همی خوردند مهتران عیش ها بسی کردند