سپور

معنی کلمه سپور در لغت نامه دهخدا

سپور. [ س ُ ] ( از ترکی ، اِ ) کلمه مأخوذ از سُپُرماق ترکی است. روفته گر. جاروکش. کسی که کوچه ها و خیابانها را جاروب کند و آب پاشد. شوله روب. خاشه روب.

معنی کلمه سپور در فرهنگ معین

(سُ ) [ تر. ] (اِ. ) رفتگر.

معنی کلمه سپور در فرهنگ عمید

مٲمور شهرداری که خیابان ها و کوچه ها را جاروب می کند، رفتگر.

معنی کلمه سپور در فرهنگ فارسی

مامورشهرداری، رفتگر
( اسم ) ماموری که از طرف شهرداری یا برزن محل مامور جارو کردن و تنظیف خیابان ها و کوچه ها است رفتگر .

معنی کلمه سپور در ویکی واژه

رفتگر.

جملاتی از کاربرد کلمه سپور

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه ورزشی بولوسپور اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال ژیل ویسنته، باشگاه فوتبال اسپورتینگ، باشگاه فوتبال پورتو، باشگاه ورزشی اشتوریل پرایا، و باشگاه فوتبال بلننسس اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال مافرا، باشگاه فوتبال وارزیم، گروه ورزشی شاوش، باشگاه فوتبال اسپورتینگ کوویلیا، و باشگاه فوتبال اتلتیک بیلبائو بی اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال قاسم‌پاشا اسپور و باشگاه فوتبال ینی ملطیه‌اسپور اشاره کرد.
وی عضو تیم‌هایی همچون تیم رالی جهانی ام-اسپورت، فولکس‌واگن، اشکودا موتوراسپورت، تیم رالی جهانی سیتروئن، هیوندای موتوراسپورت بوده‌است.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال اتلتیکو مینیرو، باشگاه فوتبال پونته پرتا، باشگاه فوتبال فلومیننزه، باشگاه فوتبال سانتا کروز، باشگاه ورزشی اسپورت رسیفی، و باشگاه فوتبال گوارانی اشاره کرد.
باشگاه فوتبال گاسپورت بورو است.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به اسکی‌شهراسپور، باشگاه فوتبال هافنهایم، و باشگاه فوتبال هافنهایم، اشاره کرد.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال غازی عینتاب‌اسپور، باشگاه ورزشی واسکو دوگاما، و باشگاه فوتبال شاپه‌کوئنزه اشاره کرد.
شب‌ها ز چراغ و شمع در نورسپور هر ذره زند لاف تجلی با طور
آن نر نر سپور کز آورد بردِ او غیرت برند فصل بهاران خران غنگ
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال بوکاسپور، باشگاه فوتبال آلمانیا آخن، باشگاه فوتبال سومقاییت، و باشگاه فوتبال روت وایس اهلن اشاره کرد.