سوئدی

معنی کلمه سوئدی در فرهنگ فارسی

( صفت ) منسوب به سوئد ۱ - از مردم سوئد . ۲ - ساخته و تهیه شده در سوئد . ۳ - زبان مردم سوئد .

معنی کلمه سوئدی در ویکی واژه

زبان کشور سوئد
اهل کشور سوئد

جملاتی از کاربرد کلمه سوئدی

زمانی که کمیته بین‌المللی المپیک (آی.اُ. سی) در سال ۱۸۹۴ تأسیس شد، یکی از ورزش‌های پیشنهادی به آن برای برگزاری در المپیک، ورزش اسکیت‌روی‌یخ بود. اسکیت‌روی‌یخ تا سال ۱۹۰۸ در المپیک جایی نداشت. این ورزش برای اولین بار در المپیک ۱۹۰۸ لندن رسماً به بازیهای المپیک تابستانی پیوست. در المپیک لندن رشتهٔ اسکیت‌روی‌یخ در بخش پاتیناژ نمایشی برگزار شد و اولریش سالشو سوئدی و مادگه سیرز از انگلستان موفق به کسب عنوان قهرمانی در بخش انفرادی شدند.
از فیلم‌هایی که وی در آن‌ها نقش داشته است، می‌توان به پنداره سوئدی عشق و گیتمو: قواعد نوین جنگ اشاره نمود.
در برلین مونک خود را در میان حلقه بین‌المللی از نویسندگان هنرمندان و منتقدان یافت و همچنین دراماتیست سوئدی آگوست استرینبرگ که او را در سال ۱۸۹۲ نقاشی کرد. در طول چهار سال در برلین مونک عقاید خود را در بسیاری از کارهای اصلی‌اش نشان داد، کتیبهٔ زندگی برای اولین بار برای یک کتاب طراحی شد و بعد به صورت نقاشی درآمد.
بزرگ‌ترین گروه‌های اقلیتی در سال ۱۹۳۴ عبارت بود از روس، آلمانی، سوئدی، لتونیایی، یهود، لهستانی، فنلاندی و اینگری‌ها.
علیرضا صباحی ملقب به الک کارتیو / زاده ۲۳ شهریور ۱۳۵۵ برابر با ۱۴ سپتامبر ۱۹۷۶، تهران، نماهنگ ساز و تهیه‌کننده موسیقی ایرانی و سوئدی است. او بیشتر به خاطر فعالیت‌هایش در نوسازی صنعت موزیک ویدیوی ایران شناخته می‌شود.
آندرس واسکز در اتحادیه فوتبال سوئد (سوئدی)
از فیلم‌ها یا سریال‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به آنیتا: پری زیبای سوئدی و بمبی بیت و من اشاره کرد.
آرش نام اولین آلبوم خواننذۀ ایرانی-سوئدی، آرش است که در سال ۲۰۰۵ میلادی منتشر شد.
در وب سایت خود، گزینه جایگزین برای سوئد خود را به عنوان یک حزب بدون ایدئولوژی توصیف می‌کند. علی‌رغم این، گوستاو کسلستراند، رهبر حزب، آن را به عنوان یک حزب ملی‌گرای سوئدی توصیف می‌کند و سه موضوع اساسی را ذکر می‌کند:
آکادمی زبان سوئدی، که برگزارکنندهٔ جایزهٔ نوبل ادبیات نیز هست، در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که پس از ۷۵ سال اعطای این جایزه، برای نخستین بار، نوبل ادبیات را در این سال اهدا نمی‌کند.