سنوات

معنی کلمه سنوات در لغت نامه دهخدا

سنوات. [ س َ ن َ ] ( ع اِ ) ج ِسنة. ( غیاث ) ( منتهی الارب ). سالها. ( ناظم الاطباء ).
- سنوات آتیه ؛سالهای آینده.
- سنوات ماضیه ؛ سالهای گذشته.

معنی کلمه سنوات در فرهنگ معین

(سَ نَ ) [ ع . ] (اِ. ) سال ها. جِ سنه .

معنی کلمه سنوات در فرهنگ عمید

= سنه۲

معنی کلمه سنوات در فرهنگ فارسی

سالها، جمع سنه
( اسم ) جمع سنه سالها . یا سنوات ماضیه . سالهای گذشته .

معنی کلمه سنوات در ویکی واژه

سال‌ها. جِ سنه.

جملاتی از کاربرد کلمه سنوات

به نقل از شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، گروهی از کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران شاغل در دو منطقه نفتی جزیره لاوان و بهرگان به علت عدم رسیدگی به مطالبات خود دست به تجمع اعتراضی زدند. مطالبات این کارگران عبارتند از: برداشتن سقف‌ حقوق، اصلاح کف‌ حقوق، عدم دست‌ درازی به صندوق بازنشستگی نفت، عدم تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی، حذف محدودیت حق‌ سنوات بازنشستگی و اجرای کامل ماده ۱۰.
بسیاری از سنوات راجع به سلطنت سلسله اتابکان لرستان تحقیقی نیست. غیر از سلسله اتابکان لرستان یک سلسله کوچک دیگری از اتابکان نیز در ناحیه لر کوچک حکومت کرده‌است و از اوایل قرن هفتم تا قرن دهم در آن ناحیه باقی بوده‌اند.
بنای اولیه این شهر در بین سنوات ۱۳۲۷–۱۳۲۳ هجری قمری بوسیله یوسف خان گرجی (سپهدار) فرماندار پادگان محل بنا گردیده است و بنام قلعه سلطان‌آباد نامیده شده است.
بار عشق تو پشت ما خم کرد لا مرور الشهور والسنوات
این اردوگاه که از جمع پنج اردوگاه کوچک تشکیل شده بود، بین سال‌های ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۵ نزدیکی روستای یاسنواتس قرار داشت. اغلب قربانیان آن قومیت صرب، کروات‌های ناراضی، مخالفان فاشیسم، یهودی‌ها و کولی‌ها و مسلمانان بودند.
گاز جزیره قشم در سنوات گذشته برای اولین بار به وسیله شرکت ایران و انگلیس کشف و حفر شد به‌طوری‌که در منطقه کارگاه سه چاه نفت زده‌اند که عمق یکی از آن‌ها تا ۳۰۰۰ متر می‌رسد اما سر چاه‌ها را بسته‌اند
برخی از اسامی گاو در مراحل و سنوات مختلف به زبان مازندرانی.
جمعی از کارگران بازنشسته مجتمع هفت تپه در اعتراض به نحوه محاسبه سنوات پایان خدمت خود بعد از گذشت ۹ ماه از بازنشستگی، در مقابل درب ورودی کارخانه تجمع کردند.
طبق فهرست قربانیان تارنمای یادبود یاسنواتس، که شامل بررسی‌ها تا سال ۲۰۰۷ است، نام و اطلاعات ۱۲٬۷۹۰ قربانی اردوگاه مشخص شده‌است.
إبراهیم الواثق بالله یا واثق اول (عربی: الواثق بالله) یک خلیفه عباسی در قاهره برای مملوکان بین سنوات ۱۳۴۰ و ۱۳۴۱ میلادی بود.
ز روزگار من آثار یأس می تابد چو حالت سنوات از مآثر مأجور
دوشنبه ۹ تیرماه، جمعی از کارکنان و بازنشستگان شرکت مخابرات ایران به دلیل مطالبات مربوط به عدم پرداخت رفاهیات و سنوات گذشته خود، مقابل در وزارت ارتباطات تجمع کرده و خواستار پرداخت قانونی حقوق و مزایای خود شدند.